Kada u Pagu govorimo o "Paškom mostu", onda se isključivo misli na most koji spaja otok Pag sa kopnom, a to je most na Fortici. Terminom "most" se koristimo za most koji spaja grad sa Prosikom, dok imamo i "mostarcić", koji spaja Katine sa nasipom koji je služio za prolaz vaguneta sa solju.
Portal "pps-pag.com" donosi vijest da su tijekom prošlog tjedna završeni radovi na polaganju kamenih ploča i izgradnje odvodnih kanala za oborinske vode na novom mostu Katine u gradu Pagu.
Radovi koji su započeli 2008. godine, trebali su biti okončani dvije godine kasnije, međutim kao i sve u Pagu, traje sa odmakom od nekoliko godina, vijest je, koja sigurno veseli kako sve žitelje grada Paga, tako i sve nas pažane razasute svijetom. Spoznaja da će se u novu turističku sezonu ući sa konačno dovršenim mostom, ne treba trošiti riječi što ta građevina znači u turističke svrhe. Koliko samo fotografija ode u svijet sa mostom u pozadini.
Venecija je izradila cijelu turističku strategiju na mostovima. Pa ako je ovo jedini sačuvani most venecijanskog stila izgradnje na Jadranu, onda ga se u tu svrhu treba i iskoristiti. Sve što je u njega uloženo, bilo opravdano ili ne, nije uzaludno bačen novac.
Kompleks Starog mosta predstavlja kulturno-povijesnu cjelinu u gradu Pagu, i dobro je da mu je vraćen prvobitni sjaj, premda ni sada nije obnovljen onako kako je izvorno izgledao. Ovom obnovom dovršava se uređenje obalnog dijela stare gradske jezgre.
U starijim zapisima imamo sačuvan jedan crtež na kojem vidimo da je 1737 most bio restauriran. Koji su se tada zahvati na mostu izvodili nema nikakvih podataka, kao što ni nema podataka o graditelju i vremenu izgradnje. Vjerujem da je ova temeljita obnova zasigurno sve podatke arhivirala, a vjerujem da su i tisuće fotografija spremljene i sačuvane.
"Od svega što čovjek u životnom poticaju podiže i gradi, ništa nije bolje i vrijednije od mostova. Oni su važniji od kuća, svetiji, od crkava. Svačiji i prema svakom jednaki, korisni, podignuti uvijek smišljeno, na mjestu na kojem se križa najveći broj ljudskih potreba, istrajniji su od drugih građevina i ne služe ničemu što je tajno i zlo.", kazao je Ivo Andrić nakon što je postao nobelovac.
Mostovi zasigurno povezuju ljude i krajeve. U Hrvatskoj je uvijek aktualna priča o nekom mostu, bilo da je on prijeko (ne)potreban, bilo da košta previše ili je (pre)često zatvoren zbog bure. Kako bi dala značaj mostu i njegovoj funkciji Europska unija je na poleđini svake novčanice prikazala jedan most. Pa što god ljudi mislili o mostovima.
Post je objavljen 20.03.2012. u 21:35 sati.