Prema knjižničnim preporukama, ova knjiga je uvrštena u kategoriju „humor/satira“. No dakle, kakva loša procjena. Ova mi je knjiga valjda sto puta slomila srce tijekom čitanja.
U središtu su radnje dvoje građana Amsterdama: glavni junak Stijn, vlasnik privatne firme pod nazivom Brend u izradi, koju posjeduje sa svojim prijateljem Frenkom, i njegova supruga Carmen, koja je otvorila svoj biznis Advertising Brokers. Stijn i Carmen su već dulje vrijeme u braku, imaju dvogodišnju kćer Lunu, puno prijatelja, lijepu kuću i naizgled je sve u redu (osim Stijnove monofobije, koja ga tjera da bjesomučno izlazi i lovi cure, no to je samo dio problema). Sve dok Carmen ne dobije vijest o izrazito opasnom obliku karcinoma dojke koji ima i dok se u njihovim životima sve ne preokrene naopačke.
Knjiga je barem dijelom autobiografska jer je autor Raymond van de Klundert (Ray Kluun), koji se prije pisanja bavio marketingom, sa kćerkom u dobi od 3 godine odselio u Australiju nakon što je njegova supruga (36) umrla od raka dojke. U Australiji je i napisao ovaj roman, svoj prvi roman, koji je doživio standing ovations u cijeloj Europi. Moj naklon također ima.
Njihova je priča srcedrapajuća, ali ne na neiskreno melodramatičan način: ja sam se doista mogla staviti u kožu tog nepobjedivog mladog para koji ima sve, a onda gubi samo jednu stvar – zdravlje – i cijeli im se svijet ruši. Međutim, mjestimično je knjiga šašava (pogotovo kad Carmen priprema svoj pogreb, kad se svađaju s liječnicima, kad nastoje živjeti normalnim životom), govori o amsterdamskom noćnom životu, o nogometnom klubu Ajax, autor citira knjige i popularnu muziku. Bez obzira na sve to, priča je tragična i nijedan comic relief nije je mogao olakšati.
Dugo mi se nijedna knjiga nije svidjela kao ova: iskrena je, lako se i tečno čita, govori jezikom naše generacije i govori o stvarima koje nam se neće svidjeti da ih čujemo, ali ih moramo čuti.
Post je objavljen 22.07.2012. u 08:28 sati.