Doba nevinosti (eng. The Age of Innocence) je film Martina Scorsesea iz 1993. s Danielom Day-Lewisom, Michelle Pfeiffer i Winonom Ryder u glavnim ulogama. Film je adaptacija istoimenog romana Edith Wharton.
Radnja filma je u New Yorku. Newland Archer (Daniel Day-Lewis) je imućni odvjetnik, zaručen za May Welland (Winona Ryder), lijepu, ali konvencionalnu aristokratkinju. Newland počinje dovoditi u pitanje život koji je planirao nakon dolaska Mayine rođakinje, egzotične i profinjene grofice Ellen Olenske (Michelle Pfeiffer). Ellen traži razvod od svog nasilnog muža, poljskog kneza, koji ju je izopćio iz društvenog života, a i njezina obitelj se boji skandala. Kako se Newland sve više zanima za Ellen, koju uvjerava da ne traži razvod, njegove iluzije o društvu kojem pripada se razbijaju, a njegov brak s May se raspada. Hoće li slijediti društvene konvencije ili svoje srce?
Kostime za film dizajnirala je Gabriella Pescucci. Sudeći po kostimima radnja je u kasnim 1870.ima, 1877. možda.
Modu kasnim 1870.ih karakterizira blagi bustle, haljine su uske i slijede liniju tijela. Također, modu 1870.ih obilježava utjecaj rokokoa i 18. stoljeća. To možemo vidjeti i u bogatstvu i raskoši haljina toga perioda.
Haljina koju je grofica Olenska nosila na zabavu u čast svog dolaska najbolje prikazuje kako je prihvačena u njujorkškom društvu. Nosila je grimizno crvenu haljinu, jednostavnog kroja, ali upečatljive boje. Dok su ostale dame nosile haljine blagih i neupadljivih boja, ne prizivajući time pozornost na sebe, Olenska je odabrala jarko crvenu boju koja naglašuje njenu nekonvencionalnost i egzotičnost.
Boje popularne u tom periodu bile su delikatne nijanse poput svijetloplave, lila, sive, bijele i ružičaste. No budući da ovdje pričamo o kasnim 1870.ima koje su imale utjecaj i na modu 1880.ih, uz već spomenute boje, popularnost dobivaju i tamnije nijanse poput zlatnosmeđe, tamonoplave, plavoljubičaste i zelene.
Ostale haljine koje je nosila grofica Olenska : Olenska je nosila daleko raskošnije haljine od May, ali ona je i sama bila utjelovljenje elegancije i sofisticiranosti, te joj jednostavni dizajni ne bi pristajali.
Haljine koje je nosila May Welland su pristojnije, jednostavnije, svjetlijih boja i manje raskošne. Ona je jednostavan lik, po ničemu poseban te joj i takve haljine najbolje pristaju. Sve dnevne haljine su stroge i zakopčane do grla, što ukazuje na njenu moralnost i konvencionalnost. Njena vjenčanica joj je kasnije poslužila kao večernja haljina, uz neke dodatke. U to je doba bio običaj mladenki u New Yorku da svoju vjenčanicu još nekoliko godina nose u druge svrhe. Pa čak i bogate mlade.
Haljina za zaruke
Haljina za večeru, ljubičaste boje i pomalo dramatična.
Kostimi u ovom filmu su sukladni s vremenom radnje, ali nisu osobiti ili specijalni, i ne oduzimaju dah, ali po pravilu jesu.
Post je objavljen 22.07.2012. u 15:37 sati.