Ne znam je su li se Mjesec i zvijezde tako posložili da mi u nepunih mjesec dana nezgodacije bujaju kao gljive poslije kiše.
Pegla
Počelo je s peglom. Crkla. Pegla ko pegla rekli bi neki. Crkne, kupiš novu, potrošačka filozofija. E, brus. Takve pegle nema na tržištu ili bar ja ne znam da je ima. Čuvena firma 'Moulinex'. Da je vremešna lako se može zaključiti po etiketi: izrađena je u Francuskoj u ona neka vremena kad Kinezi još nisu znali napraviti nešto kvalitetno. Glavna prednost te pegle je što se njome može peglati a da ne bude priključena kabelom na priključnicu. Umjesto nje, priključeno je postolje u koje se pegla stavlja pa se zagrijava dok je u postolju.
…dobra, stara, funkcionalna, odvojena od partnera…
…i u njegovom zagrljaju.
Radila je ona u duetu s postoljem tako godinama da bi konačno rekla dosta. Ne grije joj se. Ohladila se prema partneru. Naravno odmah sam pomislio: otišla grijača ploča. Mjerenje ommetrom nije nedvosmisleno pokazalo da je tako. I da ne duljim, nazvah predstavništvo spomenute firme, ljubazna ženska osoba izjavi da rezervnih dijelova za takvu peglu nemaju ali koliko ona zna tim peglama grijača ploča vrlo rijetko crkava. Možda je termostat u pitanju i neka je pošaljem u firmu.
Upakirah peglu u original HP kutiju, poslah u Zgb i nakon tri dana vraća se popravljena. U pitanju je bio nekakav termoosigurač. Sve skupa me koštalo 108 kn popravak i 50 km poštarina. Evo sad radi! Dokle će, tko zna?
ADSL
Jedne večeri, vrlo brzo nakon 'Pegle', umivajući se u kupaonici čuh kako je nešto u hodniku prasnulo i istog trenutka nestade struje u čitavom stanu. Izbacio limitator. U strahu ga uključih bojeći da će opet nešto puknuti no ne desi se ništa. Provjeravam sva trošila, sve radi. Čak ni žarulja nije pregorjela što inače često ima za posljedicu pregaranja osigurača.
Kopkalo mene cijelu večer i drugog dana prije podne što je prouzročilo prasak, no ništa mi ne pade na um. Popodne sjednem za računalo s namjerom da se spojim na Internet kad ono – brus. Ruter (ADSL) ne radi. Ne svijetli ni jedna lampica na njemu, ispravljač hladan ko špricer. Izmjerim napon na njemu – 0 (nula) volti. Uzmem ispravljač i uređaj pa u obližnji servis da vidim što je u kvaru: ruter ili ispravljač. No oni nemaju ispravljač s adekvatnim utikačem. Standardizacija! Svaki elektronski uređaj ima svoj utikač na ispravljaču.
To EU birokrate ne brine, ali svi krastavci moraju imati isti oblik.
- Odnesite u T-Com, kaže majstor od zanata.
- Hvala vam, nisam se sjetio, mogao sam odmah otići tamo.
Ulazim u poslovnicu, uzimam broj za čekanje, 163 (e da toga ima kod doktora), posljednji na semaforu 147. Načekat ću se, pomislih.
Prošlo 15 minuta, službenici se motaju, premeću neke papire, samo jedan razgovara sa strankom, brojevi se ne mijenjaju. Pritisak raste, dižem se i obratim jednom koji je već po treći puta premještao i sortirao neke papire, objasnivši mu o čemu se radi. Pozove on drugog iz susjedne prostorije, ovaj odnese oba uređaja i uskoro se vrati:
- Ne, ne radi ni s našim ispravljačem, kaže i vraća me onom od malo prije, koji će:
- Evo nazovite ovaj broj, pa će sutra doći tehničar i zamijeniti vam uređaj.
…to je onaj u kojem je nešto 'puklo'. Ni "Simens" nije što je nekad bio!
Ja pravac kući, zvrcnem telefonom, odslušam govoranciju automata i javi se ženski glas. Ispričam priču a ona meni novi broj. Nazovem broj, odslušam govoranciju automata i čekam. Ništa. I tako 'njekoliko' puta. Konačno se javlja muški glas. Ja opet ispričam priču (drugi puta ću snimiti na kazetofon) a on meni:
- Samo malo da provjerim. Pa vi nemate kod nas pristup Internetu! Imate samo tlf broj.
- Znam, pretplaćen sam kod Iskona.
- E onda trebate zvati njih.
- Koliko znam oni su u sastavu T-Coma, no dobro dajte mi broj.
- Nemam broj, imate valjda neki račun pa na njemu vidite broj.
Dobro da mi nije rekao da nađem broj preko Interneta jer tko zna što bih mu rekao. Srećom sačuvah račun, nađoh broj i nazvah. Odslušam govoranciju automata, javi se muški glas. Ispričam čitavu priču (već mi se pričini da sam i sam kazetofon), a on će na to kako će mi sutra doći tehničar i zamijeniti uređaj. Pozdravismo se, ja odahnuh.
I zaista sutradan dođe momak, spoji novi uređaj (ruter i ispravljač), podesi računalo, a ja kažem:
- Kako mi se to desilo ne mogu komunicirati s računala na 'Lexmark'-ov Produstivity Studio. Bi li mogli pogledati.
- Ne razumijem se ja u to, nazovite servis, kaže mladi tehničar (fahidiot) pokupi svoje stvari, stari uređaj strpa u kutiju, kutiju prekriži flomasterom i ode. Srećom nisam morao ništa platiti.
- Ništa, usluga je uračunata u cijenu korištenja, odgovara na moje pitanje koliko sam dužan.
WC daska
Da ne bi bilo monotono, samo elektronika i struja, pobrinula se daska na WC školjki. Pukla šarka, daska otklizala a supruga umalo ne završi na podu. Srećom s takvim stvarima imam iskustva i to sam vrlo brzo riješio sam. Nisam trebao zvati 'fahidiota'. (Sliku iz estetskih razloga ne objavljujem. )
„Lexmark“
U međuvremenu samo dogovorio s kolegom iz bivše firme koji je 'fanatik računala itd' da mi pogleda što je s 'Lexmark'-om. I dok je supruga uživala na proslavi pedeset godišnjice mature ja sam sjedio doma i čekao rezultat operacije. Kako nisam mogao nikako naći CD s instalacijskim programom kolega je najprije našao program preko Internete, no s tim programom nije uspio riješiti problem. Uspije preko tvrtke koja mi je prodala uređaj, a čiji ga djelatnici dobro poznaju, dobiti najpribližniji program i srediti funkcije koje su mi najpotrebnije: printanje, skeniranje i fotokopiranje manipulacijom direktno na uređaju. Funkcija faxa je ostala negdje u utrobi uređaja. No nije ni bitno, i onako ga ne koristim.
To da sam nakon nekoliko dana, tražeći nešto drugo, našao CD s originalnim programom za instalaciju ne trebam ni spominjati.
…izgleda zastrašujuće? To je stari model, takvih više nema kažu iz servisa.
Je li vam već dosta? Još malo strpljenja, please.
„Savjesna“ ljekarka (apotekarka)
Dva dana nakon operacije 'Lexmark' navratih u ljekarnu po 'Martefarin' 3 mg (nekad zvan 'Marivarin'; navodim to jer je bitno za priču), lijek protiv zgrušavanja krvi, kojeg pijem zbog mojeg srčeka: ne funkcionira kak bi trebalo. Predam papirić na kojem piše lijek, ljekarka mi daje kutiju, ja je strpam u džep pa kući. Kod kuće, u skladu s naputkom mog mlađeg sina da kontroliram svaki lijek prije nego ga počnem uzimati, učinio sam to i ovog puta. Iako je to lijek kojeg pijem godinama.
…lijek koji inače pijem u svojoj kutiji.
Kutija onog koji sam dobio vrlo je slična ovoj na slici: boja plava, slova slična. No jedna stvar mi je zapela za oko: uz naziv lijeka ne stoji 3mg, već 0,25mg. Pogledam bolje i vidim da ni naziv lijeka nije isti kao na bočici koju još imam. Pomislih, opet su promijenili ime, ali djelovanje je isto kad su mi ga dali. Ipak provjerih i osnovni (generički) naziv sastojka, piše pramipeksol. Na bočici koju imam pak stoji varfarin. Sjetih se što mi je govorio mlađi sin (doktor sprijeda, doktor straga), da uvijek usporedim i osnovni naziv a ne samo trgovački koji se mijenja ovisno o proizvođaču. I vidim da to ipak nije zamjenski lijek. Opsujem, kako je i red, ponovo se obučem i u apoteku.
- Ne to nije lijek za vas, reče druga ljekarka pogledavši kutiju i donese mi moj.
Kasnije sam na Internetu u popisu lijekova našao da je to lijek protiv Parkinsove bolesti. Koju srećom za sada još nemam !
Bojler
Evo, još samo malo, pa će kraj.
Prekjučer navečer ponovo prasak iz kupaonice. Puko bojler i počela curiti voda, a perilica rublja ispod njega. Srećom znam kako se bojler prazni i odvaja od struje pa sam to do deset sati navečer sredio. Jutros u potragu za bojlerom tehničkih karakteristika starog: 80 l, 1200W. Nažalost današnji grijači su svi od 2 kW. Ne preostade mi nego kupiti takav. Morat ću pripaziti kad ga uključujem da mi ne izbaci limitator.
…stari bojler nakon moje intervencije.
- E da je u meni snage ko u mladim danima, za ovo ne bih zvao 'fah' majstore, pomislih. Ovako morah, i oko dva sata došli majstori, zamijenili bojler a glavni pita:
- Priključit će te ga vi?
Oni, naime, to ne rade, treba doći električar. Nije njihov 'fah', pogotovo kad je instalacija u stanu dvožična a ne trožična. Srećom sam električarske struke (iako samo dipl.ing.el. ) pa znam spojiti i dvožični sustav jer bih u protivnom trebao čekati još jednog 'fah' majstora.
A već mi ih je dosta!
Vjerojatno i Vama moje pisanije, pa završavam ovu štoriju pitajući se: što je slijedeće?
P.S.
Pošao jučer u kupaonicu da se 'uljepšam' za odlazak u krevet. Pritisnem prekidač za svjetlo – prasak – mrak. Nema svjetla u kupaonici. Odmah pomislim na najgore. No ovog puta crkla je samo žarulja u plafonjeri. Danas ću je zamijeniti. I dalje pitanje: što je slijedeće?
Nadam se da nismo supruga ili ja..
Post je objavljen 26.05.2012. u 14:37 sati.