Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/oska

PUT IZ SLAVONIJE NA SIJELO U PAKLAREVO

Poštovani posjetioci bloga evo kao što ste vidjeli najbrojniji gosti sijela u Paklarevu bili su Slavonci.
A o tome kako su oni putovanje iz brdovite Slavonije u ravnu Bosnu (malo šale)doživjeli ,fotkama i tekstom zabilježio i napisao jedan od glavnih krivaca za ovakvu suradnju je Davor Golub,slavonac po rođenju ali dobrim dijelom Paklarčanin u u duši.
Hvala Davore

Paklarevo, prekrasno biser - selo, smješteno podno samih Paklarskih Stijena, najljepšeg dijela planine Vlašić. S donje strane sela teče bistra i brza rijeka Lašva...Unatoč svim nedaćama, uspjeli su opstati i sačuvati svoj hrvatski jezik, običaje i kulturu.

A kakav su dobar i lijep nastup imali na sijelu u Paklarevu pogledajte na videozapisu koji je snimio i uredio Zoran Bilješko

<br Na put su krenuli: HKD Lisinski Našice, PD Krndija Našice, predstavnici LU Jelen Našice, direktor TZ Našice prof. Srećko Perković kao predstavnik Grada, prof. Mirko Kruljac kao predstavnik sportskog saveza. Kao prethodnica, u petak 27. srpnja 2012. krenuli smo nas četvero: predsjednik PD-a Stjepan, tajnik Branko, moja majka Lidija i ja...
<br <br Na putu prema odredištu zastali smo poslije Dervente i izišli iz auta da malo protegnemo noge, nakon dugog čekanja u ugrijanom autu na graničnom prijelazu Slavonski Brod. Ovo je etno selo u izgradnji, ali (vlasnik kaže) sa tek 20% predviđenih sadržaja, za sada.
<br Nisam mogao odoljeti i ne zastati fotografirati ovo čudesno zdanje. No, ništa manje čudna zdanja imamo i mi u Našičkom Markovcu, jel?
<br No, mora se priznati, u Srednjoj Bosni, naročito u krajevima sa hrvatskim stanovništvom,vidi se da se radi i gradi naveliko..
<br U samo Paklarevo stigli smo poslije 19 sati navečer. Pozdravljanje s domaćinima i pogled prema Vlašiću, na koji se sutra valja popeti...
<br Sjeli smo u prostorije kulturno - sportskog centra Paklarevo. Za početak - domaća šljiva..
<br Ganuti predsjednik PD Krndija. Ovo mu je pomoglo da dođe k sebi :)
<br Taman smo stigli na završno uređivanje pozornice za sutarašnju smotru folklora "Sijelo u Paklarevu 2012."
<br Domaćin kod kojega smo prvu noć bili na konaku, Slavko Barišić. Marljivo je radio do kasno u noć, obasjan reflektorima...
<br Srdačni domaćini
<br Domaćin priprema doručak
<br Doručak. Naši slavonci oduševljeno tamane razne pite, a naročito im se svidio čuveni slani vlašićki ovčji sir.
<br Predsjednik IFD Paklarevo Marko Bokulić - Boto, alfa & omega folklora, glumac, radioamater i nadasve - ljudina.
<br Kako smo rano ustali, vrijeme do dolaska autobusa sa našim sugrađanima iskoristili smo da malo Stjepanu i Branku pokažem selo. Prošetali smo malo gornjim dijelom sela prema zaseoku Babići...
<br Zora u Paklarevu...
<br U gornjem dijelu sela, poviše Vlaka prema Babićima...
<br Susreo sam i svog starog ratnog prijatelja Bracu
<br Sve je puno autohtonog bilja. Što mislite, kakav je tek med?
<br Nismo mogli proći pokraj kuće starog prijatelja Stipe Parića - Pipe, a da ne popijemo kavu i rakijicu. Iako živi u Zagrebu, Stipo je vlastitim rukama obnovio kuću i uskoro se vraća u Paklarevo. da uživa u zasluženoj mirovini. Iako je bio ratni zapovjednik satnije, nije na nikakvoj skrbi već vrijedno radi u "Geotehnici"
Plakat na ulazu u KSC Paklarevo
Našičani su javili da ulaze u Travnik. Niko Marjanović i ja otišli smo do magistralne ceste Travnik - Jajce dočekati autobus s gostima. Tamo sam uočio zanimljiv natpis :))
Evo, našičani stižu!
Predsjednik HKD Lisinski Danko Justić u srdačnom razgovoru s mr. Zoranom Valjanom
Goste je dočekao vreli ćumur - roštilj s travničkim ćevapima u somunu. Krkaj bez ograničenja do mile volje :)
Cure iz HKD Lisinski, sa stepenica KSC-a promatraju panoramu Vlašića na kojemu je organizirano noćenje.

U autobusu na putu prema selu Ovčarevu, mjestu sa kojega su planinari započeli uspon na Vlašić. Moj stari ratni prijatelj Marinko Valjan, kojeg sam vidio sada nakon 20 godina, inače živi u Njemačkoj. Odmah se ponudio od srca da bude jedan od vodiča na ovoj planinarskoj turi...
Najhrabriji dio planinara s vodičima se uputio na vrlo zahtjevan uspon Ovčarevo - Kraljevo Guvno - Brajkovica - Devećani - Galica. Mi ostali nastavili smo starom vlašićkom cestom prema Galici, našem odredištu. Usput smo zaustavili autobus i izišli fotografirati se podno samih Paklarskih Stijena.
Članovi HKD Lisinski podno Paklarskih Stijena na staroj vlašićkoj cesti
Konačno - Galica!
Ekipa se polako smjestila po vikendicama. Odmor u hladovini i uživanje u pogledima...
...poput ovoga...
...i ovoga...
...eh, meraka...
Domaćin koji je cijelo vrijeme bio s nama na Galici i brinuo se da nam ništa ne nedostaje bio je ljudina Niko Marjanović (u prugastoj majici) sa kćerkicom Nikolinom
<br

Zapalili smo svijeću i odali počast 14 zvjerski ubijenih zarobljenih suboraca iz HVO-a koji su ovdje pobijeni 15. svibnja 1992. nakon bitke na Galici od četnika i JNA. Niko Marjanović sve nam je vrlo potresno opisao jer je on jedan od trojice preživjelih. Ovo je pobudilo mučna sjećanja nas koji smo se uspjeli probiti iz okruženja...
Prije 6 godina podignut im je zaslužen spomenik. Ne ponovilo se!
Nova članica PD Krndija, Lidija Siljanoska uživa u svježem planinskom zraku i krasnim pogledima. Posebno mi je drago da je odlučila poći s nama na Vlašić i u Paklarevo.
Krenuli smo lagano prema planinarskom domu PD Paklarske Stijene u izgradnji. Dom se gradi isključivo vlastitim sredstvima uz nešto donacija, bez ikakovih kredita. I uz puno dobrovoljnih radnih akcija. Svaka čast.
Dva dana ranije, noću je košnice posjetio medvjed :))
Po minski sumnjivom terenu, naravno, nismo išli. Ovo je samo fotka za uspomenu...
<br

Pokraj samog doma zatekli smo jedno veselo društvo iz susjednog sela Ovčarevo, uz roštilj i janje na ražnju. Odmah je ponuđeno hladno pivo i sokovi. Ovdje sam saznao da sam poginuo u ratu. Saznavši tko sam momak je sav ozaren rekao "E baš mi je drago da niste poginuli!"...a kako je tek meni drago :))
A drago mi je da je i majka Lidija vidjela sve ovo
E sad mi jedno vrijeme nije radio fotić jer sam čekao da se baterije napune. Nastavak priče je u Paklarevu, gdje smo se spustili autobusom nakon što je planinarska ekipa završila hodnju od preko 6 sati. Svi su uspjeli. U Paklarevu su nas došli prije smotre pozdraviti stari ratni prijatelji...
Stari prijatelj Vis.Ljudina kakva se rijetko sreće. I po srcu - i po visini (skoro 2 metra)

Prijatelj Šanta, inače harmonikaš IFD-a, ovdje na Sijelu zadužen za mix pult
Iščekivanje pred početak smotre folklora.
Uvodnu riječ imao je naš Boto

<br <br

Čast da krenu na čelu svečanog mimohoda folklornih društava imali su članovi našeg HKD Lisinski, kao posebno dragi gosti iz Republike Hrvatske.
...našu povorku pratio je posebno gromoglasan pljesak. Našičani u Paklarevu uživaju poseban status...svi, bez razlike...
...a pogled na lijepe slavonke mamio je uzdahe ovdašnjih momaka...
Na začelju naše povorke išli su tamburaši. Zvuk tamburice milovao je uha domaćina.
<a<br

Ovo je stvarno iznenađenje. Ovo na čelu povorke KUD "Borac" Travnik su baranjske narodne nošnje. Naime, u drugoom nastupu izveli su odličnu koreografiju iz Baranje!Predsjenik PD Krndija, inače zagorac iz Popovca u Baranji,
...članice KUD "Borac" iz Travnika u svečanoj povorci...
...ovo je vrhunski sastav, profesionalci u tom poslu...
<br
...nadam se da će ovo vidjeti netko od brojnih obitelji Mihalj koje žive u Našicama. Ovo je folklorno društvo iz mjeta Rakitno kod Posušja, odakle svi Mihalji vuku korijene...
...mladi folkloraši iz Rakitna...
<br KUD iz Viteza

<br

KUD Dinara iz Livna, imaju tradiciju dugu preko 100 godina, isto kao i naš "Lisinski"...povorka folkloraša iz Livna, detalj.

KUD iz mjesta Turbe, inače muslimani - bošnjaci. Iako je Paklarevo za vrijeme rata bilo samom u hrvatsko - muslimanskom sukobu i mnogo je ljudi iz Paklareva u njemu poginulo, dobili su snažan pljesak i niti jedan ružan povik. U ovome se ogleda širina srca i duše, ljudskost ovdašnjih Hrvata...

A SADA PAKLARĆANI...
<br ...i na kraju - domaćini, IFD Paklarevo. U povorci najprije najmlađi...
<br <br

...a za njima ostali, pjevajući..
...u koloni lijepe paklaranke...
...na licu Mije Valjana, tajnika IFD-a (u pozadini) vidi se koliko je sretan...

Mladi voditelji programa, Matea Barišić i Marijan Vrhovac
Lijepa mlada voditeljica, Monika Valjan. Ista majka Jadranka...

Započelo je nastupom domaćina...
Koji su izveli i scenu tradicijke prošnje tj. odlaska po mladenku...
<a<a

Program je prekinut da se na pozornicu iznese stol i u izuzetno svečanoj atmosferi potpiše "Sporazum o prijateljstvu i suradnji" između PD Paklarske Stijene iz Paklareva i PD Krndija iz Našic

Pardon, povelju a ne sporazum :) Povelju su potpisali u ime dr. Velimira Valjana, predsjednika PD Paklarske Stijene - tajnik PD Mijo Valjan i predsjednik PD Krndija Stjepan Mravlinčić

Tajnik PD Krndija Branko Grubač uručio je lijep financijski prilog za završetak planinarskog doma
<br <br

Sve je pratila mnogobrojna publika. Mnoštvo naroda. Napravio sam puno fotki sa nastupa, no sve su mutne.
Na kraju programa, mnoštvo se uhvatilo u kolo. Do zore!
No comment. Srce i duša - puni!
<a<a

Iduće jutro, u zoru 29. srpnja 2012., nedjelja, ponovo sam prošetao sporednim, meni dragim sokačićima..
Popio sam kavu i rakijicu, naravno i zamezio, kod gospodina Valjana, oca mojeg prijatelja Mije

Pa opet popio kavu i najeo se izvrsnog vlašićkog sira kod starog ratnog druga Dragana Valjana - Dadija. Dadi se sada bavi pčelarstvom, u mirovini je, a upoznao sam i njegovu suprugu, matičarku u gradu Travniku. Krasna obitelj!
Na poklon sam dobio nekoliko tegli izvrsnog vlašićkog meda, jednu za našeg našičana Josipa Blaževića - Jopu, koji je zajedno sa Markom Vukojom i sa mnom bio jedan od trojice našičana u HVO Paklarevo. Odatle ova suradnja i vuče korijene.
Skupina planinarki PD Krndija koju smo zatekli u KSC-u Paklarevo nakon povratka sa mlade mise u Ovčarevu
Pristižu i folkloraši i dio planinara koji nije otišao na uspon na Paljenik, najviši vrh Vlašića. Vraćaju se iz posjeta olimpijskom centru za zimske sportove Babanovac na Vlašiću
Iz Paklareva nitko NE SMIJE gladan i žedan na put
U povratku, odmor na čuvenoj Plavoj Vodi u samom Travniku
Finale, kafić "Roko" Našice. Karlovačko limun za osvježenje :)))

Dragi Paklarćani ovim putem želimo da vam se zahvalimo na ukazanome gostoprimstvu,na svemu što ste ućinili za nas našičane da ovaj posjet ostane u nezaboravnoj uspomeni.Kada smo krenuli na put za Paklarevo pojedinci su bili još pomalo skeptićni,jer nisu znali gdje i kod koga idu.
Ali poslije dva dana boravka kod vas u Paklarevu i i svemu što smo vidjeli i doživjeli,mnogi nisu mogli da sakriju suze u oćima zbog rastanka,ali i sreče što su mogli da upoznaju te ćestite i ponosne ljude ispod Paklarskih stijena,njihove obićaje,kulturu,vjeru u boga i jako dobru kuhinju.
Hvala svima koji su na bilo koji naćin doprinjeli da se lijepo osjećamo u Paklarevu.

Gosti iz Našica.

Zoran i Sanja Bilješko fotograf i kamerman koji su besplatno snimali sijelo u Paklarevu.

Josip Oršolić-Oška i Zoran Bilješko.

Na sijelu u Paklarevu upoznao sam dosta osoba,ali posebno mi je drago što sam upoznao bračni par Bilješko,Sanju i Zorana kojima možemo zahvaliti za one prelijepe fotke i video zapise,a gotov je i DVD sa sijela u Paklarevu koji se mođe nabaviti kod Marka Bokulića -Bote.Zoran i Sanja su to odradili sve besplatno i za primjer kako se voli rodni kraj.mada nisu rođeni u Paklarevu nego u susjednome Potkraju.Krasne osobe.

Upoznao sam i Josipa Oršolića-Ošku koji uređuje blog -Kliknu vilo sa Paklarskih stijena -koji se trudi da se o Paklarevu zna što više u svijetu.

Pozdrav svima.

Za ovaj lijepi i opširan prilog o gostivanju Slavonaca u Paklarevu napravio je Davor Golub na ćemu mu se iskreno zahvaljujemo.

Post je objavljen 20.08.2012. u 21:07 sati.