Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ramparts

Marketing

Recenzija: Sleeping Dogs PS3 082812

Neočekivano ljetno iznenađenje nam dolazi iz Square Enixa - sad, jel hype opravdan ili ne saznajte čitajući dalje ovu uber recenziju.



Kapitalistička posla

Priča koja okružuje ovu igru je prilično kompleksna. Igra je trebala biti treći nastavak (ujedno i reboot) True Crime serijala pod naslovom Hong Kong. Razvoj igre je počel 2008, praktički odma nakon kaj je osnovan developer United Front Studios. U igru je Activision ulupal popriličnu svotu novca, da bi početkom 2011. celi projekt bil prekinut pod izlikom da igra nije dovoljno kvalitetna da se nosi s konkurencijom i tržištem. Znači - ova igra zapravo nije trebala videti svjetlost dana. Sredinom 2011. godine u priču ulazi Square Enix i prepoznaje potencijal igre, te otkupljuje prava na igru, ali ne i prava na True Crime serijal. Zbog toga je igra preimenovana u Sleeping Dogs i novi IP je rođen.

Kung fu, điju đice - do you know them, son?

Nakon gotovo 4 godine u razvoju, Sleeping Dogs je vani i pred igračom bandom koja je uvek željna sandboxa aka delanja kaosa (Teksasa), krvi, pucanja i lomljenja kosti. Kak sam spomenul, igra je sandbox, ali ne tipičan jer su ubacili puno elemenata iz drugih žanrova. Ima tu svega - od parkoura kojim se glavni lik kreće brže i učinkovitije ulicama Hong Konga i da - on more preskočiti zidić od 20cm koj je noćna mora retardiranim marincima i sličnima iz ostalih igri koji zapinju dok naiđu na gore spomenutu prepreku.

Osim parkoura tu je i jako dobra i interaktivna melee borba koja je jako dobro izvedena. Nije najbolja, ali u samom vrhu je. Pravovremeni zahvati i kontriranje je ključno u borbi s krvoločnim neprijateljima. Okolina je interaktivna, pa se moru dušmanske glave TRTI na stolovima, stepenicama etc. Tu su i svojevrsni executioni koji rangiraju od bezazlenih tipa bacanje đubreta u kontenjer, pa sve do brutalnijih tipa piljenje pokvarene, tupave, dušmanske glave na cirkularu. Mehanika pucanja nije loša - dobar je osjećaj napucavanja, solidna je detekcija, ali ima jedan veliki minus - nemogućnost isključivanja autoaim-a i pomoći vezanih uz nišanjenje. Nije uvek izraženo, ali retko zna nišan sam od sebe početi ploviti za neprijateljima kaj je iskusnijim igračima iritantno. Na svu sreću, fokus je na meelee borbi, tak da ovo nije takva boljka. Ako se zažmiri na te pomoći, napucavanje je zapravo dosta dobro - u neprijatelje ne treba spucati more olova da opadnu, već par metaka ubija. Headshot je prisutan i funkcionira odlično - znači BUM, metak, glava = groblje/pidžama.

Nadalje - tu je arkadna vožnja i to je zapravo jedino bitnije područje di igra malo jače štuca. Vozni model je malo prearkadan s obzirom na setting i općenito ozbiljnu tematiku. Nije nužno loš, vjerujem da ima ljudi kojima se svidel, ali zahtjevnijim igračima je dosadan jer nije izazovan. Auti instantno ubrzavaju do maksimalne brzine, isto ko i motori koji su posebna priča. Zna biti zabavna vožnja, ali nedostatak težine kod bržih vozila to uništava. Tu je i totalno nepotreban sidesweep, tj. udaranje u vozilo koje se nalazi bočno od auta držanjem KOCKE i pritiskanjem gljive na stranu di je pokvarenjak kojem treba izbiti zube jer vozi ko MAJMUN. Još jedna stvar koja je malo iritantna kod vožnje - kad vozilo dostigne maksimalnu brzinu, ekran se počne blago tresti. Malo je iritantno, ali ništ strašno.

Igra sadrži i RPG elemente tj. nadograđivanje sposobnosti glavnog lika bodovima koji se dobivaju posebno za završavanje policijskih i triadskih misija. Uz to je moguća nadogranja melee poteza skupljanjem 12 skulptura koje donosite do svojeg điju đicu, kung fu senseija koji vas zauzvrat kaj ste mu vratili njegove kipiće uči nove poteze.

Uglavnom - mehanika igre je jako raznolika i interesantna.

Hong Kong pok gai

Priča u igri je jako dobra i prezentirana je na odličan, pitki način tak da nikad ne dolazi do nepotrebnog kompliciranja. Ona prati glavnog protagonista, Wei Shen-a, koji je policajac i misija mu je infiltrirati se u redove zloglasne kineske mafije - cilj mu je upasti unutra i srušiti organizaciju triada, tj. jedan njihov ogranak koji se u igri zove Sun On Yee. Tokom igre Wei pleše na dve fronte, malo rješavajući misije za policiju, malo za triade. Likovi u igri su zanimljivi i za svaku pohvalu je da je glavni lik, Wei, odlično zamišljen i izveden. Možda najbolji glavni lik u zadnje vreme. Priča nikad ne pati zbog njega, kad je odlično zamišljen njegov karakter, pa je samim tim dosta jak da nosi priču na svojim leđima. Osim njega ima tu još dosta upečatljivih likova. Na ovom području igra briljira. Scenarij je odličan i ima John Woo/Takeshi Kitano feel. Zbog toga ima dosta filmskih scena u igri, koje podsjećaju na neke filmove od gore navedenih. Neću ništ više govoriti o priči i likovima da ne spoilam, jer ako se zbog nečeg isplati odigrati igru onda je to priča. Radnja igre je smještena u Hong Kong koji je dobro dizajniran i daje dojam azijske metropole. Po noći izgleda jako dobro kad se upale sva svjetla grada, pa svi oni billboardi i slično svjetle i reflektiraju se na karoseriji auta ili na kišnom asfaltu. Atmosfera je odlična zahvaljujući settingu i priči.



Osim glavne priče tu je dosta side misija. Od ilegalnih noćnih utrka, pa sve do do borbi pijetlova. Dosta su raznolike, pa se da sasvim dobro kombinirati da one istog tipa ne postanu naporne.

Tehnikalije

S tehničke strane igra se sasvim dobro nosi s starim hardware-om Playstation-a 3. Igra se izvodi iznenađujuće glatko i fluidnost joj je veliki plus. Tijekom prelaska igre u samo 2 slučaja je došlo do značajnijeg pada frame rate-a (i to na sekundu-dve). Za svaku pohvalu su i teksture koje su također iznenađujuće kvalitete. U nijednom trenutku nije došlo do loadanja istih na recimo metar od igrača, već je sve fiksirano i učitano na vreme. Grad po noći izgleda jako dobro, još dok kiša padne i mokre teksture nastupe na scenu sve izgleda jako lepo. Po danu se neke stvari ne mogu tolko skriti ko po noći, pa se u daljini nazire pop-up kojeg kolko-tolko prikriva depth of field efekt. Likovi su lepo dizajnirani i teksture odjeće i lica su jako dobre, pa samim tim su i likovi uvjerljivi. Mislim da s grafičke strane igra izvlači maksimum trenutnih konzola.

Kontrole su isto za pohvalu jer su brze i nema nikakvog kašnjenja. To pogotovo dolazi do izražaja u vožnji u kojoj se vozilima more upravljati jako precizno pri velikim brzinama. Očito su gore navedene stvari morale utjecati nekak na sveukupni gameplay, pa pretpostavljam da su morali napraviti kompromis na voznom modelu i 'poglupiti' ga, tj. napravili su ga arkadnijim da igra more izgledati kak izgleda i da se sve vrti fluidno. Engine igre je zapravo dosta impresivan i lepo je videti da je još neko osim Rockstara sposoban nekaj takvog izvesti.

Zvuk je isto jako dobar, pogotovo voice acting koji je fenomenalan. Glumci su odradili pravi posel i sve je vrlo uvjerljivo. To daje posebnu živost likovima, koju im jedna druga stvar oduzima, a to su - animacije. Likovi su dosta drveni u cut-scenama dok za vrijeme samog gameplaya su solidne i ništ više. Glede zvuka se ne sme zaboraviti još jedna stvar koja jako pridonosi samoj atmosferi - soundtrack. On je odličan i stvarno ima za svakog nekaj gore - od metala tipa Machine Head i Fear Factory, pa sve do rapa i tradicionalne orijentalne glazbe. Ima i originalnih stvari koje zvuče ko da ih je napravil Wu-Tangov RZA i odlične su, ko npr. tema iz glavnog izbornika.



Ostali zvukovi su isto dobro izvedeni - puške i pištolji su glasni i uvjerljivo zvuče, zvukovi automobila su isto solidni ko i općenito zvukovi okoline.

Uz to sve igra je praktički bug free, jedina stvar koja mi se desila za vrijeme prelaženja igre je da su mi u jednom momentu prestale reagirati kontrole, ali to je jedan lagani load bezbolno rešil.

Zaključak

Igra je pravo ljetno osvježenje. Ovo je nekaj kaj nam je trebalo da nam prikrati vreme do Grand Theft Auta 5 i odrađuje svoj posel odlično. Odličan mix raznih gameplay mehanika i prokleta igrivost su najbolja preporuka za svakog ljubitelja akcijskih igara. Igra koja se ne bi smjela propustiti.



Developer: United Front Games
Izdavač: Square Enix
Žanr: Akcijski sandbox
Datum izlaska: 17.8.2012.
Platforme: PS3, X360, PC
Igra je odigrana na: PS3

Prednosti:
+Igrivost
+Atmosfera
+Gameplay
+Priča
+Ispoliranost
Nedostaci:
-Vozni model
-Asistencije kod pucanja
-Ukočene animacije
-Premalo p00canja

Konačna ocjena:

83%

Post je objavljen 28.08.2012. u 22:04 sati.