Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ogmaksimala

Marketing

PROMETNA KULTURA U OGULINU



Ovaj vikend će nam HRT i ostale naše televizijske kuće opet priuštiti da uživamo u proslavi, ovaj puta 60 obljetnice vladavine britanske kraljice Elizabete II. Onako svježa sa svojih 86 godova u panju moći ćemo uživati u civilizacijskim dometima jedne od najdemokratičnijih zemalja svijeta, koja se već davno odrekla dijela Afrike, Indije i još nekih država, ali se samo iz demokratskih pobuda nije potpuno odrekla Kanade i Australije, a Falklandskih otoka nikako.
Obogaćena imperijalističkim osvajanjima od stoljeća 18. do danas, početkom 90-ih godina prošloga stoljeća britanski lordovi Carrington i Owen po Hrvatskoj su i tzv. Srpskoj krajini prodavali demokraciju, ono; muda pod bubrege, kočili završetak Domovinskog rata do krajnjih mogućnosti i čudili se kako to da se na Balkanu cestovni promet odvija desnom stranom kolnika?!
Kako su ti Britanci napustili Hrvatsku, kako su ju napustili i razni promatrači EU u bijelim, kako nisu obvezivali zaraćene strane da se pridržavaju dogovora i rezolucij, tako su za sobom ostavili nešto droge, side, špuradi i prometnu dezinformaciju. Mladi su smatrali da je ponašanje raznih UNPROFOR-aca dosta moderno i svjetsko, da se ne moraju rezolucijâ držati k'o pijan plota, a ako se ne morate držati rezolucijâ Ujedinjenih naroda, ne morate se držati ni nacionalnih zakona. A među milijun zakona koje je u zadnjih dvadest godina usvojio Hrvatski sabor nalazi se i Zakon o sigurnosti prometa na cestama. Prema tom Zakonu postoje na cestama znakovi opasnosti, znakovi izričitih naredbi i znakovi obavijesti. Postoje i pravila kako se mora ponašati i vozač koji dobije vozačku dozvolu i sjedne za volan. Kao sudionik u prometu on nije odgovoran samo za sebe (sebe neka reskira), on je odgovoran i za sve ostale sudionike u prometu; vozače kamiona, automobila, bicikla i za pješake. Zakonski paragrafi donešeni su upravo da se možemo lakše snalaziti u međusobnim odnosima na cestama i zato moramo naučiti i članke zakona i znakove vertikalne i horizontalne signalizacije na prometnim površinama.
Nedavno je ogulinska Policijska stanica dobila novoga načelnika koji je bio pohvaljen na sjednici Gradskog vijeća i na Radio Ogulinu, mislim i na nekom od ogulinskih blogova zbog toga što su policijske patrole, obhodnje, postale agilnije, primjećenije i u pješačkom gibanju, što je potpuno točno i čovjek se nekako osjeća sigurnije. Ne viđaju se više ni patrolna kola parkirana ispred mosta unutar granice od 15 metara, niti na ulazno-izlaznoj rampi dvorišta Grada Ogulina. Međutim, i dalje nitko ne kontrolira ponašanje vozača u samom gradu. Za posebno mlađe vozače odredbe Zakona o sigurnosti prometa na cestama kao da ne vrijede, a svojim ponašanjem ugrožavaju sigurnost ostalih vozača i pješaka na kolniku.
Konkretno; vozači i suvozači ne vežu sigurnosne pojaseve, svaki drugi vozač telefonira na mobitel, žmigavci za skretanje u 50% slučajeva se ne izbacuju, a poseban je problem na naša dva kružna toka. Kada ulazite u rotor nikada ne znate kada auto u rotoru misli napustiti taj prostor jer nitko ne daje žmigavac kada izlazi iz njega. Možda svaki dvadeseti! A vi morate čekati da budete sigurni kada se možete uključiti u promet. Pogledajte ulicu I. G. Kovačića. U toj ulici je zabranjeno parkiranje i zaustavljanje s obje strane kolnika! Ta je ulica puna automobila i kamiona na kolniku i pločniku tako da se puno puta ne možete kao pješak kretati po pločniku, već po vrlo nesigurnom kolniku. Policija je puno puta prisutna, ali ne reagira. Upitno je, međutim, zašto je gradska vlast donijela takvu odluku jer je ta ulica puna trgovina koje moraju vršiti istovar i utovar i teže robe pa je zaustavljanje neophodno. Za tržnicu u toj ulici postoji ulaz i parkiralište sa stražnje strane i to dobro funkcionira. I na kraju brzina kroz Bolničku i Lomošćansku je u mnogo slučajeva vrlo riskantna i opasna po pješaka, posebno djecu.
I baš kada sam mislio da prometnu nekulturu pronose ovi mladi tatini sinovi i da bi se trebali ugledati na starije vozače, posebno ove u mirovini, zabezeknuto gledam jednog penzionera kako svojim kolima ulazi u jednosmjernu ulicu Alojzija Stepinca, ali zabranjenim smjerom i parkira preko dva parkirališna mjesta! Da li ga je kardinal Stepinac uputio na taj potez, ili Nečastivi izravno, tko će ga znati, ali mi je iskusni vozač srušio moju teoriju i tezu da je samo hrvatska mladež neodgovorna, neozbiljna i provokativna. Stoga mislim da je policija u pravu kada zaustavlja ove starije jer njima ne ostaje još puno vremena da se više privedu bilo kojoj kulturi, a kamo li prometnoj.
No, nakon ovih laganih problema i kataklizmičkih vijesti o industrijskoj proizvodnji i padu BDP-a u Hrvatskoj, dolazi i jedna spasonosna iz Amerike. Andromeda će udariti u Mliječni put, ali ne odmah, već za 4 milijarde godina i spojiti se u jednu galaktiku. No, Zemlji opet neće biti ništa! Osim što će Hrvatske vode i današnji gradonačelnik Ogulina dovršiti retenciju rijeke Dobre na Jelačkom polju.
Andromeda i Mliječni put su dvije galaktike. Mliječni put je naša, Zemljina!


Post je objavljen 03.06.2012. u 05:59 sati.