HOT NEW ALBUM: JAMIE WOON - Mirrorwriting (recenzija)

"Mirrorwriting" Jamiea Woona, novog Brit izvođača, je prošlogodišnje izdanje kojeg međutim nismo "odradili", a trebali smo. Woon je prije izdavanja ovog, svog prvog albuma, dosta radio sa electro programiranjem, sampliranjem itd. biio dosta zapažen, pogotovo s tim svojim soul glasom iako koliko znam, u toj svojoj prijašnjoj fazi, nije tu bilo toliko niti pjevanja.

"Mirrorwriting" je ispao vrlo poseban album nošen uspjehom pjesme "Night Air", koja uz to ima i nevjerojatno dobar a jednostavan video, kao da gledate neki umjetnički spot s National Geographic kanala. Ostale pjesme ne prate posve snagu "Night Aira" no lijepo je upotpunjuju i većina je na zavidnoj kvaliteti tek korak ispod "Night Aira" - manje više. Da biste znali o čemu je tu riječ i kakav je ovo album, to jest glazba - odrediti mu žanr je dosta teško: Woon ima čisti soul vokal i tu notu jednostavno ne možeš posve odbaciti, on sam a i koliko vidim kolege s Allmusica i Wikipedije kažu da je riječ o R&B-ju, no vrlo drugačijem R&B-ju nego onom koji biste očekivali. Sve treba staviti u kontekst electro sampliranja i dubstepa, i dobijete glazbu za "after-hours" feeling. Kada album percipirate i prihvaćate u tom kontekstu - na mahove jednoličan i malo monoton, točnije "jednakoponavljajući" Woonov vokal, ili da budem posve precizna njegov način pjevanja - to u biti nije. A možda bi bio da je dinamika i glazba drugačija.

Ovo je vrlo, vrlo atmosferičan album odnosno glazba, koja jednako angažira na slušanje ako vam taj žanr leži (što je već teško da većini neće), ali istovremeno može biti savršeni opuštajući (opet radi Woonovog vokala i načina pjevanja) background kada nešto radite, pogotovo intelektualnog tipa, ili dok recimo putujete nekamo autom.

Osobno sam oduševljena što je britanska scena dobila jednog novog Jamesa, a koji nije "koštice-kokice" predznaka, naporan sljedbenik štancajuće komercijale. Woon je mlad momak, ali ne premlad (29) što govori da ako mu je ovo tek prvi album a aktivan je od 2006. da je dovoljno zreo izvođač da od njega možemo očekivati vrlo kvalitetne stvari.

Popis Pjesama:

01 - Night Air *
02 - Street