Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/oska

IFD PAKLAREVO NA SMOTRI FOLKLORA U NASICAMA

IFD Paklarevo na XVIII smotri folklora našičkog kraja, 10. i 11. lipnja 2012.

<br <br <br <br <br

10. lipnja 2012. članovi IFD Paklarevo krenuli su po drugi puta na smotru folklora u Našice. Kao i prošle godine, autobusom, veselo raspoloženi i uz pjesmu. A ove godine pojačani još i muškom pjevačkom skupinom.Kako isti dan kada se održava smotra folklora prijatelji planinari iz PD Krndija Našice svake godine održavaju svoj tradicionalni "antunovski piknik", cesta kojom se dolazi preko planine Krndije u Našice prolazi svega nekoliko stotina metara od izletišta Paulinovac na kojemu se održava piknik odlučeno je da se svakako navrati. Pogotovo što su dobar dio članova folklora ujedno i članovi PD Paklarske Stijene.

Ivo Domic-Cimer i Davor Golub

Na magistralnoj cesti Požega - Našice, pokraj puta koji vodi prema Paulinovcu autobus s folklorašima dočekali su Ivo Domić - Cimer, paklaran koji već godinama živi u Njemačkoj i Davor Golub iz Našica. Nakon dirljivog susreta starih prijatelja, napravili smo malu pogrešku što smo autobus uputili uskom sporednom cesticom do samog izletišta. Naime, dok su se naši folkloraši zabavljali s domaćinima, siroti vozač autobusa gospodin Marko, muku je mučio i preznojavao se dok je autobus uspio okrenuti nazad prema glavnoj cesti. Iskrena isprika vozaču, neće se ponoviti.
<br

Na izletištu su osim domaćih planinara bili i stari prijatelji iz PD Belišće.
Popila se kava, okrijepilo se pićem i zapjevalo uz harmoniku. Našički planinari obećali su doći na "Sijelo u Paklarevu", 28. srpnja 2012. Iskoristila se i prigoda da Ivo Domić - Cimer dade lijep financijski prilog za izgradnju novog planinarskog doma na Galici, a za što je dobio i urednu ovjerenu priznanicu.Od srca mu hvala! U veselom raspoloženju nastavljena je vožnja prema Našicama.

Odmah po dolasku u Našice, oko 17 sati, uputili smo se prema prostorijama HKD Lisinski koje se nalaze u dvorcu Pejačević u središtu grada. Nakon pozdravljanja s domaćinima uslijedilo je presvlačenje u nošnje. Pristigli su i neki od paklarana koji već godinama žive u Slavoniji, među prvima došao je Stipo Babić - Stipće, nestrpljiv da vidi stare suseljane od kojih neke nije vidio godinama.Također, dočekali su nas i naši stari znanci i prošlogodišnji domaćini Ruža i Željko Petrović, planinari iz Našic.Imali smo čast upoznati gospođu Ljiljanu Blažević, suprugu našeg starog prijatelja i suborca iz Našica Josipa Blaževića - Jope. Nadam se da će iduće godine i on moći doći na smotru, nismo se vidjeli još od 1992. u Paklarevu. te obitelj Golub, Jasna sa kćerima Dunjom, Mirnom i Zrinkom.

Sama smotra počela je u 18 i 30, svečanim mimohodom, na čelu povorke išli su jahači u narodnim nošnjama, za njima svečano okićene zaprege, a za njima, jedno po jedno, folklorna društva. Okupljeno mnoštvo srdačnim pljeskom i povicima ohrabrenja popratili su sve učesnike svečane povorke.

Članovi konjogojske udruge "Dorat" Vukojevci i konjogojske udruge Koška

Priprema za svečani mimohod prije same smotre

Nakon uvodnih riječi domaćina, kojom prilikom su izrijekom posebno pozdravili IFD Paklarevo kao drage goste iz B i H, okupljene je pozdravio gradonačelnik Našica gospodin Krešimir Žagar te je smotra otvorena nastupom "A" sekcije domaćina, HKUD Lisinski. Jedno za drugim izmjenjivala su se razna folklorna društva iz okoline Našica, ali i iz Požege, zatim 2 slovačka folklorna društva, a onda je na red došli naši paklarani. Kako nismo uspjeli postaviti naš sintesajzer na binu, glazbena pratnja bila je samo harmonika, no to i jest dalo onaj element izvornog narodnog zvuka. Nastup je odrađen vrlo dobro, više puta obodreni smo gromoglasnim pljeskom i odobravanjem gledateljstva. Nakon nastupa, mikrofona se primio predsjednik IFD-a Marko Bokulić - Boto, domaćinima zahvalio na pozivu i gostoprimstvu, te ih pozvao da ovaj puta stvarno i dođu na "Sijelo u Paklarevu", 28. srpnja ove godine. Tada se na pozornicu popeo predsjednik HKD Lisinski Našice gospodin Justić, te je rekao: "Prošle godine stvarno nismo mogli, no ove godine dolazimo."

Uslijedilo je brzinsko presvlačenje i zauzimanje mjesta, u za tu prigodu postavljeni, šator pivovare Osijek. Jer ubrzo je počela utakmica europskog nogometnog prvenstva Hrvatska : Irska. Mnoštvo navijača u našim lijepim kockastim dresovima, svi veseli i raspjevani.A naši igrači potrudili su se da se dobro raspoloženje pretvori u delirij. Pobjeda 3 : 1 !!!!

Poslije utakmice, svi vidno odlično raspoloženi krenuli su do autobusa, a zatim u gljivarski dom u selu Granicama, dvadesetak kilometara od Našica.Dočekala nas je gospođa Ledinski sa ključevima doma i hvala joj što je imala strpljenja čekati nas tako dugo. Tamo su nam naši izvrsni domaćini iz Gljivarskog društva Našice, priredili konak i obilje piva i drugih napitaka, tako da je fešta uz harmoniku i pjesmu potrajala još dugo u noć.

Ujutro, nakon doručka, djevojke iz IFD-a oprale su posuđe i sve uredno pospremile, pozdravili smo se s domaćicom, članicom gljivarskog društva gospođom Ledinski. Domaćinima, gljivarskom društvu Našice, naročito njihovom predsjedniku Hrvoju Kneževiću, velika hvala na odlično organiziranom smještaju i gostoprimstvu. Krenuli smo preko Našica put Osijeka, naše slijedeće odrednice na ovom gostovanju u Slavoniji...

Putem smo kroz prozor razgledali krajolik, toliko različit od onoga našega. Nakon sela Podgorača pred nama se rasprostrla ravnica, naizgled bez kraja. Nigdje ni brdašca na obzoru! I tako, kroz pšenična i kukuruzna beskrajna polja, kroz dugačka, ušorena sela - stigosmo u Osijek.Kako smo na autobusni kolodvor, gdje smo ostavili autobus i vozača, stigli ranije no što smo prvobitno predvidjeli - ubrzanim korakom požurili smo do obale rijeke Drave. Naime, skela preko rijeke vozi točno svaki puni sat, a da zbog toga ne čekamo sat vremena do idućeg polaska svojski smo ubrzali. I stigli na skelu točno 1 minutu prije 10 sati!

Prijelaz skelom preko široke, duboke i brze Drave, bio je jako lijepo i uzbudljivo iskustvo za sve, naročito za najmlađe. Na desnoj obali sa sredine rijeke puca lijep pogled na sam Osijek s tornjem katedrale, nizvodno je krasan sniježno bijeli viseći pješački most, uz obale privezani brodovi i čamci. A na drugoj obali zelenilo, stoljetne vrbe i topole i - ulaz u ZOO.

Na samom ulazu u ZOO dočekala nas je prof. Tihana Škugor, voditeljica radionica za djecu i mladež te nas povela do predavaonice. Kad smo se smjestili, upalila je projektor i ukratko nas upoznala sa povijesti ZOO-a Osijek, sa sadašnjim stanjem u vrtu i sa životinjama sa kojima ćemo se susresti. Također, djeca su imala prilike uživo vidjeti nojeva jaja, zube gavijala, lubanju čimpanze, perje različitih ptica, zmijske košuljice. I ponešto zanimljivo naučiti o svemu tome. Uslijedio je slobodni obilazak vrta, ponajprije obilazak terarija sa zmijama i krokodilima te vrlo lijepog akvarija s mnogobrojnim ukusno uređenim akvarijima. Sam ZOO vrlo je prostran, bogat zelenilom i životinje su smještene u čistim, prirodno uređenim i velikim nastambama. Gdje god je to financijski i fizički bilo moguće, umjesto rešetki postavljena su čvrsta neprobojna stakla, radi izravnijeg kontakta s životinjama i ljepšeg pogleda.

U kavez s lavovima postavljen je posebno osigurani Land Rover izravno u kavezu i iz njega je moguće promatrati lavove iz sasvim nove perspektive. Naravno, naš Boto to je odmah i isprobao :)

Skela nas je odvezla nazad u grad. Ovoga puta nije bilo žurbe, išlo se lagano, čavrljajući i razgledavajući. Tako smo došli i do velike povijesne katedrale sv. Petra i Pavla, koju je dao izgraditi biskup Strossmayer. U ratu je teško oštećena mnogobrojnim projektilima, no temeljito je obnovljena. Mnogi su se pomolili, predvođeni našom Ane Božić.

Dogovoreno je da se u 14 sati svi okupe na glavnom trgu, a onda je uslijedio slobodni program. U prijevodu; cure u shoping - djeca u McDonalds - stariji na pivo :)) Svi su došli na svoje. Naravno, vrijeme se iskoristilo i za razgledavanje užeg gradskog središta, fotografiranje uz brojne povijesne građevine, brodove u zimskoj luci...Za uspomenu.

Našeg vozača Marka našli smo sa autobusom spremnim za polazak na osječkom glavnom kolodvoru, prelijepoj modernoj zgradi totalno futurističkog izgleda, sagrađenoj prošle godine.Uputili smo se prema Našicama, ali drugim putem, preko Bizovca i Koške. Pristigavši u Našice, Mijo Valjan se u kafiću "Roko" u centru grada upisao u planinarski dnevnik PD Krndija Našice u ime PD Paklarske Stijene i u planinarsku knjižicu uredno udario pečat početne točke NPP (našički planinarski put).

Uslijedio je oproštaj od obitelji Golub, koji su cijelo vrijeme bili s nama u Osijeku i bili nam vodiči. Autobus je polako krenuo. Vidimo se u srpnju u Paklarevu!

IFD-Paklarevo i P.D.Paklarske stijene ovim putem zahvaljuje se svima koji su na bilo koji nacin svojim doprinjeli da ovo gostovanje u ravnoj Slavoniji protekne u najboljem redu.
Nadamo se da ce mo svima uzvratit barem na isti nacin u nasem Paklarevu 28.07.2012,na sijelu u Paklrevu.
Pozdrav svima u Slavoniji i Paklarevu.

Post je objavljen 13.06.2012. u 21:15 sati.