Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/dvd-ostrna

Marketing

POZIV U POMOĆ -UPUTE

POZIV U POMOĆ

Kod nesreća i hitnih situacija – požari, prometne nezgode, iznenadne bolesti, elementarne nepogode – ljudi se zbog šoka ili panike često ne znaju snaći, no treba ostati priseban i odmah pozvati pomoć. U slučaju požara ili elementarnih nepogoda zovite vatrogasce na besplatni broj 93 ili 193 koji se postupno uvodi u funkciju. Ukoliko zovete preko mobitela obavezno ukucajte pozivni broj županije u kojoj se nalazite (dakle za Zagrebačku zupaniju treba upisati broj 01-193).

Požar možete dojaviti i pozivom na besplatni broj 112 čime možete dobiti pomoć i kada ne znate koja vam hitna služba može pomoći. Broj 112 je broj Službe za zaštitu i spašavanje, a predstavlja jedinstveni europski broj hitnih službi gdje na temelju vaše dojave i ovisno o vrsti nesreće na mjesto događaja dolaze vatrogasci, policija, hitna pomoć, ili gorska služba zaštite i spašavanja, ili druge hitne službe.

U razgovoru s operaterom govorite jasno i razgovijetno, objasnite što se točno dogodilo (što gori), točnu lokaciju odnosno adresu požara s lokalnim nazivom područja. Nakon toga ostanite na liniji, predstavite se i ostavite svoje kontakt podatke – kako bi vas se moglo dobiti u slučaju da su potrebne dodatne informacije.

Podsjetnik kako postupiti – poziv na 193 ili 112:
1. smirite se i razmislite gdje se nalazite
2. nazovite 193 ili 112
3. govorite polako i razgovijetno te recite što gori, te ima li unesrećenih ili posebnih opasnosti, kao npr. eksplozija
4. navedite točnu adresu mjesta nesreće, uz lokalni naziv područja te okolne poznate objekte, kako bi se vatrogasci lakše orijentirali. Na mjestu događaja osobno ih dočekajte i usmjerite

5. ostanite na liniji za daljnje informacije (ne brinite jer vatrogasci su već na putu). Pokušajte ukratko opisati specifičnu prirodu nesreće – što točno gori (vrsta materijala, koji kat, soba), koliko je unesrećenih ljudi ili životinja, opasnost od plina, eksplozija i slično
6. dajte osobne podatke (ime i prezime, broj telefona)
7. završite razgovor kada Vam služba koju ste kontaktirali to dozvoli
8. ne telefonirajte na liniji dok ne dođe pomoć. Služba koju ste kontaktirali možda će Vas zvati za daljnje informacije
Kako Ostrvečki vatrogasci stižu na mjesto požara: kada se bilo gdje na području Republike Hrvatske bira telefonski broj 193, javlja se dežurni operater najbliže vatrogasne postrojbe ili središnje vatrogasne postrojbe u županiji. U Zgrebačkoj županiji će vam se tako javiti dežurni operater u Javnoj vatrogasnoj postrojbi grada Zagreba, koji će onda putem telefona javiti zapovjedniku DVD Ostrna koji će zatim aktivirati elektro-motornu sirenu u vatrogasnom domu, što će nama biti znak za uzbunu. Tada mi natrag kontaktiramo tog istog dežurnog, koji nas upućuje na adresu koju ste mu upravo Vi dali.


Post je objavljen 08.03.2012. u 15:15 sati.