Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/severinomajkus

Marketing

Ta nasa prosla i nova vremena
Ima tome par godina da mi se javio jedan nas stari prekaljeni borac. Izmedju ostalog ovdje navodim njegov tekst. Bude li se u tome prepoznao,tim bolje:

„Što se tiče vaše opservacije, da ljudi danas prepuštaju vođenje poslova drugima odričući se vlastitih stavova stoji.
Mi u ------svjesni okruženja u kojem živimo, znamo da nismo savršeni. A vi lijepo uviđate da i svijet oko nas ne da nije savršen, nego je i kvaran. E sad neznam dali uviđate da u nesavršenoj okolini tražit od jednog subjekta SAVRSENOST I PERFEKCIONIZAM, (ovdje podvuceno), u najmanju ruku nije objektivno. I to se sve događa u svijetu gdje osim doslovce svega nekoliko primjera, kao Grčka, Rusija, u Evropi više nigdje, ljeve snage ne jačaju nego slabe.
Ne želim prešutit ni činjenicu, da je---- kakav bio jedini politički organizirani subjekt autentične ljevice, one koja je za ukidanje kapitalizma i uvođenje socijalizma, koji ima kapacitet i snagu izaći na sve dosadašnje izbore od svog osnivanja, na cijelom području nekadašnje Jugoslavije, ali i šire, da sad ne nabrajam sve ostale.“
Nesto u to vrijeme pokucao mi na vrata nepoznati dobronamjernik. Nakon kraceg dvoumljenja rekoh -Ako dolazite kao Covjek , Covjeku izvoljite uci.- Jedno medjusobno cavrljanje oduljilo se dosta dugo obzirom da dolazimo iz razlicitih Galaksija. _-Izvoljite sjesti, moje ime je Severino-. -Zahvaljujem, ja sam Geremia. Od tada moje je sjecanje na Geremiju uvijek ostalo ugodno. Njegovo ime, vremenom, nekako postaje u sjecanju sve prepoznatljive. Dok se jednog dana udarih po glavi. To me mozda vodi u samo porijeklo Biblje. Nije trebalo dugo da ga tu pronadjem pod imenom Profeta Geremiah. Evo i jednog sazetog teksta iz te davne nase bibljiske proslosti, koja nas ipak stjesnjuje u jednu te istu Planetu: ( Citalac ce nedvojbeno ustanoviti da taj donji citat dolazi od naseg neizbjeznog gorostasa suvremene povijesti Thomas Paine-a , aktivnog aktora Rata za nezavisnost SAD 1776. i Pariske gradjanske revolucije iz 1789. Te kojeg je sam Robespier dao strpati u Bastilu,te pred kojm bi i sam Majakovsky imao da uzvikne: -„Ej. Vi tamo, skidajte sesire kad pjesnik prolazi!“:

„In the 34th chapter is a prophesy of Jeremiah to Zedekiah, in these words (vers 2), „Thas saith the Lord, Behold I wil give this city into the hand of the king of Babylon, and he shal burn it with fire; and thou shalt not escape out of his hand, but shalt surely be taken, and delivered into his hand; and thine eyes shall behold the eyes oft he king of Babylon, and he shall speak with thee mout to mouth, and thou shall go to Babylon.. Yet hear the word of the Lord, O Zedekiah, king of judah, Thus said the Lord. Of thee. Thou shall not die in peace; and with the burning s of thy father, the former kings which were before thee, so shall they burn odors for thee, and they will lament thee, saying, Ah, Lord; for I have pronouced the word, said the lord.
Now, instead of Zedekiah beholding the eyes oft he king of Babylon, and speaking with him mouth to mouth, and dying in peace , and with the burning of odors , as at the funeral of his fathers,( as Jeremiah had declared the Lord him self has pronounced) , reverse, according to the 52nd chapter, was the case: it is there said (ver. 10), „And the king of Babylon flew the son of Zedekiah before his eyes; Then hi put out the eyes of zedekiah, nd the king of Babylon bound him in the chains, and carried him to Babylon, and put him intoprison till the days of his death. „What, then, can we say of these prophets, but they were impostors and liars?

Iz obaju navoda postaje uocljiva njeihova podudarnost slicnih stavova po pitanju jedne opce ljudske kvarljivosti.
Dotle se suglasujemo.
Dok jednog dana, davnih 1953. trebalo je krenuti iz sela Majkusi za Pulu, sto je tada iziskivalo 4 dobra sata hoda do zeljeznicke postaje u Pazinu. Prelazenjem njegovom kotlinom, kroz urbano mu srce, mogao se zapaziti na svim njegovim raskrnicama, na glavnim i sporednim putevima stojece vojnike i miliciju. Zureci da se ne propusti vlak, salter biljetarnice zatekao se pritvoren. Kucam mahnito po njegom staklu da bi se tek za koju minutu pojavio sluzbenik : Jednu kartu za Pulu, molim, ako nije kasno. –Nije, nije, polako, ima dosta vremena.- Na peronu guzva. Mnogo cutljivog svijeta pognutih glava prebacuje svoja stajaca tijela iz jedne na drugu nogu. Vojska i milicija takodjer se tu zatekla znacajna i njema. Prolazio je tako sat poput jednog dugackog dana. Prolazio je drugi, pa i treci. Nigdje znaka da vlak kasni, koliko, niti zbog cega. U tom jednom vremenu koje kao da je posve stalo, niko se tu ne mice, ne zapitkuje, niti da se vise ista tu iscekuje . Ta gomila zivih bica, koja je meni jos tada bila nepoznata kao kvarljiva, odjednom se priicinja kao neka slivena sa peronom masa, koju je tu izmodelirala ruka jednog kiparskog genija u znak spomenika Covjeku koj se nekad ovuda zilavo kretao. Odjednom, negdje iz Cerovljskog smjera zacu se tutnjava, i poput metka, njegova duga kompozicija projuri pravcem Pule. Dalje se tu stajalo njemo, dok sa istog pravca dopre nova tutnjava, do tada ne vidjene plave kompozicije, i poput jedne izduzene rakete projuri u istom pravcu. Treca, vec za njom prorohce, jos duljih teretih vagona, na cijoj su grbaci poredane limuzine kao na svom raketnom pultu,odakle ce iz pulskog stanista biti ispaljene pravcem Briona. Ne dugo potom, eto i jedne uronule putnicke kompozicije, koja pristojnom skripom zastaje, zacas pokupi svoj teret, da ga napokom ucini pokretnim, ali i jednako da u njemu ostane cutljivo njema.
Devet sati iz Majkusi do Pule, te slijed godina koji me tu ponovno zatice, tek da se ovdje sada pojavi jedna lamentirajuca poruka o kvarljivom Covjeku ,i kucanj na vrata jednog dobronamjernika Geremie, sve da time povrate tmur jedom zamagljenom djetinjsku, sibano neimastinom, drijenovinom vjeronauka, skolarskim katekizmima., ratovanjima i progonima. Sve da se iskradanjem, pocem jos od djetenje prirode, iskali taj janjicarski objekt, taj trazeni kalup drustveno kvarljivog „subjekta“ , na kojima se u istoj mjeri zasniva zakon jace nad slabijom zvjeri, te jednom za svagda osigura njegov perpetum mobile u sluzbi sve brojnih ideolosko Kafkinih procesnih boraca i Biljisko hipokritnih profeta.



Post je objavljen 02.10.2012. u 14:40 sati.