Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/najbrze-vijesti

Marketing

Najveći konkurent dm-a pred propašću

Nakon godina velikih gubitaka, prekasnih sanacija i investicija, sada je konačno svima jasno: njemački lanac drogerija Schlecker mora zatvoriti čak 3.000 filijala ukoliko želi preživjeti. Njihovom konkurentu dm-u u međuvremenu posao ide kao nikad prije. U čemu je tajna?

Najveći lanac drogerija u Njemačkoj Schlecker trebao bi zatvoriti oko 3.000 od 6.000 filijala širom Njemačke, a zaposleno će ostati svega 13.500 osoba - u odnosu na 47.000 zaposlenih u 2010. godini. I u 2011. godini zatvoreno je već 1.400 trgovina, piše Deutsche Welle.

Također, prošle je godine ovo poduzeće konačno u javnost iznijelo podatak kako već više od tri godine posluju s velikim gubitcima. Tako su u 2010. godini s ondašnjih 47.000 zaposlenih zaradili oko 6,6 milijardi eura, ali uz operativni gubitak od oko 100 milijuna eura.

U čemu je tajna uspjeha konkurencije?

U međuvremenu su glavni konkurenti ovog poduzeća, lanci dm i Rossmann, iako imaju manje filijala u odnosu na Schlecker, znatno bolje i više zarađivali. Oba su lanca tijekom prošlih godina otvarali nove filijale uz dobit od oko 6,2 milijardi eura. U čemu je tajna njihova uspjeha?

Očito se Schlecker prekasno uključio u trend u kojem trgovine u kojima se prodaju šamponi, sapuni i sredstva za čišćenje, više ne smiju izgledati onako kako su izgledale još 70-tih godina. Dok se dm sve više modernizirao i okretao u ponudi sve mlađoj publici, trgovine Schleckera ostale su većinski sve do danas onakve kakve su bile kad su i osnovane 1975. godine: uski prolazi, jednostavne police na kojima su suhoparno i često djelomično kaotično poslagani proizvodi.

Kontroverzni vlasnik

Čak ni po svojim cijenama ovaj lanac posljednjih godina više nije mogao ostati konkurentan, iako je upravo zahvaljujući cijenama nižim od ostalih u početku i imao toliki uspjeh. Ovo poduzeće je doduše investiralo u modernizaciju i sanaciju svojih trgovina i u ponudu, sli prekasno, pa su kupci počeli odlaziti u trgovine konkurenata.

Drugi razlog neuspjeha je u odnosima s javnošću. Osnivač lanca Anton Schlecker gotovo nikada nije naučio njegovati te odnose, pa kada bi se ime njegove obitelji i pojavilo u javnosti, povod je gotovo uvijek bio negativan. Godine 1998. godine su Anton i njegova supruga Christa završili pred sudom zbog prevare, jer su svoje zaposlenike svjesno prevarili navodeći kako ih plaćaju prema tarifnom ugovoru, a u stvarnosti su ih plaćali znatno manje. Schleckerovi su osuđeni na deset mjeseci uvjetne kazne zatvora, a k tome su morali platiti i novčanu kaznu od jednog milijuna eura.

Danas.hr

Post je objavljen 03.03.2012. u 11:34 sati.