Česi, Slovaci, Švicarci, Poljaci i Nijemci imaju manje šoping kvadrata na tisuću stanovnika nego što to ima Hrvatska. Hrvatska se prema podacima za 2011. godinu nalazi u sredini europske ljestvice s oko 260 metara kvadratnih na 1000 stanovnika. S Hrvatskom bi se po broju kvadrata mogle mjeriti Španjolska i Italija, ali se s njima ne možemo mjeriti po kupovnoj moći jer je njihova viša. Prosječna kupovna moć građanina EU je 12.000 eura godišnje, dok ona u Hrvatskoj iznosi oko 5000 eura. Kada se gleda na razini cijele Europe, Hrvatska se po broju šoping kvadrata nalazi na sredini ljestvice.
Iako je gradnja novih trgovačkih nekretnine Rijeka centara u Hrvatskoj nešto usporena, grade se i novi centri. Milica Rakuša Martulaš, direktorica Sektora za trgovinu u Hrvatskoj gospodarskoj komori spominje kako će se u narednom razdoblju u Hrvatskoj graditi Ciry Colosseum Slavonski Brod, Point na zagrebačkim Vrbanima, Trgovački centar u Dubravi- Zagreb, Supernova Buzin te Sijana centar u Puli. Jedan od njih, City Colosseum Slavonski Brod u kojeg je uloženo sveukupno 80 milijuna eura i prostire se na 50.000 kvadratnih metara , otvara se za 16 dana. “Najveći broj prodavaonica i prodajne površine nalazi se u gradu Zagrebu, Splitsko-dalmatinskoj županiji, Zagrebačkoj, Osječko-baranjskoj te Primorsko-goranskoj županiji što potvrđuje tezu o teritorijalnoj koncentraciji maloprodajnih kapaciteta“, govori Rakuša Martulaš.
Post je objavljen 19.09.2012. u 16:35 sati.