Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/matijevici

Marketing

GRANIČNIM PRIJELAZOM NOVA SELA DO KRAJA GODINE

Dolaskom ljetnih dana primjetniji su aktivniji radovi na graničnom prijelazu u Novim Selima u općini Kula Norinska, ali su primjetniji i aktivnije administrativne zavrzlame oko istog. Naime planirani granični prijelaz se u raznim dokumentima Vlade Republike Hrvatske, ministarstava i Hrvatskih cesta, naziva drugačijim nazivima. Tako se mogu naći nazivi granični prijelaz “Metković 2”, granični prijelaz “Nova Sela”, pa čak i granični prijelaz “Pozla Gora”.

Netko u nadležnim ministarstvima i drugim javnim službama očito ne bi prošao državnu mature u poznavanju zemljopisa ili se uopće ne zna služiti kartama.

Granični prijelaz budućeg koridora VC se nesporno gradi na zakonski jasno određenom području naselja Nova Sela (posve jasno ucrtano u prostornim dokumentima Republike Hrvatske, Dubrovačko-neretvanske županije i Općine Kula Norinska) pa je posve nejasno zašto se koriste nazivi “Metković 2” ili “Pozla Gora” kad se radi o mjestima koja uopće nisu ni na području općine Kula Norinska.

Općina Kula Norinska je u više navrata pisala nadležnim institucijama isfrustrirana paušalnim mijenjanjem naziva kakve svojevremeno ni Dinamo (HAŠK, Croatia…) nije doživio. Ovakvo neznanje i paušalno postupanje u našim ministarstvima je dovelo do situacije da su i EU financijeri ponekad zbunjeni što se to radi s njihovim novcem!

Prema riječima Nikole Krstičevića, načelnika Općine Kula Norinska, u razgovorima s potencijalnim investitorima su saznali da dolazi do neugodnosti jer se u nekim planovima i dokumentima navodi “Metković” ili “Pozla Gora” pa investitori lutaju i doživljavaju neugodnosti jer se obraćaju krivim jedinicama lokalne samouprave, dobivaju krive informacije i gube dragocijeno vrijeme, a cijeli doživljaj investicijskog okruženja je zbog toga vrlo loš.

Granični prijelaz, kojem više ne znamo ime, trebao bi biti dovršen do kraja 2012 godine, (plan je bio završiti i ranije, ali zbog kašnjenja BiH dijela graničnog prijelaza rokovi su produljeni), a spojna cesta do čvora Ploče u dužini 7,5 km do 15. lipnja 2013. Niskogradnju i ostale građevinske radove financiraju Hrvatske ceste, Ministarstvo financija zaduženo je za objekte visokogradnje, dok se objekte za smještaj veterinarske, sanitarne i fitopatološke kontrole financira iz programa Europske unije.

Spojna točka koridora VC i autoceste na lokaciji Nova sela, uz međunarodni granični prijelaz i planirane 2 poslovne zone (Općine Kula Norinska i Općine Pojezerje), postat će najveće međunarodno prometno čvorište u jugoistočnoj Europi.

S BiH strane se također grade dionice od granice do čvora Zvirići u Bosni i Hercegovini.

Izgradnjom ovog graničnog prijelaza najveći dio teretnog i cestovnog prometa iz Bosne i Hercegovine prebacit će se na taj prijelaz preko kojeg će kamioni putovati preko čvora Ploče i dalje brzom cestom do Ploča (Luke Ploče) čime će se znatno rasteretiti inače preopterećena državna cesta na dionici Metković-Opuzen-Rogotin-Čeveljuša.

Drugim riječima već iduće godine od ljeta očekuje se znatnije rasterećenje Metkovića, posebno ulice Stjepana Radića u kojoj su stanovnici više puta organizirali i prosvjede zbog mnogobrojnih kamiona, posebice cisterni koje otežavaju i ugrožavaju život građanima.


Preko 200 novih policajaca je zaposleno u policijskim postajama u Metkoviću (Postaje granične i “obične” – temeljne policije) protekle 2-3 godine i to upravo kao rezultat “pojačavanja” schengenske granice koja će u dolini Neretve biti iznimno važna zbog velikog broja graničnih prijelaza i očekivane količine prometa ljudi i roba, ali i potrebe postrožavanja nadzora granica koje će uskoro postati granice EU.

Također veći broj carinika će vršiti pojačani nadzor prometa roba koje ulaze u budući schengenski prostor. Ovdje valja napomenuti i užurbane investicije u izgradnji novih terminala u luci Ploče zbog čega se u nadolazećim godinama očekuje povećanje prometa Luke Ploče zbog čega se također očekuje povećana potreba za jakim carinskim središtem. To se opet reflektira na posve opravdanu odluku države da Carinarnica Ploče postane “centralna” carinarnica Dubrovačko-neretvanske županije.


KARTOGRAFSKI PRIKAZ DIONICA
Napomena: ukoliko vaš preglednik (Internet Explorer, Mozilla, Opera....) nije prilagođen, moguće je da vam karte prekriju dio bloga, odnosno da članak prelazi rubove na blogu

Dionica autoceste “Čvor Ploče” (Mali Prolog) – “Čvor Kula Norinska” (Nova Sela) – (u tijeku izgadnja čvora Ploče)
Image and video hosting by TinyPic

Dionica autoceste u BiH “Mostar sjever – Bijača”
Image and video hosting by TinyPic

Prenošenje podataka s ovog bloga je dopušteno uz navođenje izvora


Post je objavljen 29.05.2012. u 16:29 sati.