Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bookeraj

Marketing

EKONOMIJA ČETVRTKOM - Jack Welch: "Kako pobijediti"

U našoj stalnoj rubrici Ekonomija četvrtkom danas ugošćujemo knjigu jednog od najvećih ekonomskih gurua našeg doba, iako mu mnogi odriču tu titulu nazivajući ga i imenima poput Neutron Jack zbog toga što su nakon njega ostajali samo zgrade, bez zaposlenika.

Jack Welch i Suzy Welch: „Kako pobijediti“, Naklada Zadro, Zagreb, 2005., prijevod s engleskog: Mirna Petani

Jack Welch zna sve o pobjedi


Iskreni pristup upravljanju, kako svjedoči poslovni put Jacka Welcha, pokazao se kao najbolje rješenje

Ako netko zna kako pobijediti i nastaviti pobjeđivati na poslovnom planu, to je zasigurno Jack Welch. Karijera ovoga poslovnog genijalca koji je preko četrdeset godina vodio poslove američkog korporativnog giganta, General Electricsa nedvojbeno svjedoči o tome. Na pisanje ove knjige autora su ponukala pitanja i nedoumice rukovoditelja različitih tvrtki diljem svijeta s kojima je imao prilike razgovarati tijekom predavanja koja je izlagao o svojim poslovnim vizijama. Njegove koncepcije, poput „šest sigma“, „20-70-10“ ili uklanjanja birokracije u poslovanju, postale su legendarne i našle su primjenu ne samo u okviru tvrtki – kćeri General Electricsa, već i drugim poslovnim kompanijama koje su njihovo implementiranje našle isplativim i korisnim.

Uz uvodnu riječ i završnu riječ, knjiga je koncipirana iz četiri dijela: Ispod svega, Vaša tvrtka, Vaša konkurencija i Vaša karijera, od kojih svaki dio progovara o specifičnom segmentu rukovođenja. Poglavlje Ispod svega rezervirano je za osnovna načela za koja se Jack Welch zalagao tijekom svoje karijere, primjerice za misije i vrijednosti kompanije. Autor ističe kako se vrijednosti tvrtke moraju isticati i na njima se mora inzistirati ne fiktivno, već da svaki zaposlenik ta načela živi i duboko shvaća (odgovornost za ostvarivanje takvog pristupa, prema Welchu, leži na rukovodstvu kompanije). Ono što bi moglo iznenaditi poduzetnike jest i da Welch zagovara maksimalnu iskrenost u poslovanju – mnogi su poslovni ljudi, naime, skloni zataškavati istinu, maskirati brojke i nastojati da zaposlenici ne saznaju za poslovne poteze kompanije, što je prema Welchu pogrešno i što može dovesti do katastrofalnih posljedica. Isto tako, mnogi su se bunili što Welch zagovara diferencijaciju među zaposlenicima: njegov koncept „20 – 70 – 10“ u prema kojemu se zaposlenici dijele na 20% najuspješnijih, koje valja adekvatno nagrađivati i poticati, 70% srednje uspješnih koji predstavljaju „stupove poslovne zajednice“ i na kojima počiva većina posla koji se u poslovnom okruženju obavlja, te 10% najmanje uspješnih, koje u svakom razdoblju periodički valja eliminirati. Mnogi takav poslovni potez nazivaju „okrutnom i darvinističkom metodom diferencijacije“, no Welch u ovoj knjizi navodi argumente koji podupiru njegovu koncepciju.

Ova knjiga sadrži i mnoštvo praktičnih savjeta kako zaposliti pravu osobu za pravo radno mjesto, kako se boriti s konkurencijom te kako na osobnom planu vaša karijera može biti put vašeg osobnog razvoja. Stoga – vrijedi pročitati što o pobjedi misli Jack Welch.


Post je objavljen 31.05.2012. u 08:11 sati.