HOT NEW ALBUM: Nickelback - "Here and Now" (recenzija)

Nickelback - "Here and Now" (recenzija)

Nickelback, ah Nickelback...što reći o kanadskim post-grungerima na njihovom sedmom studijskom albumu? Tamo negdje na početku, točnije prije malo više od 10 godina kada su izdali hvaljen i dobar, bolje reći, jako obećavajući album "Silver Side up", to jako obećavajuće za novi žestoki bend koji je trebao nakon toga albuma pokazati žicu talenta i inovativnosti koji su imali/imaju Alice in Chains, Peral Jam, da o Nirvani ne govorimo - to se raplinulo u ništa, a kasniji albumi su samo to potvrđivali. Nickelback se nametnuo kao visoko oktanski heavy rock band sa strašno predvidljivim materijalom, koji opet generalno rečeno uopće ne mora biti loša stvar.

S par "no" dakako: na oba prethodna albuma "All the Right Reasons" koji je napravio dar mar u prodaji, top listama itd. te na "Dark Horse" koji je u tom smislu nešto podbacio, a niti kritika ga nije baš visoko ocijenila - niti za jednog ne bih mogla reći da nisu bili bitni svaki na svoj način: prvi je imao bitne posljedice na karijeru benda, a drugi je bio sjajno produciran i odrađen najvrhunskije moguće za jedan jako osrednje talentiran rock bend pa je pola materijala s "Dark Horsea" zvučalo daleko bolje nego što je album zaista i bio. I kolikogod mi Niceklback nikad nije sjeo kao bend, prethodni album sam dosta slušala. Hm.

Meni su oni uvijek bili bazično dosadnjikav heavy rock bend s neinventivm, hiper predvidljivim brzincima i još predvidljivijim ali zaraznim i dosta uspješni m baladama u kojima mi je kvario dojam najviše iritantan Chad Kruegerov glas, iako tip zna pjevati definitivno. A banalni (jako često stupidni) Chadovi tekstovi sigurno nisu pridonijeli razini kvalitete, no realno oni nikad nisu niti pokušavali napisati "Na Drini ćuprija" - Nickeback je sretan kada sklepaju tekstove u nizu u kojima je redoslijed "seks i cuga, komadi, cuga, vožnja, marica, droga, pa opet sex, bla bla" i time su se defnitvino etablirali kao ultimativni heavy rock bend za superplitku dobru zabavu, a za koju ti IQ ne mora biti veći od 25. S tom razlikom da je njihov IQ daleko veći jer vrlo umiješno s tim temama balansiraju na granici mainstream publike i top lista, taman toliko da je "all is fun" svekoliko prihvatljiv (otuda i dobra prodaja njihovih albuma), ali taman toliko da ne zarade neprijatelje "čistunce" i prijedu "on the dark side" pravog provokativnog rocka kojem nije bitno hoće li naštancati više singlova od Lady Gage.

Novi album "Here and Now" ponavlja istu formulu do boli tako da već niti ne moraš preslušati cijeli album, to je sve već viđeno i ako ti je to dobro, bit će ti i ovaj album. Da ga zanatski znaju odraditi i da je u pitanju najkvalitetnija svjetska produkcija u to nema nikakve sumnje. Da će vas oboriti s nogu, bogme neće. Gore spomenuta tri grungera bi zaškiljila na sami spomen da su Nickelback možebitni njihovi nasljednici. Neko vrijeme me je Nickelback podsjećao na Poison, a bogme nisu niti išta bitno drugačiji i u drugom pogledu, osim što su se ovi šminkali i tapirali "čupe". Osim što je Poison znao imati vrlo kvalitetne (rijetke) svijetle trenutke.

Ipak, ovi teškorokeraši (Nickelback) znaju poprilično dobro zvučati, pogotovo ako zaboravite na njihove tekstove i image, i činjenicu da rade generičke pjesme kakve se štancaju još tamo od ranih 80.-tih. Ako to možete progutati, zašto ne? Do have some fun :)

"Here and Now" ima par svijetlih trenutaka, ali recimo mi ono što je, "bobu bob" Ili kako su vrlo samoosviješteno pjevali na prethodnom albumu u pjesmi "Burn It to the Ground" - "nismo nivo, nemamo stila, nemamo ukusa..." ako i nisu mislili to na sebe nego se alegorijski (kao da oni to uopće znaju) nadovezali na nešto drugo - bogme su se opisali savršeno do nasitnijeg detalja.

Minus tri.

Popis pjesama:

1. This Means War