Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bookeraj

Marketing

EKONOMIJA ČETVRTKOM - Marijan Ožanić: "Poslovna pisma"


Jedna od najkorisnijih knjiga koju sam pročitala tijekom svog novinarskog rada zacijelo bi bila ova koju predstavljam u prikazu u nastavku. Vrlo je zanimljivo uočiti kako nas stvari poput pisanja zamolbi, zahtjeva, životopisa, dopisa i podnesaka nitko ne uči – u osnovnoj, srednjoj školi, pa čak niti na fakultetu (poslije se svi čude životopisima koji izgledaju kao sastavak u osnovnoj školi). Nitko nas ne uči niti upravljati novcem, voditi kućanstvo, pravila bontona – pa se ipak očekuje da sve to znamo.

Ovu knjigu preporučujem kao obveznu literaturu u svakom kućanstvu koje drži do sebe, uz Bibliju i veliki atlas svijeta.


Marijan Ožanić: „Poslovna pisma ili Kako napisati učinkovito poslovno pismo“ (Tehnološki park Zagreb, 2005.; treće prošireno izdanje)

Priručnik „Poslovna pisma“ Marijana Ožanića u izdanju Biblioteke poslovnih priručnika 2005. godine je doživjelo svoje treće, prošireno izdanje. Kako i sam autor navodi u Uvodu, svaki autor osjeća veliko zadovoljstvo kada dozna da mu je knjiga rasprodana i da treba tiskati novo izdanje. Veliki interes za ovaj priručnik niti ne čudi, uzevši u obzir da se radi o „knjizi koja se čita kao roman i koristi kao priručnik“.
Autor, koji je dugi niz godina u poduzetništvu i koji je radio u velikim gospodarskim sustavima poput američkog General Motorsa, francuskog Alsthoma i nizu drugih, stekao je veliko iskustvo u širokom rasponu područja, stoga je i ovaj priručnik harmoničan sklad maksimalne iskoristivosti i pitkosti pri čitanju. Autor je i sam bio u prilici pročitati (ili barem pokušati pročitati!) neka od poslovnih pisama koja su umjesto namjeravane svrhe uspjela postići suprotan učinak, pa su i životni primjeri loših poslovnih pisama važan element ovoga priručnika.
Knjiga polazi od elementarnih saznanja koja su potrebna svakom poduzetniku (ali ne niti samo njemu) pri razvoju kulture poduzeća, osobito u segmentu pisane komunikacije sa svojim suradnicima i poslovnim partnerima, pa tako knjiga nudi s jedne strane informacije glede forme u kojoj treba biti pisano poslovno pismo, kao što su vrsta papira i koverte na kojemu treba biti sastavljeno poslovno pismo, način na koji se adresira poslovno pismo, vrsta fonta koji se koristi pri pisanju, kao i drugi elementi koji su svakako potrebni da bi poslovno pismo ostavilo učinak da se radi o ozbiljnoj, stabilnoj i konkurentnoj tvrtki.
Drugi dio priručnika sadrži upute glede jezika, stila i načina obraćanja primatelju poslovnog pisma. Stil poslovnog pisma, naime, u današnje vrijeme u kojem se sve više poslovne komunikacije odvija putem e-maila, ublažio se i postao manje formalan, no to vodi u opasnost da pošiljatelj ispadne neozbiljan ili čak smiješan primatelju.
Osim njih, pitkost ovoj knjizi daje i niz povijesnih zanimljivosti koje su dovele do toga da se poslovna pisma danas pišu upravo na prikazani način: razvoj pošta, izum fontova slova ili klasifikacijski sustavi pri vođenju poslovne dokumentacije.
Važno je napomenuti da bi ovu knjigu trebali pročitati svi koji se na ovaj ili onaj način kreću u poslovnom svijetu, a ne samo gospodarstvenici ili poduzetnici, s obzirom da je jedno od značajnih poglavlja knjige namijenjeno i pravilnom načinu pisanja ponuda za posao i životopisa, kao i pisama zahvale, pozivnica, čestitaka i pisama namjere. Stoga, ako želite da vaše poslovno pismo bude učinkovito i da primatelju oda sliku vas kao uspješne, sposobne i obrazovane osobe, svakako pribavite jedan primjerak ovoga priručnika – uvjeravam vas da ćete ga obilato koristiti.



Post je objavljen 14.06.2012. u 18:47 sati.