Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/sempercontra

Marketing

Turistička sezona, je li to spas za nas?

„Poplavili su nam TV ekrani od Jadrana koji nas valićima zapljuskuje iz spotova HTZ i priloga o početku sezone koja sluti na - 'najbolju do sada'. Nižu se brojke u informativnim emisijama svih televizija: 13 posto više turista u Istri u odnosu na isto razdoblje prošle godine, 18 posto ih je više u Dubrovniku, itd…Zaključak: predsezona sjajna, početak sezone obećavajući!“ piše u tjednom pregledu 'događanja' na TV-postajama kolumnistica lokalnog tjednika, Željka Drljić.


…turistička razglednica, put prema plaži Bošana, grada koji je 2007. dobio plaketu 'Zlatni cvijet Europe za 2007.

I sam sâm primijetio da se TV kuće sve više okreću 'ka suncu i moru'. Da nije bilo Holy i njezinog diletantskog gafa o kojem sam pisao u prošlom postu (nešto kao i varaždinski gradonačelnik Habuš koji si je 'dozvolio luksuz' popiti čašicu previše i onda se nasloniti na tuđi auto i to par dana nakon što je izabran za gradonačelnika nakon ostavke prethodnika zbog…) osim o turizmu, nogometu i Olimpijadi na dalekovidnicama se ne bi ni o čemu drugome 'bistrilo'.

Neki dan sam se vraćao nakon dvodnevnog boravka u kući u Biogradu (sređivanje za dolazak snahe i unukâ) sa susjedom iz solitera i uočili smo zanimljivu stvar. Bio je petak popodne (8. lipanj) na autocesti prestizali smo 'malo more' kampera, automobila s kamp-prikolicama i čamcima koji hitaju prema sjeveru. Sve strane registracije.

„Što misliš zašto toliko vozila ide prema unutrašnjosti?“ upitah susjeda.
„Da zanimljivo, a u suprotnom smjeru, prema moru nema ni jednog?“

Malo smo 'bistrili' situaciju i došli do zaključka koji baš nije ohrabrujući za našu turističku 'berbu'. Po svemu sudeći to su stranci slabije platežne moći (ili po njemački štedljivi) koristili predsezonske cijene i sada se vraćaju kući gdje ih čeka TV-ekran, europsko prvenstvo u nogometu, a potom Olimpijada. Ako tome dodamo da po svemu sudeći ove godine neće biti 'dugog toplog ljeta' (prošle godine znatno prije lipnja već su bile vrućine a more toplo) i gospodarsku krizu u Europi, bojim se da će se, u citiranom tekstu, porast noćenja ubrzo istopiti.

A bude li to tako mogla bi se desiti da se ne obistini ni prognoza guvernera na odlasku u kojoj je jedino dobro predviđao uspješnu turističku sezonu. U tom slučaju ostaje nam samo da se uzdamo u Svevišnjeg pa da nam konačno udjeli i malo pameti, a ne samo što nam je udijelio lijep komad Planete.

Tjedan dana kasnije krenuh ponovo put Biograda. Ovog puta mi je društvo pravila moja bolja ˝. Ovog puta nismo vidjeli kolone turista što žure na sjever, ali ni kolone prema jugu. Nešto više ih je bilo do Bosiljeva, a onda smo 'uplovili' u dio autocete koja bi vjerojatno bila napučenija kad bi po njoj mogla voziti zaprežna kola. I tako sve do skretanja prema Benkovcu.

Dolaskom u Biograd i posjetom plaži potvrdila se činjenica da o 'navali' turista nema govora. Na kupalištu su domaći, djeca dječjih ekskurzija koja u grad dolaze do 1. srpnja, turistički vlakići poluprazni voze ne dulje od deset sati navečer. Supermarketi gotovo prazni. Sve u svemu ništa ohrabrujuće. Pa ako kojim slučajem turisti i navale tijekom prve polovice idućeg mjeseca, neka bude gužve tijekom osmog (do Velike Gospe kao što je 'red i običaj') to nam neće spasiti ni turističku sezonu a nekmoli gospodarstvo. Turizam ne može nadomjestiti proizvodnju (industriju) i spasiti gospodarstvo ako sezona ne traje ni tri mjeseca.

Vrli, pak, 'ekonomski stručnjaci' iz Vlade i njezine bliže i dalje okolice uzdaju se u našu posljednju uzdanicu – turizam. Mislim – bez pokrića.
Ostalih 'uzdanica' već odavno nema, nažalost.


Post je objavljen 21.06.2012. u 14:20 sati.