Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/ktp

Marketing

Multimedijalni institut poziva Vas u subotu, 21. siječnja, od 18:00h u klub za net.kulturu MAMA (Preradovićeva 18) na večernji simpozij o računalnim igrama i digtalnoj kulturi:


"Kritička zaigranost - gaming kao paradigma digitalne kulture"


>> Raspored:

18:00-20:00

Katarina Peović Vuković: Virtually Real
Matthew Fuller: Always One Bit More, Computing and the Experience of Ambiguity


20:00-22:00

Kristian Lukić: Economies of Play
Alessandro Ludovico



>> O simpoziju:

"Nije čudno da digitalne igre postaju dominantna forma kulture našeg vremena, u trenutku kada ta vremena sama predstavljaju niz manje savršenih igara" [McKenzie Wark]

Nepovratno smo uronjeni u digitalno, pa i onda kada se čini da smo offline životi su nam posredovani digitalnim. Prije deset godina, početkom novog tisućljeća, činilo se da nema kraja kiberutopijama i novim prostorima slobode koje su obećavale nove tehnologije. Društveni, kulturalni i umjetnički imaginarij bili su opsjednuti figurama nematerijalnog i bastardnog a DJ kao nova figura producenta utjelovljavao je snove o beskonačno opuštenom miješanju, remiksiranju svih postojećih kulturalnih znakova i obrazaca.

Vremena su tokom posljednjeg desetljeća zahladila. Digitalni špekulativni mjehur se rasprsnuo na burzama, a globalni oružani sukobi su nas podsjetili i na drukčije vrste geografija od onih koje su obećavale kiberutopije. Smirenim strastima uprkos tehnološka je penetracija išla dalje i za razliku od vremena kad se moglo kritizirati 'kalifornijsku ideologiju' [Richard Barbrook] više nije moguće iz prve identificirati jedan kulturalni obrazac koji bi definirao nove prakse, kako je digitalni život postao zaista globalni fenomen sa nesvodivim brojem varijacija.

To je ishodišna točka većeg broja teoretičara i umjetnika koji u posljednje vrijeme pokušavaju odgovoriti na izazove digitalnog života u dobu njegove distopijske realizacije. Za razliku od prijašnjih figura DJa ili hackera koje su podgrijavale različite i brojne nade, ti umjetnici i teoretičari govore o 'igraču' [engl. gamer], o homo ludens digitalis-u kao novoj paradigmi digitalnog. Igrač/gamer tu stoji za jedno novo, otriježnjeno, ludičko i ne-eskapističko iskustvo preplitanja digitalnog/analognog, utopijskog/distopijskog, virtualnog/realnog.

Provedite subotu u mami i saznajte više o računalnim igrama, o njihovom značaju za razumijevanje prodora informacijskih tehnologija u društvene procese, o gejmerskoj supkulturi, o zajednicama moddera, o indie produkciji, o igrama kao umjetnosti i drugim zanimljivim aspektima ove tematike.

Izlaganja će se održat na engleskom jeziku.


>> O predavačima:

Katarina Peović Vuković predaje na kulturalnim studijima na Filozofskom fakultetu u Rijeci i urednica je književno-teorijskog časopisa Libra Libera.

Matthew Fuller predaje na Centru za kulturalne studije na Goldsmithsu. U pionirskim danima net.arta bio je član skupine I/O/D i suradnik kolektiva Mongrel. Autor je više knjiga iz medijske teorije: Behind the Blip, Essays on the Culture of Software, Media Ecologies - Materialist Energies in Art and Technoculture i dr.

Kristian Lukić je teoretičar, kustos i umjetnik, trenutno istraživač-doktorand na Institut za znanstvena istraživanja pri Fakultetu za društvena istraživanja u Beču. Suosnivač je Napona - Instituta za fleksibilne kulture i tehnologije. Od 2001. do 2006. bio je programski koordinator u Centru za nove medije_Kuda.org. Suosnivač je Eastwood - Real Time Strategy Group - skupine specijalizirane za tematiku tehnologije i igre.

Alessandro Ludovico je medijski kritičar i od 1993. glavni urednik nezaobilaznog časopisa za novomedijsku umjetnost, elektroničku muziku i haktivizam "Neural". Jedan je od početnih kontributora Nettime zajednice. Predaje na umjetničkoj akademiji u Carrari.


Post je objavljen 18.01.2012. u 10:38 sati.