Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/plasticno-je-fantasticno

Marketing

Britanska kampanja protiv vrećica ocijenjena kao cinični "greenwashing"*

Britanski Carrier Bag Consortium CBC) (Udruženje proizvođača plastičnih vrećica) i Packaging and Films Association (Pafa) (Udruženje proizvođača ambalaže i plastičnih filmova) napali su kampanju protiv plastičnih vrećica koja se vodi u Velikoj Britaniji zbog njihovih neutemeljenih tvrdnju o zaštiti okoliša.

U svom priopćenju ta su dva industrijska udruženja naveli da je kampanja protiv plastičnih vrećica "Break the Bag Habit" (Odviknimo se od vrećica) kojeg vodi udruga Keep Britain Tidy (Održimo Britaniju čistom), Marine Conservation society (Društvo za očuvanje mora) i Council for the Protection of Rural England (Savjet za očuvanje ruralne Engleske) je cinični trik kako bi se opravdao namet na plastične vrećice od kuda bi se generirala sredstva za popunjavanje rupa nastalih smanjenim humanitarnim prihodima i javnim donacijama te smanjenom Vladinom potporom.

Te četiri organizacije koje su pokrenule kampanju "Break the Bag Habit" (Odviknimo se od vrećica) pozvali su britanski parlament da se uvede mala naknada na sve jednokratne vrećice s ciljem smanjenja smeća i otpada. U svom odgovoru CBC i Pafa kojeg su poslali svim članovima britanskog parlamenta i svim značajnijim trgovačkim lancima u Britaniji naglasili su propuste u kampanji protiv vrećica i zahtjevaju da se pridržavaju prihvaćenog kodeksa ponašanja.

"Rigorozno istraživanje životnog ciklusa kojeg je provelo Britansko ministarstvo zaštite okoliša - Life Cycle Analysis (SC 030148)** jasno je pokazalo da alternative tankim plastičnim vrećicama zahtijevaju znatno više vrijednih prirodnih resursa za proizvodnju, i imaju veći utjecaj na okoliš tijekom cijelog životnog ciklusa. Vjerujemo da je nova kampanja namjerno pogrešno predstavljanje činjenica koje su objavljene u istraživanju ministarstva s ciljem da se napadom na vrećice skrene pozornost i resursi s makro-okolišnih porblema s kojima smo suočeni." - napisano je u pismu CBS-a i Pafe.

"Posebno smo iznenađeni izokretanjem činjenica i statističkih istraživanja koje provodi udruga "Keep the Britain Tidy" stalno prenaglašavajući zanemarive utjecaje plastičnih vrećica na okoliš. Postavlja se pitanje zašto ta udruga toliko napada plastične vrećice kada je utvrđeno da iste čine 0,03 % otpada u našem okolišu" - izjavio je Barry Turner izvršni direktor Pafa udruženja.

Paul Marmot, predsjednik udruženja CBC također je komentirao "Break the Bah Habit" kampanju: "Dobra okolišna praksa jeste smanjivanje utjecaja, ponovno korištenje resursa i recikliranje na kraju životnog ciklusa. Upravo plastične vrećice, kao okolišno najprihvatljivije rješenje za prijenos potrepština iz trgovine, nude sva ta tri temeljna postulata jer imaju najmanji utjecaj na okoliš tijekom proizvodnje i transporta u distribuciji, jer se u oko 80 % slučajeva višestruko koriste u domaćinstvima i na kraju, jednostavno mogu biti reciklirane putem više od 5000 mjesta za skupljanje u našim trgovačkim lancima".


Napomene:
* Što je "greenwashing" detaljno je predstavljeno u postu na ovom blogu Kako prepoznati "greenwashing"
** Studija Britanskog Ministarstva zaštite okoliša dva puta je predstavljena na ovom blogu u postovima:
Ako koristimo platnene vrećice, jesmo li ekološki osvješteni? i
Analiza životnog ciklusa potrošačkih vrećica


Izvori:
Plastic and Rubber Weekly
Plastic News





Post je objavljen 22.08.2012. u 13:31 sati.