Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/kuce

Marketing

Koliko trgovačkih centara trebamo

Česi, Slovaci, Švicarci, Poljaci i Nijemci imaju manje šoping kvadrata na tisuću stanovnika nego što to ima Hrvatska. Hrvatska se prema podacima za 2011. godinu nalazi u sredini europske ljestvice s oko 260 metara kvadratnih na 1000 stanovnika. S Hrvatskom bi se po broju kvadrata mogle mjeriti Španjolska i Italija, ali se s njima ne možemo mjeriti po kupovnoj moći jer je njihova viša nekretnine Zadar. Prosječna kupovna moć građanina EU je 12.000 eura godišnje, dok ona u Hrvatskoj iznosi oko 5000 eura. Kada se gleda na razini cijele Europe, Hrvatska se po broju šoping kvadrata nalazi na sredini ljestvice.

Rakuša Martulaš dodaje kako je u Hrvatskoj u proteklih dvadesetak godina trgovina je jedna od najrazvijenijih, najkonkurentnijih i najpropulzivnijih grana gospodarstva. Iako je, spominje, 2008. došlo do određenih poremećaja kao posljedice globalnih kretanja na tržištu, koji su se nastavili tijekom 2009. godine, ipak se u prvom tromjesječu2010. godine nakon 17 mjeseci pada osjetio blagi oporavak tržišta. Blagi oporavak tržišta trgovine na malo zabilježen je u 2011. godini te se isti trend bilježio i u prvom kvartalu 2012. godine.

Post je objavljen 19.09.2012. u 16:37 sati.