Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/bookeraj

Marketing

EKONOMIJA ČETVRTKOM - Jack Hawley: "Buđenje duhovnosti u poslovanju"

Nakon nekog vremena, odlučila sam reinstalirati stalnu rubriku ovog bloga pod nazivom „Ekonomija četvrtkom“ (jer koji je bolji dan od četvrtka za razmatranje ekonomskih pitanja?)

I dalje vrijedi ono da se radi o člancima koje sam pisala za jedan specijalizirani magazin, s kojim je suradnja naprasno i nezadovoljavajuće završila, pa oživljavam te tekstove na ovaj način, u želji da i blogerska zajednica sazna nešto novo i/ili zanimljivo.

Danas o buđenju duhovnosti u poslovanju, ma što vi mislili o tome.

Poslovno vodstvo prožeto duhovnošću

Vodstvo ima najveću odgovornost u stvaranju boljeg radnog okruženja

„Buđenje duhovnosti u poslovanju“ autora Jacka Hawleya, priručnik izašao u izdanju Sathya Sai organizacije Hrvatske primjer je new age filozofije primijenjene na poslovno okruženje. Podnaslovljena kao „Snaga dharmičkog menadžmenta“, ova knjiga govori o vrijednostima koje su ključne za napredak tvrtke – njezin karakter, inspiracija, vjerovanje i poštovanje.
Da se radi o autoru koji je u knjigu pretočio svoja iskustva „s terena“, svjedoči i poslovna biografija Jacka Hawleya – autor je preko trideset godina bio uključen u uspješne programe povećanja djelotvornosti u organizacijama, a dvadeset godina upravlja vlastitim poduzećem koje se bavi savjetovanjem pri upravljanju poslovanjem. U svom poslu Jack Hawley nastoji unaprijediti proizvodnost prvenstveno stvaranjem boljeg radnog okruženja koje se temelji na poštovanju, pozitivnoj energiji i uvođenju trajnih promjena u način rada i života organizacije.
Knjiga se sastoji od pet dijelova, od kojih svaki govori o duhovnosti iz drugog gledišta: prvi dio govori o obnavljanju duha, drugi dio definira duboko štovanje kao temelj svakog društvenog odnosa, pa i društvenih odnosa unutar organizacije, treći dio se odnosi na ponovno pronalaženje snage, četvrti dio definira karakter i pomaže njegovom obnavljanju (jer kao i ljudi, i organizacije imaju karakter – izgube li ga, gube vrijednosti na kojima su bazirane i moral opada, uzrokujući opasnost po opstanak organizacije), te konačno, u petom dijelu govori se o inspiraciji – ispunjavanju duhom i duhovnošću.
Knjiga obiluje brojnim primjerima koje je Jack Hawley prikupio na seminarima s različitim sudionicima od kojih neki potječu iz Indije, iz kontakata autora i drugih ljudi sa Sathyom Sai Babom, indijskim „svetim čovjekom“, čija mudrost, iako se Zapadnjacima činila neprimjenjivom na zapadnjačke prilike, sve više privlači zapadnu kulturu.
Jedna od najvažnijih postavki koja se proteže kroz čitav ovaj „iskustveni“ priručnik jest da autor smatra da je karakter rukovoditelja jedna od najvažnijih karika u poslovanju svakog poslovnog subjekta – postupa li vodstvo nemilosrdno i beskrupulozno, ne mareći za društvena i moralna pravila, niti će zaposlenici davati svoj maksimum, niti će poslovni partneri rado surađivati s takvom organizacijom.
Iako možda duhovne dimenzije vodstva u svojim poslovnim prilikama ne smatramo važnima, ipak menadžment, poduzetništvo i uspješno vodstvo ovise o kategorijama koje ne možemo definirati egzaktnim dokazima – zašto od dvije posve identične tvrtke s istim resursima, jedna stagnira i propada, a druga uspijeva i raste, ponekad ne možemo objasniti brojkama ili statistikama, ponekad se radi o nečemu neopipljivom. Duhovna dimenzija poslovanja još je neistraženo polje čiji utjecaj niti jedan poduzetnik nikako ne bi smio zanemariti.



Post je objavljen 24.05.2012. u 08:10 sati.