Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/matijevici

Marketing

NORIN PRIJETI MOSTU PREKO NORINA U KULI NORINSKOJ

Nakon prolaska snježnog nevremena poljoprivrednici koji imaju svoje zemlje uz Norin na potezu od mosta preko Norina u Kuli Norinskoj do Matijevića, uz desnu obalu Norina, prije 10-ak dana šokirali su se prizorom – poljski put uz desnu obalu Norina urušio se u Norin na potezu od mosta u Kuli u smjeru Matijevića u dužini oko 100 metara.
Sreća u nesreći je da se prilikom urušavanja na putu nitko nije nalazio jer je bio još okovan ledom i snijegom.
Pretpostavlja se da je do urušavanja došlo upravo zato što su u par navrata protekle 2 godine “divlje” vode Norina u vrijeme poplava utjecale na potkopavanje obale, a potom je zbog niskog vodostaja, vlažnog tla i iznimno niskih temperatura došlo do smrzavanje dijela obale i njenog pucanja uslijed smrzavanja.

Image and video hosting by TinyPic

Općina Kula Norinska je zatražila hitnu intervenciju od Hrvatskih voda, no u Hrvatskim vodama sliježu ramenima i kažu da nisu u mogućnosti vršiti sanaciju obale na tom dijelu zbog toga što je Norin baš na tom mjestu uzak, a i velika blizina mosta je okolnost koja svakako utječe na to da bilo kakvi zahvati ne dolaze u obzir bez dobre analize cijele situacije.
Prema sadašnjoj situaciji, jedino što preostaje vlasnicima zemalja je da ustupe mali dio svoje zemlje za ponovno pravljenje poljskog puta.

Obzirom da je napuknuće tla vidljivo do 20-ak metara od samog mosta u Kuli Norinskoj, vozači se opravdano pitaju da li je most preko Norina siguran.
Da se malo i prisjetimo. Prije otprilike 25 godina, most preko Norina, tada kao i svaki normalni cestovni most bio je predviđen za dvosmjerni promet. No tada se krenulo u “obnovu” tog mosta te je most ogoljen do same željezne konstrukcije i “obnovljen” no na takav način da više nije bio predviđen za dvosmjerni promet. Svatko tko je ikada prošao tim mostom zna da se dva automobila ne mogu mimoići iako je to državna cesta!
Od tada se na tom mostu dogodilo nebrojeno mnogo prometnih nezgoda, a gotovo svaka 2-3 mjeseca se događa nova prometna nezgoda.

Sada, kada je došlo do urušavanja obale u blizini samog mosta, aktualizira se pitanje ne samo protočnosti prometa, već uopće same sigurnosti mosta.

Ukoliko se utvrdi da je potrebno opsežno sanirati, ili nanovo izgraditi most, moglo bi se razmišljati da se više problema riješi izgradnjom objekta - brane koja bi samo za vrijeme velikih poplava bila zatvorena, i da brana ujedno služi kao most, ali za promet u dva smjera.
Takav objekt bi se mogao izgraditi za par milijuna kuna u roku godinu dana, riješio bi problem desne obale Metkovića i protočnosti i sigurnosti prometa na relaciji Kula Norinska- Metković.

S druge strane postojeći projekt obrane od poplave desne obale Metkovića s ovakvom dinamikom radova je upitan i idućih nekoliko godina, košta na desetke milijuna kuna i ne rješava nikakve druge probleme.





Post je objavljen 10.03.2012. u 20:32 sati.