Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/igniss

Marketing

Inflacija ženskog ega kroz društvene mreže

Žensko samopouzdanje nije nikada bilo na višoj razini. Svakako, i dalje čujemo o užasnoj patnji koju prolaze žene kojima netko prigovara zbog seksualnog ponašanja izvan dvije standardne devijacije od prosjeka, ili o mitskom "staklenom stropu", ali barem seksualno govoreći općenita poruka koju žene danas dobivaju iz društva je da:

a) su lijepe i poželjne bez obzira na to kakav je njihov izgled / karakter
i
b) zaslužuju razne povlastice i sretan život zato što su rođene s vaginom

Drugim riječima: postoji višak samopouzdanja (a evo kako se manifestira). Naravno, neki će reći da to nije pravo samopouzdanje i da je ispod površine drugačije i blah blah blah, ali ne možemo sada nešto klasično definirano kao "uvjerenost u vlastitu vrijednost i ispravnost svojih akcija" odjednom pretvarati u nešto ezoterično i nemjerljivo jer bi došlo do kaosa.

Ne želim da ovo zvuči kao teorija zavjere, jer očito to nije - radi se samo o preslikavanju sve gore dinamike seksualnog tržišta na internet. Recimo, stavite se u poziciju neke prosječne, bezvezne, blago odbojne žene, koju na ulici ne bi nitko pogledao drugi put. Strašan život, nema što. Nedostaje vam malo afirmacije? Super! Tu je YouTube:




Nisam nikada morao tražiti dalje od prve stranice komentara za skupljanje svega ovoga.

Onda su tu razni "talenti" - u glazbi, plesu, govorništvu, pisanju (fan-fiction i poezija pogotovo) ili čemu već. Naravno da ne tvrdim da svugdje nema dobrih uradaka oba spola, ali za ženu je gotovo nemoguće ne dobiti pozitivne reakcije na bilo što što odluči uploadati kao svoj veliki "izlazak". Čak ni ako je njen rad bezvezan, a ona... pa tako da kažemo.... jako neprivlačna:




Predivna si! Tvoj glas je božanstven! Neobično si nadarena! p.s. nisi odgovona za sebe jer 0.1% populacije pati od poremečaja štitnjače

Što ako se brineš o tome jesi li lijepa? Nije bitno jesi li lijepa, ružna, prosječna, neugledna, zavodljiva, komentari, pregledi videa i likeovi su garantirano isti i stižu u ogromnim količinama:




Ubijte me da ne čitam ovakve gluposti.

Facebook je možda najvidljiviji i najgori primjer ovog fenomena, s tonama automatske afirmacije iskrcane u svim smjerovima.




Moje rješenje za ovakve slučajeve je jednostavno korigirati sve za opću inflaciju. Ako ona nema na svakoj slici po barem 10 likeova i 5 komentara tipa "prelijepa si", onda je vjerojatno toliko ružna da nema čak ni Beta orbitere (svaka čast onim ženama koje ne ribaju pozornost na društvenim mrežama na takav način, iako ih je strašno malo).

Naravno, inflacija se ne događa samo zato što žena to želi. U mnogim stvarima je jednostavna posljedica prirodne kombinacije muške ne-selektivnosti i interneta. Jednostavno, Beta tipovi koji nikada ne bi prišli nikome u stvarnom životu jer ne bi imali hrabrosti će drage volje poslati svakoj curi na online dating stranici poruku "hej lijepa si volio bih te upoznati". Ovo omogućava ženama održavanje nevjerojatne razine deluzije o tome koliko vrijede - jer ako ona svaki čas dobiva poruku punu obožavanja, mora da je jako poželjna, ma gotovo u samom vrhu! Onda i zaslužuje sve najbolje!

Za ilustraciju, evo istraživanje jedne međunarodne online dating stranice toga tipa koliko nepozvanih (bez da je osoba inicirala kontakt na bilo koji način) dobivaju žene, a koliko muškarci. Uočite toliko ogroman nesrazmjer (uopće ne uzimavši u obzir činjenicu da je takvim stranicama u interesu prikazivati da muškarci dobivaju više poruka nego što stvarno dobivaju!) da su morale biti napravljene dvije skale za broj poruka - od 0 do 5 za žene, mjerene polovicama brojeva, i od 0 do 1 za muškarce, mjerene decimalama.


p.s. zanimljiva nuspojava iz ovog grafa: iako čak i najpoželjniji muškarci rijetko dobivaju više od jedne poruke tjedno, oni visoki 181-195 cm dobivaju gotovo dvostruko više poruka od onih prosječne visine. Prag dominacije je kao vrlo strm brijeg, no njime se može uspeti svatko tko nauči igru tako da nema razloga za paniku.

Sve ovo naravno nije jedini faktor samopouzdanja (iako nisam ni pisao o "teen blogovima", chat sobama i ostalim kanalima komunikacije), no po meni je svakako jedan od značajnijih. Tko ne bi poželio infuziju potpore za sve što radi, bez ikakvog troška ili granice? Zaustavite svijet, prvi se prijavljujem.

p.s. praktičan savjet koji možete izvući iz ovog posta je to da stalno likeati njene slike i komentirati njene statuse na Facebooku neće dovesti do praska osim ako nemate već ogromnu razliku u statusu u vašu korist, ali u tom slučaju zašto uopće gubite vrijeme na internetu?

Post je objavljen 27.09.2012. u 14:00 sati.