Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/hrpolitika

Marketing

PROJEKT ZA 22. STOLJEĆE Hrvatska je na najboljem putu da ukine škole!

Aktualna zbivanja u Republici Hrvatskoj upućuju na zaključak da je zemlja na najboljem putu da ukine škole!

Najprije je ministar znanosti, obrazovanja i sporta Željko Jvanović osuo drvlje i kamenje na državne mature i Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje, zadužen za njihovu provedbu, i to na temelju izjava nekoliko ogorčenih, ali po svemu sudeći i loših đaka, koji između četiri ponuđena odgovora na pitanja iz državne mature nisu znali izabrati pravi čak ni u onim slučajevima kada je on bio naveden u uvodnom tekstu.

Štoviše, ministar je ostao pri svome, najavljujući promjene, odgovornost i smjene u Nacionalnom centru, i nakon informacije da je velika većina učenika na državnoj maturi “sporna” pitanja – riješila.

Nakon toga iz Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta najavljeno je ukidanje ocjenjivanja na polugodištu. Naime, ako prijedlog zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnoj i srednjoj školi prođe javnu raspravu i bude potvrđen u Saboru, od iduće školske godine u hrvatskim školama neće biti ocjena na polugodištu!

Pomoćnica ministar znanosti, obrazovanja i sporta Ankica Nježić, obrazlažući taj prijedlog, kaže da je ukidanje ocjena na polugodištu predloženo “jer je to učenicima predstavljalo veliki stres i nervozu”.

No, zar onda, iz istih razloga, odnosno uz jednaku argumentaciju, ne bi trebalo ukinuti i zaključivanje ocjena na kraju školske godine. Uostalom, kod zaključivanja na kraju školske godine, učenici se nerviraju još i više, pa je “argument” još čvršći!

A onda se javio ravnatelj osječke Osnovne škole Vijenac Stjepan Sokol, tražeći od Ministarstva znanosti, obrazovanja i sporta da im odobri izbacivanje domaćih zadaća iz imenika kao sastavnicu ocjenjivanja.

Sokol zahtjev nije podnio samo za školu Vijenac, nego za sve škole u Hrvatskoj. Na ovome projektu ravnatelj Sokol radi već osam godina u školi Vijenac jer smatra da domaća zadaća nema nikakvo pedagoško opravdanje! Za njega je, naravno, dobio podršku učenika, ali, što je posebno zanimljivo, i roditelja, kojima je, očito, važno da djeca dobiju svjedodžbe pune petica, ali ne i, kako bi stručnjaci rejkli, “obrazovni ishod”.

No, zašto se mučiti sa smišljanjem pitanja državne mature na koja će znati svi odgovoriti, ukidati ocjene na polugodištu i izbacivati domaće zadaće, kad je jednostavnije – a i jeftinije, što je danas u vrijeme krize, često najavžniji kriterij kod donošenje odluka – jednostavno ukinuti škole. Ostaviti samo urede u kojima će se izdavati svjedodžbe i diplome, kakva god kome treba. (Članak s portala Doznajemo.com)

Post je objavljen 30.05.2012. u 18:05 sati.