Jeli Marx gresijo ?
Mi to jos ne znamo. Ali se moze s izvjesnom sigurnoscu uvrstiti njegovu pojavnost u milenijske licnosti, koje su shvacale vlastito vrijeme dalje od nad prosjecnih vidjenja datih epoha , njihovih tumacenja i utjecaja na daljnje tokove ljudskog drustva. Samo je marksov kolos, sve do tada, umio skovati jedan odgovarajuci poklopac drustvenom loncu devetnajstog stoljeca, koji se predhodno pekao na uzarenoj vatri pocev od staro grcke i rimske kulture, velikih geopolitickih otkrica i renesanse, pa sve do vrhunca humanistickih znanosti devetnaestog stoljeca.
Ono sto Marx nije sagledao na slaganju svog znanstvenog mozaika buducnosti, takodjer govori u prilog njegove ljudske naravi, posve distasirane od mitoloskih bogova.
Rijec je ovdje, o takoreci prirodnom fenomenu, koji se odvijao tokom dugog razvojinog toka covjeka od prahistorijske spilje sve do suvremenog nebodera, ali mu se tek, mozda, naziru konture na samom vrhuncu danasnjeg klasnog antagonizma, koji imanentno sadrzi u sebi proporcionalna svojstva drustvenih kriza. Odnosno kriznog covjeka za jedno drugo stanje , kojeg je sama priroda modelirala u njegov rezervni lik zacahurenog mentalnog stanja, njegovog drijemeza, zimskog sna. Ili kako to bolje izrazava indijska znanstvenica u danasnjim Jutarnjem Listu: „Strast za neznanjem, koje vlada ljudima u trenucima osobnih i drustvenih kriza, pribjegavanje nijekanju, represiji i ignoraciji.“
Stoljce iza nas, bilo je tipicno vrijeme tog opceg razora svega sto je covjecanstvo mukotrpno stvaralo nekom vrstom zajednicke sprege osvajackih ratova,“ strasti za neznanjem,pribjegavanje nijekanju, represijii ignoraciji.“
Jedno slicno vrijeme ,kao da se upravo prestrojava na svojim dvama frontovima : globalnog ljevicarenja i korporativnog Viska rijednosti, sto vode u 21. stoljece u jos nevidjeno represivno stanje nad ljudskim subjektom, i u njegovu definitivnu preradu u proizvodni objekt na sluzbi Velikom bratu.
Post je objavljen 11.05.2012. u 21:49 sati.