Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zadovoljstvo-kupaca

Marketing

Autoindustriji je mystery shopping potrebniji nego prije ...



Od početka gospodarske krize prodaja automobila u Hrvatskoj bilježi stalan pad. Kada se na takvo, već nagriženo tržište počelo primjenjivati nove zakonske (porezne) regulative, tržište automobila u Hrvatskoj doživjelo je težak udarac. Dovoljno je reći da je u travnju 2012. prodano samo 2627 automobila, što je pad prodaje od čak 36,7 posto u odnosu na mjesec prije (ovdje treba uzeti u obzir da su građani i poduzetnici u prva tri mjeseca 2012. godine, znajući za najavljene promjene u zakonskoj regulativi pojačano kupovali nova vozila – ali to svakako ne umanjuje kritičnost ukupnog stanja na tržištu).

Sumirajući navedenu tešku situaciju na tržištu može se bez ustručavanja zaključiti da je danas briga za svakoga potencijalnog kupca važnija nego ikada. U takvoj situaciji posebna pažnja se mora usmjeriti na djelatnike autosalona (prodavače) i autoservisa (mehaničare) koji su u izravnom kontaktu sa kupcima i koji mogu značajno doprinijeti konačnoj odluci kupca o izboru marke i modela automobile odnosno zadovoljstvu i odanosti kupaca.

Danas je praksa da proizvođači automobila i/ili zastupnici pojedine automobilske marke jednom ili više puta godišnje koriste metodu mystery shoppinga kako bi utvrdili razinu kvalitete prodajne i postprodajne usluge te uvidjeli u kojoj mjeri njihovi djelatnici poštuju zadane standarde prodajnog i postprodajnog procesa. Zbog trenutnog lošeg stanja tržišta i potrebe da se od svakog djelatnika dobije optimalan prodajni trud, potreba i važnost mystery shoppinga za uspješniju prodaju danas je veća nego ikada. Dobro je poznata činjenica da kvalitetno implementirani proces mystery shoppinga značajno doprinosi prodajnim rezultatima poduzeća, a u današnjem vremenu mystery shopping više nije samo pomoćni alat za unaprjeđenje prodaje nego je postao gotovo pa i nužnost za opstanak na suženom tržištu.

Svjestan te činjenice MSA tim razvio je metodološko-edukacijski proces mystery shoppinga kreiran za područje prodaje automobile i pripadajućih rezervnih dijelova. Sam proces baziran je na sustavnoj i dinamičnoj evaluaciji usluge koju pružaju pojedini autosaloni i servisi te prema stalnoj edukaciji djelatnika. Naš model aktivacije prodaje rezultira s izrazito motiviranim i educiranim djelatnicima koji su u potpunosti osposobljeni pružiti kupcima uslugu najviše moguće kvalitete te biti odlučujući faktor kod izbora automobila.

Mystery shopping danas je ulaganje u djelatnike, a profesionalan i kvalitetan rad svakog djelatnika danas više nije komparativna (konkurentska) prednost poduzeća nego uvjet opstanka na kriznom tržištu.


Autor: MSA

Post je objavljen 08.09.2012. u 10:32 sati.