Posljednji ovogodišnji susret Odjela za dušobrižništvo studenata Ureda za pastoral mladih održan je u utorak, 5. lipnja u 20 sati. Na susretu je gostovao mons. dr. Valentin Pozaić, pomoćni zagrebački biskup, te stručnjak za moralnu teologiju i kršćansku etiku.
Na samom početku povjerenik za pastoral mladih, vlč. Ivica Budinšćak zahvalio je zavičajnim studentskim udrugama na organizaciji studentskog hodočašća u Mariju Bistricu te radiju Sava na suradnji u organizaciji i emitiranju emisije četvrtkom u 20:30 sati koju vodi povjerenik Ivica.
Biskup Valentin trenutno je profesor kršćanske etike na Filozofskom fakultetu Družbe Isusove te duhovni asistent Hrvatskog katoličkog liječničkog društva, te je progovorio iz perspektive stručnjaka o vrlo gorućoj temi u hrvatskom društvu ovih dana, a to je prijedlog novog zakona o medicinski potpomognutoj oplodnji.
Pitanje koje se postavlja je pitanje života i pitanje savjesti i građanskih zakona. U izjavama aktualnog ministra nailazimo na teške medicinske promašaje, npr. da se spajaju muška i ženska jajna stanica ili pak ona da život ljudske osobe počinje prvim plačem, dok ravnatelj Kliničke bolnice za ženske bolesti i porode u Petrovoj kaže da ljudski život počinje začećem. Dakle, ako ljudski život počinje začećem i ako svako ljudsko biće ima pravo na život budući da po Hrvatskim zakonima nema smrtne kazne, onda nema ni pobačaja, bio je vrlo jasan biskup.
Ako se ljudski embrij zamrzne, zamrzava se novo ljudsko biće jer se novi organizam vlada po svojim zakonima, a ne po zakonima majke ili bilo kog drugog o kome bi mogao ovisiti. Proizvodnja ljudi u laboratoriju kosi se s biblijskom antropologijom.
Na čiju sliku je stvoren čovjek "iz epruvete"?
Biskupu smeta što se Crkvi predbacuje da je protiv nataliteta dok govori protiv in vitro oplodnje, dok se s druge strane vrši mnogo abortusa protiv kojih je jasan Crkveni stav. „Fabricated man“ sintagma je koja se može povezati s ovom tematikom. Tu se postavlja pitanje na čiju sliku je stvoren čovjek „iz epruvete“, koja su mu prava, koja mu je uloga, te ono osnovno, pitanje temeljnog dostojanstva.
Jedini biblijski razlog koji ruši in vitro oplodnju je ljubav. Ljubav i rađanje idu zajedno, a in vitro je nasilno razdvajanje toga dvoga, što biskup povezuje sa seksualnom revolucijom koja počinje 1968. pojavom kontracepcije. „Sex without babies“ bila je sintagma koja se tada provlačila, dok bi u in vitro slučaju bila prikladnija ona „Babies without sex“, umjesto da se dvoje spoji i da u ljubavi rađaju dijete, zaključio je biskup.
Biskup je također spomenuo kako se o djeci iz in vitro oplodnje ne govori kao o stvarnim osobama sa svojim željama i potrebama, nego kao o predmetu nečijih osobnih želja, nastojanja i pobuda. Također se dotaknuo i moguće dozvole homoseksualnim parovima da usvoje djecu gdje je upozorio na izrugivanje i vječnu stigmatizaciju djece koja nisu mogla birati gdje će se roditi.
Katolička Crkva ne osuđuje pojedince
Kroz pitanje kolege studenta biskup se osvrnuo i na nadolazeću gay-paradu u Splitu i Zagrebu, gdje je rekao kako su u društvu prisutne razne devijacije i više se ne zna što je javno, a što privatno. Ideologija homoseksualizma sama je po sebi apsurdna te proizvodi mržnju i nasilje. Biskup je zaključio kako nitko nikome ne brani da bude takav kakav je, ali da je čudno što takve skupove moraju čuvati vojska i policija, te kako katolička Crkva ne osuđuje pojedinca nego čin.
Na samom kraju povjerenik, vlč. Ivica zahvalio je biskupu na gostovanju te mu poklonio milenijsku fotografiju studenata s hodočašća u Mariju Bistricu koji su svojim tijelima oblikovali šahovnicu. Zahvalio je i studentima, te u sljedećoj akademskoj godini poželio još tješnju suradnju.
Autor: Jozefina Javn
Post je objavljen 06.06.2012. u 22:31 sati.