HOT NEW DVD: Kylie Minogue - "Aphrodite Les Folies 2011 - Live in London" (recenzija)

Kylie Minogue - "Aphrodite Les Folies 2011 - Live in London" - recenzija DVD

Brzi preview ovog DVD-a je trajao 15 prvih minuta diska te nekoliko skokova na kasniji dio koncerta u O2 Areni u Londonu i već sam bila spremna dati brzopoteznu dvojku ovom izdanju uz nekoliko "bljek!" komentara koji bi se odnosili na nepodnošljiv kič scenografije ove posljednje turneje australske džepne Venere, uz dodatni sarkastični komentar kako su kolege kritičari iz bijeloga svijeta ishvalili njenu turneju "Aphrodite Les Folies" opčinjeni njenom prekrasnom guzom, a ne turnejom tj. koncertima.

Ovaj slučaj me je samo uvjerio kako olako dajemo procjene (i ocjene) u životu za nešto što uopće nismo zaista ni obratili pažnju niti nešto pošteno pregledali ili poslušali (ovo komentirajući uvijek mi padne na pamet jedan naš eminentni glazbeni kritičar koji je znao na nekom koncertu provesti 10-15 minuta zatim nestati negdje u birtiji ili zalogajnici, a drugi dan bi osvanuo izvještaj (uglavnom loš) koji nije imao veze ni sa čime a kamoli sa cijelim koncertom (možda tek tih prvih 15 minuta).

Nakon početnog (pravog) gledanja Kylinog koncerta u Londonu zamalo nisam (ponovo) okrenula želudac na kičeraj i neuvjerljivost kostima i (velebne) scene pozornice a la drevna Grčka i Stari Rim. Baš je za vjerovati kako su robovi u Grčkoj ili Starom Rimu imali zlatne čizme (nisu niti imali obuću a kamoli zlatnu) no "there's no business like showbusiness" pa su takve nerealne situacije posve realne kada je u pitanju show. To je OK. No kada to preraste u pretjerani kič onda već bole oči. Kada je to trash kič i ekstravagancija koju fura Lady Gaga (kao najsvježiji primjer) onda to graniči s ludom umjetnošću i to je OK. Taj dio DVD-a - tih prvih par pjesama dakle čini ovom izdanju lošu uslugu jer tko pogleda taj početak lako moguće da neće nastaviti i završiti do kraja. U tom kontekstu ova 5/5 nije čista već je minus 5.

Kad to prođe i dospijete do "I believe in You" shvatite da ste prvih 15 minuta bili zalijepljeni sjajem, zlatom i velebnošću pozornice i Kylinim dolaskom na pozornicu te (groznim) prijestoljem u uvodu i da uopće niste niti doživjeli glazbeni dio. Ovo shvatite tek na kraju.

Nakon što DVD pogledate još jednom, dvaput... i kao što ja činim - maknem video i slušam samo audio - shvatite jednu posve drugu dimenziju Kylinog showa i kompletne turneje, a naročito ovog DVD-ja. I shvatite da su hvalospjevi na njen račun - posve opravdani.

Kičeraj se drastično smanji tamo oko spomenute "I believe to you" pa ostane samo velebni spektakl show s mnogo sjajnih plesača u apsolutno boljem vizuelnom izdanju gledajući svekupno od jednog Britney Spears, Beyonce ili da, čak i Madonna showa. Namjerno spomenuh sve tri i to s dobrim razlogom. Prva ima neke možda i bolje idejne zamisli showa, ali je (posebice zadnjih godina) izvedba ispod svake razine zvijezde njenog kalibra, da o glazbenom aspektu uopće ne govorimo. Druga ima solidan show, manje smislen ali raskošan gdje se sve vrti oko nje "najvrućije žene na svijetu", glazbeno je dakako bolji ali što se tiče vokalnog dijela gđa Jay-Z radi kardinalnu grešku - naušrb showa i ludog plesa prebjegava matricama gdje god stigne/mora iako je i vokalno najraskošnija od sviju četiri. Treća je majstor apsolutno svih dijelova uključujući onog najvažnijeg: da uspješno sakrije ono što joj je veliki minus (slab vokal). A onda pogledate Kylin show i upadne vam u oči kako je Madonna tanka upravo tamo gdje to pokušava (uspješno, ali nedovoljno) sakriti.

Kylin show ima apsolutno sve dijelove na najvrhunskijoj razini, ako oduzmemo onaj loš ukus kičeraja s početka priče koji srećom kasnije nestane. Već na spomenutoj "I believe to you" shvatite da, ako ste do tada drugačije mislili, Kylie izvanredno pjeva uživo (pod time ne mislim da netko mora pjevati 5 oktava): sigurno, autoritativno, inspirativno, interpretacijski raznovrsno i tehnički precizno koji god da je kostim navukla na sebe i koliko god da plesucka po pozornici tamo vamo. I bude vam jasno da cijeli taj zaslijepljujući show nije niti u jednom trenutku podređen onoj najvažnijoj stvari: gospođi GLAZBI i gospodinu VOKALU.

A kad maknete video posvema, uopće nemate dojam da netko nešto pjeva uživo, a vjerujete Kylie ne pjeva na matricu niti jednu dionicu barem ne na ovom DVD-ju.

Svi znamo kojeg je kalibra vokal Annie Lennox - e pa, pogledajte kako Kylie izvodi jednu od Annienih najtežih pjesama "There Must Be an Angel (Playing with My Heart)" - savršeno.

Meni vrhunac koncerta je u biti središnji set s posvema svježe i inovativno obrađenom "Slow" koja krene u totalno dreamlike skoro neprepoznatljivom club-jazz stilu, pa završi u nekoj verziji hipnotičkog dance žanra, predivnoj "Confide in Me", pa opet prerađenim, s dijelovima Museovog "Uprisinga" superhitu "Can't Get You Out of My Head", pa nešto kasnijom "Closer".

Kylie ima tonu pjesama koju može izvesti, pa je setlista poduža, a kako se dosta preoblači tijekom koncerta ne komunicira previše s publikom, ako ne računamo mazno izvijanje i zavođenje iste što se također računa, no taman kad bi vam to počelo nedostajati, tamo na zadnjoj trećini - ona kao da "zaboravi" (vraga, ali tako djeluje) na cijeli show i krene neizmjerno srdačno, simpatično i dražesno komunicirati s publikom. I kupi vas 100 posto. Ako do tada još nije.

Iskreno, radije bih na Maksimiru ove godine gledala Kylie nego Madonnu. Da je Kylie imala više hit pjesama nego kraljica popa i da nije oboljela od raka kojeg je ipak uspjela preboljeti, Madonna ne bi bila na poziciji gdje jest.

Popis pjesama:

1. The Birth of Aphrodite (video intro) (snippet od "The Carnival of the Animals")
2. Aphrodite