I tako je James Cook nakon dugog putovanja stigao 1770. godine na svom brodu Endavour do obala Australije.
Rt do kojeg su prvoga doplovili, na jugoistoku, nazvao je Point Hicks po čovjeku koji ga je prvi ugledao. Krenuli su prema sjeveru i nadjenuli imena mnogim mjestima; Botany Bay zato što su botaničari tu pronašli nove biljke, Port Jackson po admiralu mornarice. Na samom sjevoristoku su se nasukali na koraljne grebene, ušli u obližnju rijeku i svoj spas nazvali Endavour po nasukanom brodu, a grad koji je kasnije tamo osnovan je nazvan Cooktown. Kad je brod popravljen, otplovili su dalje prema sjeveru i prije nego što su napustili australske obale, Cook je u ime Kraljevine položio pravo na cijelu obalu koju su upravo obišli. Činjenica da je ekspedicija tamo susrela neke ljude, nije pritom bila bitna. Kolonijalistu su odlučili da je Australija terra nullius, ničija zemlja koju su smjeli prisvojiti. Nije bilo bitno da su sva ta mjesta imala nazive u nekoliko stotina različitih jezika kojima su govorili Aboridžini. Nije bilo bitno da su ti ljudi već desecima tisuća godina imali uređene vlasničke odnose, određene pjevanim stazama.
Morat će proći 222 godine od dolaska Cooka do dana kada nasljednici kolonijalista budu priznali da je terra nullius ipak bila nečija prije 1770. i morat će proći samo nešto malo manje od toga da Aboridžini postanu ravnopravna ljudska bića koja se broje u popisima stanovništva Australije. Naime, u prvom ustavu Federacije, 1901., postojala je odredba po kojoj se u nijednom prebrojavanju stanovništva na nivou federacije, pojedinih država ili bilo kojeg dijela Australije, neće uzimati u obzir Aboridžini. Ukinuta je 1967.
Muzej Australije u Sydneyu ima cijeli jedan dio posvećen Aboridžinima gdje osim što predstavlja njihovu kulturu, progovara o mnogim nepravdama učinjenim tom dijelu stanovništva. Mnogo ih je, ali možda jedna od najtužnijih priča je ona o tzv. ukradenim generacijama. Tijekom razdoblja od oko 100 godina, sve do početka sedamdesetih 20. stoljeća, sustavno su mnoga aboridžinska djeca odvođena iz svojih obitelji pod pokroviteljstvom raznih crkvenih misija i državnih agencija. Sve je to bilo u ime spašavanja djece od bolesti, života u nečovječnim uvjetima, spašavanja od izumiranja, ali i straha od miješanja aboridžinskih gena s bijelima. Neka istraživanja su pokazala da odvođenje djece u bjelačke uvjete nije donijelo ništa dobroga. Naprotiv, izgleda da su takva djeca odrasla puno nesređenija i u svakom slučaju, nesretnija nego ona koja su ostala u svom okruženju sa svojim roditeljima.
Čak je i službeno znanstveno mišljenje u jednom trenutku bilo da su Aboridžini niža ljudska vrsta i sustavno su pokušavani biti uništeni. Međutim, to se nije dogodilo. Ima ih puno manje nego nekada, ali uz puno napora postaju ravnopravni. Naravno da postoji dobar postotak priznatih i poznatih članova te zajednice i mnogi od njih paralelno pokušavaju održati živom aboridžinsku kulturu. Ono što je nekada bilo čudno, drugačije i nepoželjno, sada postaje IN. Tako će slike pojedinih aboridžinskih umjetnika postići vrtoglave cijene, zahvaljujući čemu se svašta pokušava skupo prodati.
Jedna scena iz malog mjesta Kuranda na sjeveroistoku mi se urezala u sjećanje. Ušla sam u galeriju gdje je sjedokosi Aboridžin slikao. Iza njega je stajala hodalica koju koriste ljudi što ne mogu hodati. Kraj njega je sjedila jedna plavuša u godinama, dosta visoka i energična. Neki kupac se zainteresirao za kupnju pa se digla i počela s njim razgovarati. Na zidu je visilo puno slika i obavijest napisana velikim štampanim slovima: "FOTOGRAFIRANJE UMJETNIKA DOZVOLJENO SAMO UZ KUPNJU. U PROTIVNOM, CIJENA 10$.". Nešto me streslo u cijeloj atmosferi. Otišla sam.