Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/igniss

Marketing

Kako najbolje prodati hot dog

Jednom davno, kad sam na "Jesi li Alfa" testu još imao -2 bodova za pitanja o novcu i karijeri, radio sam na neuglednom štandu koji je prodavao hranu na obali jednog turističkog mjesta. Onakvom kao onom kojeg trenutno žele zabraniti na splitskoj rivi? Otprilike.

Moj najbolji proizvod je bio hot dog - ne zato što je bio najukusniji, već zato što je imao najveću zaradu po komadu (da, već sam tada računao neke stvari na taj način). Za razliku od hamburgera, materijali i vrijeme potrebni za hot dog su zanemarivi - bublica i hrenovka. Za razliku od toplog sendviča, u njega se nikada ne stavlja puno priloga, većinom samo jedna tekućina kao majoneza ili kečap. Stoga je hot dog bio moj omiljeni proizvod i bilo mi je u interesu da ga prodam u što većoj količini. Princip prodaje brze hrane, ili bilo kakve usluge, je identičan konceptima iz zavođenja. Pozorni čitatelj će se prisjetiti da često spominjem preselekciju. Da podsjetim...

Preselekcija - isključivo ženski fenomen gdje se isti muškarac čini privlačnijim ako je imao više prošlih partnerica i/ili ako je zauzet.

Na isti način, u prodaji se primjenjuju iste metode koje se baziraju na stvarima zajedničkoj svim ljudskim umovima. Ljudi su skloniji vjerovati i misliti dobro o stvarima kojima vjeruju drugi ljudi. Iako bih to ponekad naveo posprdno, kao primjer "ljudsko ponašanje slijedi model krda", mislim da to nije nešto loše. Teoretski, s neograničenim vremenom i resursima je glupo slijediti tuđe preferencije. No u stvarnom životu nemamo ni neograničeno vrijeme ni resurse, stoga se često isplati učiti na tuđim primjerima. Dok god ovo ne ode u ekstrem u kojemu zbog toga donosimo lošije izbore, to je prirodna ljudska adaptacija.

Dugo vremena sam, za bilo koji proizvod koji sam htio prodati, hvalio njegove osobine i navodio kako je bublica svježe pečena, ili kako je meso domaće i doneseno iz mesnice prije sat vremena. Sve je to nailazilo na mlake reakcije. Ono što je izazivalo najbolje reakcije bila je ova rečenica:

"Svi vole hot-dog. To mi je najpopularnija hrana."


Ključ je u popularnosti. Zbog ovoga je sekcija "mišljenje korisnika" nešto najbitnije što možete dodati na website svoje tvrtke i pomoći će vam više nego bilo kakav savršen tehnički opis sa slikama (iako ni to ne škodi), ne kako bi se vidjelo kako je proizvod oduševio druge, već kako ga drugi kupuju. Na isti način se stvara ženska pretpostavka da, ako puno drugih žena želi biti s nekim muškarcem, mora da je kvalitetan i zato će rado spavati s njim, čak i ako to implicira da ima spolne bolesti. Čak i ako nemaš puno iskustva, cilj ti je suptilno se ponašati kao da imaš i da si sve već vidio.

Neki će reći da ovo ne radi na ženama zato što žene vole unikatne i drukčije muškarce. Ispravak: tvrde da je to tako. U stvarnosti, žene ne vole unikatnost, vole nadprosječne muškarce, bolju ili malo drukčiju verziju standardnoga. Uistinu čudni i drukčiji muškarci, kako su bez sumnje sami iskusili, imaju mnogo problema u povezivanju sa suprotnim spolom.

Puno godina kasnije, zahvaljujući istim ovim taktikama, moj hot dog se i dalje vrlo dobro prodaje. njami

Post je objavljen 22.03.2012. u 20:38 sati.