Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/agropolitika

Marketing

ZAŠTO JAKOVINA NIJE IMENOVAO POMOĆNIKA ZA ZEMLJIŠTE

Ministar poljoprivrede Tihomir Jakovina:
OBVEZE KAPITALNE INTERVENCIJE
I POTICAJA KOJE SMO NASLIJEDILI IZNOSE
1, 134 MILIJARDE KUNA


Mjesec dana, nakon što je postao ministar poljoprivrede i preuzeo posao u Ministarstvu poljoprivrede u Vukovarskoj 78 u Zagrebu, minstar Tihomir Jakovina je 26. siječnja održao konfernciju za novinare na kojoj je novinare, a time i javnost, obavijestio o aktivnostima koje se odvijaju u ministarstvu poljoprivrede te o planovima i načinima rada.
Ministar Jakovina predstavio je svoje pomoćnike, a to su: doc.dr. Vesna Gantner Kuterovac pomoćnica za poljoprivredu i prehrambenu industriju, dr. Mirjana Mataušić Pišl pomoćnica ministra za veterinarstvo, Ružica Rukavina“univ.spec.techn. aliment.“ pomoćnica ministra za sigurnost hrane i fitosanitarnu politiku , mr. Luka Čuljak pomoćnik ministra za ruralni razvoj EU politiku i međunarodnu suradnju, Dražen Kurečić dipl, ing. pomoćnik ministra za vodno gospodarstvo, mr. Ljubomir Kučić, pomoćnik ministra za ribarstvo, mr. Goran Rubin pomoćnik ministra za šumarstvo drvnu industriju i lovstvo, a dipl. ing. Snježana Španjol je zamjenica ministra.

Image and video hosting by TinyPic

Ministar Jakovina sa svojim timom!


Prema riječima ministra osnovni cilj ministarstva je potaknuti povećanje proizvodnje i povećanje konkurentnosti poljoprivrede i ribarstva kao prehrambene industrije što je neodvojivi segment od primarne poljoprivredne proizvodnje. Do sada je uspostavljeno Vijeće za poljoprivredu i Vijeće za prehrambenu industriju, i sektorski stručni Savjeti.
„Na koji način mislimo potaknuti rad Vijeća i Savjeta? Retorički je upitao ministar te odmah rekao“ Mislimo potaknuti dijalog od proizvodnje do potrošača sa ciljem rasta proizvodnje „
Govoreći o financijskom stanju u Ministarstvu poljoprivrede ministar Jakovina je rekao da financijska analiza koja je počela od prvoga radnoga dana još uvijek traje.“Ona se razlikuje od podataka koju smo dobili pri samoj primopredaji. Moramo razlikovati tri vrste obveza koje su nam ostale a to su : obveze po kapitalnim investicijama i intervencijama na tržištu i obveze koje su nam ostale od neisplate poticaja“ – istakao je ministar.
Prema sadašnjim saznanjima oko 320 milijuna kuna dugova iz 2011. opterećuju proračun 2012. godine ali i 150 milijuna s kojima je opterećen proračunu 2013.
Uz dugove koji su bili na osnovu intervencija na tržištu, ministru koji je došao na dužnost u drugoj polovici prosinca 2011. prikazana je obveza od nekih 511 milijuna kuna, a podrobnijom analizom došlo se do porasta tih obveza na 536 milijuna kuna. Obveze što se tiču poticaja a koje ulaze i obveze prema veterinarskom sektoru u primopredaji ministarstva je prikazano 218 milijuna kuna. A stvarne obveze za 2012. su 597 milijuna kuna. Trenutno je i Državna revizija u ministarstvu poljoprivrede, te se očekuje izvješće o nalazima financijskog poslovanja iz vremena rada bivšeg ministra iz saziva prošle Vlade.

„Ako zbrojimo kapitalne intervencije i poticaje, trenutne obveze koje smo naslijedili iznose 1, 134 273 275 ( 1 milijardu 134 miljuna 273 tisuće i 275 kuna) „ rekao je ministar Jakovina.
„ Bez obzira na naslijeđene dugove, to nisu dugovi iza kojih stoji ovaj tim i ovo ministarstvo. To su naslijeđene obveze i nastojati ćemo iznaći modele da što prije i što kvalitetnije izmirimo te obveze koje su nastale a tu govorimo o obvezama i prema mljekarima, tovljačima goveda, ribarima, pčelarima i svima onima koji su aplicirali, prema kojima je stvorena obveza.“

„U vezi proizvođača jedinica lokalne samouprave vezano za Naputak u svezi s provedbom pojedinih odredbi zakona o poljoprivrednim zemljištu koji se odnosi na zakup prodajnog poljoprivrednog zemljišta u vlasništvu RH, govorim o Naputku koji sam potpisao sredinom mjeseca i dostavio .Rješenje je vrlo jednostavno. Svi koji su pročitali Naputak i tražili dodatno objašnjenje na žalost nisu kvalitetno pročitali postojeći Zakon o poljoprivrednom zemljištu NN 63/ 2011) od 2.6.2011. godine. U čl. 54 Zakon navodi se da jedinice lokalne samouprave koje su do stupanju na snagu ovoga Zakona podnijele Program, a nisu raspolagale poljoprivrednim zemljištem u vlasništvu države.Prema odredbama ovoga Zakona o poljoprivrednom zemljištu to su bile dužne napraviti do 31.12.2011. godine. Ako jedinice lokalne samouprave ne počnu raspolagati zemljištem u roku navedenim zakonom ovoga članka, raspolaganje će preuzeti Agencija za poljoprivredno zemljište."
"Agencija za poljoprivredno zemljište je osnovana još 2009. godine, ali nikada nije stvarno počela raditi onaj posao koji treba. I sada smo se našli u jednom pravnom vakumu. Jedinice lokalne samouprave više ne mogu raspolagati nakon datuma 31.12. 2011. po donesenim Programima, a nemamo Agenciju koja bi to trebala raditi.
Doduše članak 52. tog Zakona kaže „ ukoliko Agencija ne može raditi, to preuzima Ministarstvo. Da bi na neki način dali pojašnjenje, odnosno da ne bi stvrali pravni kaos s gospodarenjem poljoprivrednim zemljištem i dodatne troškove poljoprivrednim proizvođačima koji bi se nastavili javljati na Natječaje koji bi bili raspisani za Zakup iza 1.1. ove godine, a koji su pravno ništavni , dali smo ovakve Naputke“ rekao je Jakovina.
Ministar je dalje nastavio „Ono što mi radimo kao ministarstvo, odnosno ja kao ministar, je uspostava Agencije za poljoprivredno zemljište s funkcijom onog što treba raditi. Treba ispoštovati određenu proceduru, od imenovanje v.d ravnatelja, raspisivanja Natječaja za ravnatelja. Te su radnje poduzete i idemo prema tome da ta Agencija za poljoprivredno zemljište što prije profunkcionira. Agencija će raditi na bazi onoga što je naš plan, a to je plan i program Vlade koja će se vrlo eksplicitno odrediti prema gospodarenju poljoprivrednim zemljištem, kao vode, kao šume, a to je nacionalno bogatstvo i rekli smo da raspolaganje poljoprivrednim zemljištem više neće biti u modelu prodaje, već u višegodišnjem Zakupu. I na osnovu toga će se pripremiti, s obzirom da Zakon o poljoprivrednom zemljištu već ima dvoje, tri izmjene i dopune. Smatramo da je potrebno napraviti novi Zakon o poljoprivrednom zemljištu koji će cjelovito urediti problematiku poljoprivrednog zemljišta“.
Ministar je rekao da u ministarstvo prima stotine poziva u kojima se govori o malverzacijama s državnim poljoprivrednim zemljištem,te da će se revizija raditi na područjima gdje postoji sumnja na malverzacije i pogodovanje zakupa. Najavio je i legalizaciju poljoprivrednih objekata i intenzivnije postupanje u tom području uređenja OPG-a.
Podsjećajući na velike uvoze hrane ministar Jakovina je istakao da negativne trendove proizvodnje treba okrenuti u korist veće domaće proizvodnje.


ZAŠTO MINISTAR JAKOVINA
NIJE IMENOVAO POMOĆNIKA ZA ZEMLJIŠTE ?

Moralna načela novinarstva dozvoljavaju mi postaviti pitanje: Kako je moguće da ministar Jakovina nije imenovao pomoćnika ministra za poljoprivredno zemljište? Resursi vode, ribarstva, šumarstva, i drvna industrije, dobili su pomoćnike ministra koji će o njima imati kontinuiranu informaciju i sve ostalo, dok je zemljište - izostavljeno. A sve su to, kao i zemlja, bogatstva koja su i prema Ustavu RH člana. 52 „od interesa za Republiku Hrvatsku i imaju njenu osobitu zaštitu“.
Sve što je na konferenciji za novinare ministar naveo vezano za poljoprivredno zemljište navodi na zaključak da je poljoprivredno zemljište, državno kao i privatno, svakodnevna dinamična tema u ministarstvu poljoprivrede. A onda ta važna tema koja je zapravo bitak postojanja, jer je zemljište temeljni materijalni uvjet cjelokupne poljoprivredne proizvodnje i svega stvaranja u poljoprivredi, ostavljena je (?) … nekome u hodu? Ili onome tko ima vremena?! Doduše, resor zemljišta ima u Ministarstvu poljoprivrede Upravu za poljoprivredno zemljište, čiji je ravnatelj gospodin Željko Vincek., ali ništa više od toga. Ali Uprave imaju i djelatnosti koje su posebno dobile osobe u svojstvu pomoćnika ministra. Ali zašto je ipak zemljište ostavljeno u drugom planu?
Ta je odluka neobična i daje za pravo misliti da je zemljište i u ovom sazivu Vlade ostavljeno u prostoru za malverzacije i mešetarenja.
Zemljište je samo po sebi kompleksna tema. Evo nekoliko argumenta za to!

Do 30. lipnja 2011. 79 jedinica lokalne uprave i samouprave u RH nije izradilo program za raspolaganja poljoprivrednim zemljištem, a 102 jedinice imaju Program, a nisu raspisale natječaj za raspolaganje državnim poljoprivrednim zemljištem. Od 547 jedinica lokalne samouprave, 75 ih nema državno poljoprivredno zemljište, a od preostalih 380 ih je dobilo suglasnost na program. Ukupna površina poljoprivrednog zemljišta kroz godine se smanjuje, zbog gradnje objekata i komunikacija a sada je u RH oko 2.690.000 ha poljoprivrednog zemljišta; od toga je oko 890.000 ha u vlasništvu države, a oko 1.800.000 ha u privatnom vlasništvu. Zakon izmjenama i dopunama Zakona o poljoprivrednom zemljištu koji je stupio na snagu 2.6.2011 bio je 23 Zakon od 1990. koji se odnosi na poljoprivredno Zemljište uključujući nekoliko Odluka o Proglašenju zakona o izmjenama i dopunama o poljoprivrednom zemljištu, Uredbi o izmjenama zakona o poljoprivrednom zemljištu i Ispravaka.

VRIJEME JE ZA DISTINKCIJU !

Ako je Tihomir Jakovina svojom voljom i političkom odlukom predsjednika stranke SDP-a odjednom postao državni dužnosnik, istovremeno i javna osoba, nema pravo na pogreške na mjestu ministra poljoprivrede, a nikako na pogreške koje će imati dalekosežne posljedice na području razvoja i proizvodnje u poljoprivredi. Znanost je o razvoju poljoprivrede mnogo rekla, zato ne treba hrvatske poljoprivrednike voditi putem pokušaja i pogrešaka kako bi se SLUČAJNO došlo do pozitivnog pomaka i rješenja. Treba konzultirati znalce i stručnjake, a ne eksperimentirati s rođacima, prijateljima i anonimcima koji usput rečeno, traže posao.
U posljednjih 20 godina u RH mnogi su anonimni ljudi došli u poziciju da svoje potpise stavljaju na odluke koje su u šest političkih generacija Hrvatsku odveli u kolaps u svakom pogled, a usput za sebe su prigrabili značajnu materijalnu korist. Očekujem da će ministar poljoprivrede Jakovina na sjenici Vlade i u Hrvatskom Saboru – ŠTO MU JE I OBVEZA - građanima jasno i glasno referirati, što je i kakvo stanje ostalo u financijskom pogledu iza HDZ-ova ministra Petra Čobankovića u resoru poljoprivrede. Krivična prijava za Čobankovića bila bi samo podsjetnik na ono što je dozvoljeno i što nije dozvoljeno. Hrvatski poljoprivrednici kao i svi ostali građani ove zemlje imaju pravo znati kako je i što radio Čobanković– jer je raspolagao novcem poreznih obveznika i odlučivao - uz pomoć i savjete politike HDZ-a - kada će ili KADA NEĆE poljoprivrednicima isplatiti poticaje. A koliko je on sam bio korisnik europskih financijskih fondova kao vladin dužnosnik pogledati na AgroPolitika 19.5.2011.

Vrijeme je za distinkciju između onih koji su koristeći svoj službeni položaj pljačkali, lagali i varali i onih koji su došli u politiku raditi pošteno i na dobrobit naroda!


Post je objavljen 29.01.2012. u 16:49 sati.