Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/shzzadar

Marketing

NEPRAVILNOSTI POSLOVANJA ZADARSKE ŽUPANIJE

STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA
PODRUŽNICA ZADAR

PRIOPĆENJE ZA JAVNOST

NEPRAVILNOSTI POSLOVANJA ZADARSKE ŽUPANIJE

DANA 20. OŽUJKA 2012. GODINE SLOBODNA DALMACIJA OBJAVILA JE ČLANAK POD NASLOVOM:
Dožupan Zrilić: Pogodovanjem ‘Kali tuni’ župan nanosi štetu državi od 25 milijuna eura
Najavu da će uskoro izaći u javnost s konkretnim dokazima o nezakonitostima u radu zadarskog župana Stipe Zrilića i županijskih službi, realizirao je dožupan Stanko Zrilić. Prije ovotjedne sjednice Županijske skupštine uputio je pismo vijećnicima, političkim strankama, nadležnim ministarstvima i DORH-u u kojem upozorava, po njegovoj ocjeni, na pogodovanje jednoj tvrtki i nanošenje štete od ukupno 25 milijuna eura!

DOSTAVLJAMO HRVATSKOJ JAVNOSTI OBJAVLJENE TEKSTOVE STRANKE HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA O NEPRAVILNOSTI POSLOVANJA ZADARSKE ŽUPANIJE

Županijska uprava za ceste Zadarske županije

Nisu evidentirana sredstva u iznosu 12.398.968,00 kuna?

Državni ured za reviziju utvrdio je da je Zadarska županija dala suglasnost za zaduženje Županijskoj upravi za ceste Zadarske županije za zaduženje u 2005. godini u iznosu 30.000.000,00 kuna u svrhu građenja i rekonstrukcije županijskih i lokalnih cesta.

Prema izvješću o zaduženju / jamstvu/ suglasnosti iz siječnja 2010., koje je Županija sastavila na temelju izvješća korisnika kredita, stanje duga po kreditu dobivenom za građenje i rekonstrukciju županijskih i lokalnih cesta iznosi 12.398.968,00 kuna. U poslovnim knjigama nije evidentirana dana suglasnost za zaduženje u svrhu građenja i rekonstrukcije županijskih i lokalnih cesta u iznosu 12.398.968,00 kuna.

Prema odredbi članka 4. Pravilnika o proračunskom računovodstvu i računskom planu, proračunsko računovodstvo se temelji na općeprihvaćenim računovodstvenim načelima točnosti, istinitosti, pouzdanosti i pojedinačnom iskazivanju poslovnih događaja, a prema odredbi članka 87. spomenutog Pravilnika, dana jamstva i kreditna pisma nisu uključena u bilančne kategorije, ali se evidentiraju na skupini računa izvanbilančnih zapisa.

Zašto u ovom slučaju nije reagiralo i Upravo vijeće Županijske uprave za ceste Zadarske županije čiji je predsjednik Željko Lončar.

Prema odluci o osnivanju Županijske uprave za ceste Zadarske županije, od 19. prosinca 2005. godine, Upravno vijeće donosi financijski plan i godišnji obračun, donosi program rada i razvoja Uprave za ceste i nadzire njihovo izvršenje, donosi godišnji plan građenja i održavanja županijskih i lokalnih cesta, uz prethodnu suglasnost nadležnog Ministarstva, a nakon pribavljenog mišljenja Županijskog poglavarstva. Donosi Statut Uprave za ceste, uz suglasnost Skupštine Zadarske županije, daje suglasnost ravnatelju za raspolaganje imovinom, predlaže Županijskoj skupštini imenovanje i razrješenje ravnatelja, nadzire rad ravnatelja i stručnih službi, predlaže osnivaču promjenu djelatnost i daje ravnatelju i Osnivaču prijedloge i mišljenja o pojedinim pitanjima, obavlja i druge poslove određene Zakonom, Statutom i drugim aktima Uprave za ceste.

Nabava roba i usluga nije provedena u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi

Državni ured za reviziju utvrdio je nepravilnosti i propuste u poslovanju Zadarske županije za 2010. godinu. Odgovorna osoba za izvršenje proračuna je župan Stipe Zrilić.

Utvrđene su sljedeće nepravilnosti:

1. Županija je u travnju 2010. s pravnom osobom koja se bavi proizvodnjom povrća zaključila ugovor o sufinanciranju proizvodnje 1 031 160 komada presadnica u vrijednosti 2.383.378,00 kn za potrebe poljoprivrednika s područja Županije. Postupak nabave nije proveden. Navedeno nije u skladu s odredbom članka 6. Zakona o javnoj nabavi (Narodne novine 110/07 i 125/08) prema kojoj su naručitelji prilikom provođenja postupaka javne nabave iz navedenog Zakona obvezni u odnosu na sve gospodarske subjekte poštovati načelo slobode kretanja robe, načelo slobode poslovnog nastanka i načelo slobode pružanja usluga te načela koja iz toga proizlaze, kao što je načelo tržišnog natjecanja, načelo učinkovitosti, načelo jednakog tretmana, načelo zabrane diskriminacije, načelo uzajamnog priznavanja, načelo razmjernosti i načelo transparentnosti.

2. Nabava utrošene električne energije u iznosu 139.911,00 kn provedena je izravnim ugovaranjem. Postupak nabave nije proveden u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi.
Prema odredbama članaka 128. i 129. Zakona o javnoj nabavi, naručitelj je za nabavu male vrijednosti obvezan primjenjivati odredbe navedenog Zakona ako procijenjena vrijednost nabave bez poreza na dodanu vrijednost, iznosi 300.000,00 kn i manje za robe i usluge, te 500.000,00 kn i manje za radove. Prilikom zaključenja ugovora o javnoj nabavi male vrijednosti, naručitelji koriste otvoreni postupak javne nabave, ograničeni postupak javne nabave, pregovarački postupak javne nabave, okvirni sporazum i elektroničku dražbu.

ŽUPANIJSKE KORUPTIVNE ISPLATE

U Hrvatskoj je sada na djelu korupcija koja se često javlja na lokalnim i područnim nivoima i u koju su uključeni uglavnom županijske koncesije i programi. Kroz te projekte i programe često se preko ugovora i koncesija omogućavaju velike financijske koristi određenim privatnim poduzećima, a dio koristi imaju i sami korumpirani službenici.

U takvoj atmosferi nedjelotvornosti, a naročito na nivou lokalne i područne (regionalne) samouprave došlo je do diskreditiranja RH kao države gdje je korupcija izrazito prisutna.

Koruptivne isplate za pribavljanje ugovora i koncesija predstavljaju znatan izdatak i imaju veliki utjecaj na županijski i državni proračun te perspektivu rasta RH. Odluke pripremaju i predlažu županijski čelnici, a iste pokrivaju županijskim odlukama.

Tako naprimjer ovih dana čelnici Zadarske županije pripremaju koncesiju na pomorskom dobru za uzgajalište tuna pokraj Lavdare na šest milijuna četvornih metara. Za županijsku skupštinu pripremaju odluku da se naplaćuje samo 300.000.- četvornih metara, što je vidljivo iz «aviona» da je na djelu korupcija. Na sličan način je već bilo više primjera u Zadarskoj županiji gdje se kriminalne koncesije pokrivaju županijskim odlukama kao što je bio slučaj na gradskoj plaži Kolovare o proširivanje koncesije za kafić Porthos. Profit koji je trebao ući u županijski i državni proračun završava kod korumpiranih službenika i privatnih ugovorača.

Poslano

1. Predsjedniku Hrvatske
2. Vladi Republike Hrvatske
3. USKOK-u



U Zadru, 20. ožujka 2012. godine



STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA
PODRUŽNICA ZADAR


Post je objavljen 20.03.2012. u 14:43 sati.