Dolaskom ljetnih dana primjetniji su aktivniji radovi na graničnom prijelazu u Novim Selima u općini Kula Norinska, ali su primjetniji i aktivnije administrativne zavrzlame oko istog. Naime planirani granični prijelaz se u raznim dokumentima Vlade Republike Hrvatske, ministarstava i Hrvatskih cesta, naziva drugačijim nazivima. Tako se mogu naći nazivi granični prijelaz “Metković 2”, granični prijelaz “Nova Sela”, pa čak i granični prijelaz “Pozla Gora”.
Netko u nadležnim ministarstvima i drugim javnim službama očito ne bi prošao državnu mature u poznavanju zemljopisa ili se uopće ne zna služiti kartama.
Granični prijelaz budućeg koridora VC se nesporno gradi na zakonski jasno određenom području naselja Nova Sela (posve jasno ucrtano u prostornim dokumentima Republike Hrvatske, Dubrovačko-neretvanske županije i Općine Kula Norinska) pa je posve nejasno zašto se koriste nazivi “Metković 2” ili “Pozla Gora” kad se radi o mjestima koja uopće nisu ni na području općine Kula Norinska.
Općina Kula Norinska je u više navrata pisala nadležnim institucijama isfrustrirana paušalnim mijenjanjem naziva kakve svojevremeno ni Dinamo (HAŠK, Croatia…) nije doživio. Ovakvo neznanje i paušalno postupanje u našim ministarstvima je dovelo do situacije da su i EU financijeri ponekad zbunjeni što se to radi s njihovim novcem!
Prema riječima Nikole Krstičevića, načelnika Općine Kula Norinska, u razgovorima s potencijalnim investitorima su saznali da dolazi do neugodnosti jer se u nekim planovima i dokumentima navodi “Metković” ili “Pozla Gora” pa investitori lutaju i doživljavaju neugodnosti jer se obraćaju krivim jedinicama lokalne samouprave, dobivaju krive informacije i gube dragocijeno vrijeme, a cijeli doživljaj investicijskog okruženja je zbog toga vrlo loš.
Granični prijelaz, kojem više ne znamo ime, trebao bi biti dovršen do kraja 2012 godine, (plan je bio završiti i ranije, ali zbog kašnjenja BiH dijela graničnog prijelaza rokovi su produljeni), a spojna cesta do čvora Ploče u dužini 7,5 km do 15. lipnja 2013. Niskogradnju i ostale građevinske radove financiraju Hrvatske ceste, Ministarstvo financija zaduženo je za objekte visokogradnje, dok se objekte za smještaj veterinarske, sanitarne i fitopatološke kontrole financira iz programa Europske unije.
Spojna točka koridora VC i autoceste na lokaciji Nova sela, uz međunarodni granični prijelaz i planirane 2 poslovne zone (Općine Kula Norinska i Općine Pojezerje), postat će najveće međunarodno prometno čvorište u jugoistočnoj Europi.
S BiH strane se također grade dionice od granice do čvora Zvirići u Bosni i Hercegovini.
Izgradnjom ovog graničnog prijelaza najveći dio teretnog i cestovnog prometa iz Bosne i Hercegovine prebacit će se na taj prijelaz preko kojeg će kamioni putovati preko čvora Ploče i dalje brzom cestom do Ploča (Luke Ploče) čime će se znatno rasteretiti inače preopterećena državna cesta na dionici Metković-Opuzen-Rogotin-Čeveljuša.
Drugim riječima već iduće godine od ljeta očekuje se znatnije rasterećenje Metkovića, posebno ulice Stjepana Radića u kojoj su stanovnici više puta organizirali i prosvjede zbog mnogobrojnih kamiona, posebice cisterni koje otežavaju i ugrožavaju život građanima.