Predsjednik Gradskog vijeća Nikša Roso sazvao je za četvrtak 12. srpnja 23. sjednicu tog tijela. Među tek nekoliko točaka dnevnog reda o kojima će vijećnici raspravljati ističe se treća koja nosi naziv: „Prijedlog Odluke o korištenju sredstava Proračuna Grada Vrgorca u svrhu uplate punog iznosa temeljnog kapitala Komunalnog d.o.o. Vrgorac“.
Naime, Grad Vrgorac osnivač je tvrtke Komunalno d.o.o. Vrgorac i prilikom usklađenja poduzeća sa Zakonom o trgovačkim društvima i Zakonom o komunalnom gospodarstvu od 15. prosinca 1995. godine utvrđen je temeljni kapital te tvrtke u iznosu od 416,500,00 kuna, te je isti upisan u registar Trgovačkog suda u Splitu. Međutim, na dan upisa, temeljni kapital tvrtke iznosio je tek 126.338,07 kuna, zbog čega je utvrđeno da Grad Vrgorac, kao osnivač tvrtke, mora na račun Komunalnog uplatiti neuplaćeni temeljni ulog kapitala u iznosu od 290.161,93 kn. Ako spomenuti Prijedlog prođe na sjednici Gradskog vijeća u četvrtak, a nema razloga da ne prođe rukama vladajućih vijećnika, Grad Vrgorac će na žiro račun Komunalnog uplatiti gotovo 300 tisuća kuna neuplaćene razlike temeljnog kapitala.
Postavlja se pitanje, kako to da nakon 17 godina Grad Vrgorac upravo sada shvaća da mora Komunalnom uplatiti spomenuta sredstva? Kako to da se dosad nije uočila spomenuta obveza prema Komunalnom? S druge strane, Grad je godinama milijune kuna uplaćivao Komunalnom na račun različitih pomoći, pa nije jasno odakle je odjednom isplivalo ovih 300 tisuća kuna i zašto već ranije nisu riješeni unutar tih pomoći. I slijepcu je jasno da ovim postupkom Grad Vrgorac pokušava izvesti Komunalno iz velike krize u koju je upalo nakon izgubljenog milijunskog spora sa Vodoprivredom, zbog čega je račun tvrtke blokiran i ona nije mogla isplatiti plaće radnicima. Čujem jutros da je račun odblokiran, pa tvrtka sada sakuplja sredstva za struju i druge obveze.
Međutim, nekoliko je detalja u ovoj situaciji sporno. Na prošloj sjednici Gradskog vijeća gradonačelnik Matković je tražio od vijećnika da podrže zahtjev Upravnog vijeća Dječjeg vrtića „Pčelica“ za poskupljenjem vrtića od 20%. Oporbeni vijećnici dočekali su taj prijedlog na nož sa stavom da je vrtić socijalna kategorija. Zbog toga su predložili da gradonačelnik i njegove službe iznađu sredstva u iznosu od oko 200 tisuća kuna u Proračunu grada, koliko je potrebno za pokrivanje tog poskupljenja na godišnjoj razini. Dakle tražili su da Grad pokrije poskupljenje, a ne roditelji. Tada je gradonačelnik Matković odgovorio da takvo nešto nije moguće jer bi za iznalaženje tih sredstava trebalo provesti rebalans cijelog proračuna, a sada je teško prognozirati kako će se proračun puniti. I tako je na koncu izglasano poskupljenje vrtića.
Ali, sad smo u situaciji da Grad mora pronaći gotovo 300 tisuća kuna za uplatu razlike temeljnog kapitala Komunalnog unutar vlastitog proračuna, a za to odjednom ne treba rebalans proračuna. Postavlja se pitanje odakle će Grad izvući spomenuta sredstva, jer ako ih proslijedi Komunalnom, a nije ih za tu namjenu planirao u stavkama proračuna, takav je postupak po meni protuzakonit. Jer ne možete trošiti ono što nemate. A da bi imali, morate nekome drugome uzeti. Na jednoj od prethodnih sjednica Gradskog vijeća oporbeni vijećnici su upozorili na još jedan sličan primjer. Naime, u proračunu Gradskog kulturnog središta za ovu godinu planirana je stavka za plaće u iznosu dovoljnom samo za pokrivanje plaće ravnatelja te ustanove, a u međuvremenu su zaposlena još dva djelatnika, iako je za njihove plaće trebalo provesti rebalans proračuna.
Svjedočimo li dvostrukim kriterijima gradske uprave? Kada treba poskupiti vrtić, treba provesti rebalans, pa je bolje da to plate roditelji. A kad treba iznaći sredstva za Komunalno i Gradsko kulturno središte, onda rebalans ne treba. Nadam se da će velecijenjeni vijećnici uputiti ova pitanja na sjednici Gradskog vijeća u četvrtak.
Post je objavljen 10.07.2012. u 13:47 sati.