Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/shzzadar

Marketing

NAJVIŠE NEPRAVILNOSTI U OPĆINI POLIČNIK

STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA
PODRUŽNICA POLIČNIK

PRIOPĆENJE ZA JAVNOST



NAJVIŠE NEPRAVILNOSTI U OPĆINI POLIČNIK



Državni ured za reviziju utvrdio je nepravilnosti i propuste u općini Poličnik za 2010. godinu. Odgovorna osoba za izvršenje proračuna je Davor Lončar, načelnik općine Poličnik.

Utvrđene su sljedeće nepravilnosti i propusti:

1. Do konca 2010. godine općina Poličnik nije uspostavila i razvila financijsko upravljanje i kontrole u skladu s propisima koji uređuju ovo područje. Nije donesen plan uspostave financijskog upravljanja i kontrola, što nije u skladu s odredbom članka 8. Zakona o sustavu unutarnjih financijskih kontrola u javnom sektoru.
Godišnje izvješće o sustavu financijskog upravljanja i kontrola nije sastavljeno, što nije u skladu s odredbom članka 16. Pravilnika o provedbi financijskog upravljanja i kontrola u javnom sektoru.
Prema odredbi članka 7. Zakona o fiskalnoj odgovornosti (Narodne novine 139/10), čelnik je odgovoran za zakonito, namjensko i svrhovito korištenje sredstava te za učinkovito i djelotvorno funkcioniranje sustava financijskog upravljanja i kontrola u okviru proračuna, o čemu je obvezan za 2011. godinu sastaviti izjavu o fiskaloj odgovornosti i dostaviti je Ministarstvu financija koje provjerava njezin sadržaj.

2. U glavnoj knjizi evidentirana su potraživanja za prihode poslovanja u iznosu 1.354.512,00 kn, umjesto u iznosu 2.536.872,00 kn, što je za 1.181.360,00 kn manje od stvarnih potraživanja.
Prema odredbi članka 5. Pravilnika o proračunskom računovodstvu i računskom planu (Narodne novine 27/05 i 127/07) koji se primjenjivao za računovodstveno evidentiranje za 2010. godinu, proračun je u svom knjigovodstvu obvezan osigurati podatke pojedinačno po vrstama prihoda i primitaka, rashoda i izdataka kao i o stanju imovine, obveza i vlastitih izvora.

3. Godišnji popis imovine i obveza za 2010. godinu nije obavljen na propisani način.
Popisana je nefinancijska imovina pri čemu su podaci o popisu iskazani u naturalnim, ali ne i u novčanim izrazima. Popisani su i novac u banci i blagajni te dio potraživanja za odvoz komunalnog otpada i komunalnu naknadu, dok depoziti, udjeli u glavnici, potraživanja za izgradnju grobnica, općinske poreze, komunalni doprinos, koncesije i zakup poslovnog prostora te obveze nisu popisani.
Odredbom članka 15. Pravilnika o proračunskom računovodstvu i Računskom planu propisano je da se popis imovine i obveza mora sastaviti na kraju svake poslovne godine sa stanjem na datum bilance. Podaci o popisu unose se pojedinačno u naturalnim i novčanim izrazima u popisne liste. Popisne liste su knjigovodstvene isprave čiju vjerodostojnost potpisima potvrđuju članovi povjerenstva za popis.

4. Prihodi od komunalne naknade ostvareni su u iznosu 492.488,00 kn. Jedinstveni upravni odjel je rješenja o obvezi, iznosu i načinu plaćanja komunalne naknade donio za pravne osobe, dok za fizičke osobe rješenja nisu donesena, a naknada se naplaćuje 5,00 kn po stambenom objektu na temelju Odluke o komunalnoj naknadi iz 2009. godine.
Prema odredbama članaka 22., 23., i 24 Zakona o komunalnom gospodarstvu (narodne novine 26/03 – pročišćeni tekst, 82/04, 110/04, 178/04, 38/09., 79/09 i 49/11) komunalnu naknadu plaćaju vlasnici, odnosno korisnici stambenog, poslovnog i garažnog prostora, građevinskog zemljišta, rješenje donosi upravno tijelo jedinice lokalne samouprave u čijem su djelokrugu poslovi komunalnog gospodarstva, a rješenjem se utvrđuje visina komunalne naknade po m2 obračunske površine, obračunska površina i mjesečni iznos komunalne naknade.

5. Prihodi od naknada za odvoz komunalnog otpada ostvareni su u iznosu 190.055,00 kn. Prikupljena sredstva od naknada za odvoz komunalnog otpada nisu prihod općine Poličnik jer je odredbom članka 20. Zakona o komunalnom gospodarstvu propisano da se sredstva za obavljanje komunalne djelatnosti u dijelu koji se odnosi na sakupljanje i odvoz komunalnog otpada osiguravaju iz cijene usluge koju utvrđuje isporučitelj usluge, a obveznik plaćanja je vlasnik nekretnina koji cijenu komunalne usluge plaća isporučitelju usluge.

6. Isplaćena masa sredstava za plaće je veća od dozvoljene.
Prema zakonskim odredbama dozvoljena masa sredstava za isplatu plaća je iznosila 1,586.528,00 kn (što je 20,0% od osnovice 7.932.638,00 kn), a isplaćeno je 2.092.578,00 kn ili 26,4% od osnovice. Navedeno nije u skladu s odredbom članka 14, Zakona o plaćama u lokalnoj i područnoj (regionalnoj) samoupravi.

7. Rashodi za održavanje komunalne infrastrukture izvršeni su u iznosu 1.330.255,00 kn (javnu rasvjetu, održavanje nerazvrstanih cesta i poljskih putova, deratizaciju i dezinsekciju, održavanje groblja, i sanaciju divljih deponija). Općina nije donijela odluku kojom je trebalo odrediti komunalne djelatnosti od lokalnog značenja u skladu s odredbom članka 3. Zakona o komunalnom gospodarstvu.

Izvješća o izvršenju programa održavanja komunalne infrastrukture i programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture nisu podnesena općinskom vijeću.
Prema odredbama članka 28. stavka 4 . i članka 30. stavka 5. Zakona o komunalnom gospodarstvu izvršno tijelo jedinice lokalne samouprave dužno je do kraja ožujka svake godine predstavničkom tijelu jedinice lokalne samouprave podnijeti izvješće o izvršenju programa održavanja komunalne infrastrukture i programa gradnje objekata i uređaja komunalne infrastrukture

Također u program održavanja komunalne infrastrukture stavili su osim komunalnih djelatnosti (održavanja groblja i javnih površina) i druge djelatnosti kao što su održavanje opreme, održavanja domova i mrtvačnica, sportske dvorane, odvoz komunalnog otpada (kućnog otpada) te protupožarnu i civilnu zaštitu koje ne spadaju u komunalne djelatnosti propisane odredbom članka 22. stavka 1. Zakona.

8. Rashodi za održavanje nerazvrstanih cesta i poljskih putova izvršeni su u iznosu 575.308,00 kn, a odnose se na nabavu i prijevoz materijala (tampon, tucanik, agregat) te usluge iskopa poljskih putova. Poslovi održavanja povjereni su raznim pravnim i fizičkim osobama bez provedbe prikupljanja ponuda ili javnog natječaja.
Prema odredbi članka 15. Zakona o komunalnom gospodarstvu predstavničko tijelo jedinice lokalne samouprave određuje komunalne djelatnosti čije se obavljanje može povjeriti pravnoj i fizičkoj osobi na temelju pisanog ugovora, te utvrđuje uvjete i mjerila za provedbu prikupljanja ponuda ili javnog natječaja za njihovo povjeravanje.

9. Općina je u 2010. godini provela osam postupaka javne nabave od čega dva otvorena te šest pregovaračkih postupaka javne nabave bez prethodne objave u skladu s odredbama Zakona o javnoj nabavi. Po provedenim postupcima s odabranim ponuditeljima zaključila je ugovore u vrijednosti 15.297.933,00 kn.


Poslano

1. Predsjedniku Hrvatske
2. Vladi Republike Hrvatske
3. Državnom odvjetništvu RH
4. USKOK-u



U Poličniku, 20. veljače 2012. godine





STRANKA HRVATSKOG ZAJEDNIŠTVA
PODRUŽNICA POLIČNIK


Post je objavljen 20.02.2012. u 15:49 sati.