Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/nekretninesplit

Marketing

Koliko trgovačkih centara trebamo

Česi, Slovaci, Švicarci, Poljaci i Nijemci imaju manje šoping kvadrata na tisuću stanovnika nego što to ima Hrvatska. Hrvatska se prema podacima za 2011. godinu nalazi u sredini europske ljestvice s oko 260 metara kvadratnih na 1000 stanovnika. S Hrvatskom bi se po broju kvadrata mogle mjeriti Španjolska i Italija, ali se s njima ne možemo mjeriti po kupovnoj moći jer je njihova viša. Prosječna kupovna moć građanina EU je 12.000 eura godišnje, dok ona u Hrvatskoj stanovi Zagreb iznosi oko 5000 eura. Kada se gleda na razini cijele Europe, Hrvatska se po broju šoping kvadrata nalazi na sredini ljestvice.

Površina trgovačkih centara na tisuću stanovnika daleko je najveća u Norveškoj (gotovo 700 kvadrata), zatim u Švedskoj (blizu 400 kvadrata) te Estoniji i Islandu (oko 380 kvadrata). I susjedna Slovenija ima više šoping kvadrata u trgovačkim centrima kao i Austrija koja ima preko 300 kvadrata na 1000 stanovnika. No, u Hrvatskom okruženju s druge strane postoje i zemlje koje imaju manje od 100 kvadrata po 1000 stanovnika, a to su Srbija, BiH, Grčka, a u toj skupini nalaze se i Rusija, Turska Bugarska i Ukrajina. Ono što je značajno za Hrvatsku jest i to da se rade trgovački centri velikih površina. Prednjači West Gate s 226.000 m2, potom Arena Centar koji se proteže na 175.000 m2, te potom idu oni poput King Crossa koji je na 150.000 m2 te City Centera one East na 130.000 m2.

Post je objavljen 19.09.2012. u 16:33 sati.