Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/novapolitika

Marketing

REFERENDUM JE NELEGITIMAN I NELEGALAN

Autor : Boris Kopić, dipl. iur



1. ZAŠTO JE REFERENDUM NELEGITIMAN?


Referendum je nelegitiman zbog toga što je Ustavnim promjenama 2010. ( vezanim za odredbe u svezi načina odlučivanja na referendumu ), narod kao konstitutivni element vlasti izbačen iz demokratskog i neposrednog procesa odlučivanja. Konkretno, Ustav se zadovoljava činjenicom da je dovoljno da na biralište izađu tri birača, i da referendum bude pravno valjan.

Ova pravna činjenica je u suprotnosti s ranijom, da je za valjanost referenduma potrebno da na biralište izađe većina od ukupnog broja birača, čime se izražava temeljno ustavno načelo da narod donosi odluku na demokratski i neposredan način, znači većinom, a ne manjinom.

Drugi razlog je činjenica da se ove odredbe nisu smijele mijenjati bez volje naroda, jer je taj isti narod svoju neovisnost stekao na prvom referendumu 19. svibnja 1991. godine temeljem prvog Ustava od 22. prosinca 1990. godine pod određenim uvjetima, i tu istu neovisnost( slobodu, vlast )može predati drugome ( organu vlasti ) na isti način i pod istim uvjetima. Drugim riječima, nije postojao nijedan opravdan razlog ( pravni osnov ) da se mijenjaju konkretne ustavne odredbe.

Treći razlog nelegitimnosti ovoga referenduma jest činjenica da narodu nije osiguran pravni institut zaštite ustavno-pravnih normi kod ovakovih anomalnih „leglanih“ promjena.



2. ZAŠTO JE REFERENDUM NELEGALAN ?


Referendum je nelegalan, prije svega zbog toga, što se referendum mora provoditi po Zakonu o referendumu, a zakon mora biti u skladu s Ustavom. U ovom slučaju to nije tako. Sabor je promjenio ustavne odredbe o referendumu, a nije promjenio i zakonske odredbe po kojima se definira način provođenja referenduma, tako da je zakon u koliziji s Ustavom, što je pravno nedopustivo.

Ne možemo prihvatiti tumačenje da je referendum legalan samo zbog činjenice što je Sabor donio izmjene Ustavnih odredbi, a nije uredio zakonske odredbe. Naprotiv, prvo je trebalo urediti zakonske odredbe koje definiraju način provođenja referenduma, a ustavnim odredbama se određuju druga pitanja u svezi referenduma.

Također, ovaj je referendum nelegalan, pa i nepravedan, zbog čenjenice što sudionicima ( dvijema suprostavljenim opcijama ) nisu dati jednaki financijsko-materijalni uvjeti da javno prezentiraju svoje argumente „za“ i „protiv“.

Isto tako, ne možemo prihvatiti činjenicu, da je sve legalno samo zbog toga što nešto radi Sabor. I Sabor može pogriješiti u svom radu.



3. PROVLAČI LI SE OSNOVANA SUMNJA DA JE SVE ČINJENO U ZLOJ NAMJERI ?!


Osnovana sumnja temelji se na činjenici da postoji određena grupa građana koja ima žarki interes „za“ ulazak RH u EU, i grupa „protiv“ ulaska RH u EU.

Isto tako postoje osnovane sumnje kako žarki EUskepticizam ( koji je prema anketama dosta opasan ) postaje realna opasnost da ta strana građana bojkotira refrendum svojim neizlaskom na biralište, što bi automatski po Ustavu prije 2010. ugrozilo pravnu valjanost referenduma.

Postoji i činjenica da ljudi zbog nezadovoljstva žive u jednoj letargiji, zasićenosti izlazaka na biralište, smatrajući da i onako ništa ne mogu promjeniti, pa iz toga može proizići formalnopravni neuspjeh s referendumom.

Sve navedeno, pa i drugo, moglo je utjecati na razmišljanje vladajućih da se odluče na jednu takovu varijantu nedemokratskog odlučivanja, zaboravljajući na ustavno načelo NEPOSREDNOG ODLUČIVANJA NARODA, pogrešno smatrajući da je uspješan referedum samo onaj koji je „za“. Međutim, to nije i ne može biti demokratsko načelo. Svaki referendum je sam po sebi uspješan bez obzira glasali „za“ ili „protiv“. To je princip demokracije.



4. JE LI TIME IZVRŠEN NAPAD NA POLITIČKI I DEMOKRATSKI POREDAK HRVATSKE ?


Ako bi se moglo utvrditi da je ovo učinjeno iz namjere, onda postoje osnovane sumnje da je ovim činom, bez obzira tko ga je izvršio, učinjena veleizdaja prema narodu i državnom uređenju.

Ono što najviše upućuje u osnovane sumnje da se nešto radi „ispod žita“ jest godinama stalno prisutna navijačka strast političke elite u predkampanji svojim potvrdnim izričajima kao da smo već u EU. ( Nikada niste mogli čuti od nekoga, pa čak ni od Pape izričaj „ ako narod odluči“ ). Dakle, odluka je već prejudicirana u obliku „svršenog čina“. Sve je gotovo, idemo dalje. Na taj način izvršen je psihološki pritisak na birače, koji ne stimulira izlazak na biralište, a što je u skladu s dnevnom politikom.

Krajnje je licemjerno od političara, sada uoči refereduma, koji tobože zagovaraju što veći izlazak građana na biralište ( u smislu parole „vi odlučujete“ ), a znamo da su ti isti političari uredili ustavne odredbe da je dovoljno da na birališta izađu i tri čovjeka. Ovo se logički / umno kosi jedno s drugim.



5. SVE SE MOŽE POPRAVITI AKO SE HOĆE


Evo krasne prilike za „kukuriku koaliciju“ ako se želi dokazati na početku svoga mandata , obzirom na činjenicu da je svemu ovome uglavnom kumovala bivša vlast na čelu s HDZ.

U kratkom e-mailu g. Milanoviću predložio sam slijedeće : 1. Odložiti referendum za dva mjeseca., 2. Saborskom odlukom vratiti ustavnopravne norme u vezi referenduma u prijašnje stanje, i 3. Utvrditi novi datum referenduma. I tada će sve biti u redu.

Na taj način dobivamo slijedeće : 1 Povratak povjerenja u pravnu državu., 2. Udovoljavanje zahtjevima EUskeptika za provođenje pravedne javne rasprave., 3. Odklanja sumnju u zlu namjeru političke elite oko političke manipulacije s Ustavom., 4. Popularnost u odnosu na HDZ koji je sve to ' skuhao ', i štošta drugoga.

Ne bude li ova vlast znala od minusa ( - ) napraviti plus ( + ), sve će se nekome razbiti o glavu?!



Napomena uredništva : detaljnije stručno, ali pristupačno objašnjeno na postu : KAKO HRVATSKI NAROD GUBI SUVERENITET ...


Post je objavljen 13.01.2012. u 15:37 sati.