Napad:
Katolička Crkva nema nikakvu osnovu u Mateju 25:41 da je pakao vječan. Biblija tamo govori da zli ljudi idu u muku , ali ta muka neće trajati vječno već "aionios"- "u okvirenom razdoblju" na Grčkom, a razdoblje je 1000 godišnji milenij u kojem je bačen đavo i njegovi demoni u Bezdan!
Katolička obrana:
Što Matej zapisuje?
(40) A kralj ( Isus ) će im odgovoriti: 'Zaista, kažem vam, što god učiniste jednomu od ove moje najmanje braće, meni učiniste!'" (41) "Zatim će reći i onima slijeva: 'Odlazite od mene, prokleti, u oganj vječni, pripravljen đavlu i anđelima njegovim! (42) Jer ogladnjeh i ne dadoste mi jesti; ožednjeh i ne dadoste mi piti; (43) stranac bijah i ne primiste me; gol i ne zaogrnuste me; bolestan i u tamnici i ne pohodiste me!'" (44) "Tada će mu i oni odgovoriti: 'Gospodine, a kada te to vidjesmo gladna, ili žedna, ili stranca, ili gola, ili bolesna, ili u tamnici, i ne poslužismo te?' (45) Tada će im on odgovoriti: 'Zaista, kažem vam, što god ne učiniste jednomu od ovih najmanjih, ni meni ne učiniste.'" (46) "I otići će ovi u muku vječnu, a pravednici u život vječni."
Evanđelje po Mateju 25:40- Evanđelje po Mateju 25:46
Podcrtali smo riječi "vječno" jer su one prijevod riječi "aionion".
Ideja da ne postoji vječna muka u paklu jedna je od najčudnijih i najzbunjujućih teoloških zamisli s kojom se susreću Katolički apologetici. Zbunjujuća je jer Biblija barem deset puta tvrdi da je pakao vječan i da će zli zauvijek biti u njemu, i teško je uopće razumijeti na čemu ljudi koji drže taj stav baziraju svoje argumente. Budući da zagovornici ove teorije imaju gomilu problema s desetinama Biblijskih citata koji im se suprotstavljaju, pokušavaju raspravu podignuti na "viši nivo" i pozivati se na prijevode s grčkog koji bi zaokrenuli situaciju i, da bude još gore, dokazali njihovo stajalište. Matej 25:46 u kojem Isus pravednike vodi u vječni život, a nepravedne sudi u vječnu muku vjerojatno je najveći dokaz protiv takvog vjerovanja i nije čudno što ga pokušavaju izmijeniti.
Sporna riječ "aionios" u sebi sadržava riječ "aion" i nastavak "ios" koje bismo mogli prevesti kao "razdoblje" i "trajanje". Cijenjeni protivnici tvrde da ta složenica znači "traje kroz razdoblje" a da je sporno razdoblje period od 1000 godina koji se spominje u Otkrivenju 20:2 u kojem Isus baca đavla i demone u Bezdan. Jedna od mogućih interpretacija jest da Isus sudi đavlu i demonima, a ne ljudima u Mateju 25:46, ali ona je žestoko u kontradikciji s prethodnim Matejem 25:32 koji jasno govori da su pred Isusom narodi svijeta. Druga interpretacija je da su zli ljudi bačeni zajedno s demonima u pakao, ali i tu nalazimo na probleme. Denominacije koje tvrde da vječni pakao ne postoji jednako tako ne vjeruju u svjesnost duše nakon smrti- ali fundamentalna greška koju rade jest da Otkrivenje 20:7 tvrdi da će đavo biti pušten nakon 1000 godina da zavodi narode nakon čega će doći i do velike borbe u blizini Svetog grada. Stvar je prilično jednostavna: ako narodi još postoje van "Bezdana" tada su duše nepravednih svjesne sebe nakon smrti.
Riječ "aionion" može biti složenica koja označava viječnost. "U beskonačno razdoblje". U Hrvatskom jeziku postoji riječ koja funkcionira po istom sistemu: "zauvijek". U sebi ima riječ "vijek", što je konkretno razdoblje ( primjerice 100 godina ), ali riječ "zauvijek" označava beskonačno razdoblje.
Osobe koje "aionion" prevode s "traje kroz (jedno) razdoblje" doslovce bi hrvatsku riječ "zauvijek" prevele kao "period od barem 100 godina" prema tom logičkom sustavu.
Dakle, koji je prijevod "aionion"? Prevodi se ne kao ograničeno vrijeme kroz jednu vremensku epohu ili razdoblje već kao vječnost.
Da je takav prijevod točan, dokazuje Sveto Pismo koje riječ "aionion" jasno koristi na mnogim mjestima koja se jednostavno ne mogu ograničiti na jedno razdoblje, već na vječnost. U idućim Biblijskim citatima boldana riječ je u originalnom tekstu "aionion". Ako još držite da "aionion" nije riječ za vječnost, svaku boldanu riječ "vječnost" u idućim Biblijskim citatima zamijenite s "ograničenim vremenom". Biti će vam jasno da takav prijevod ne može funkcionirati.
Bog veli da će Njegov Savez biti vječan s Izraelskim sinovima. Da li je Taj Savez vječan ili ima svoje vremensko ograničenje?
(24) I sluga moj David bit će im kralj i svima će im biti jedan pastir. Živjet će po mojim zakonima, čuvajući i vršeći moje naredbe. (25) Boravit će u zemlji koju dadoh sluzi svome Jakovu, u kojoj življahu oci vaši: u njoj će stanovati oni i njihovi sinovi, i sinovi sinova njihovih dovijeka. I moj sluga David bit će im knez dovijeka. (26) Sklopit ću s njima savez mira; bit će to Savez vječan s njima. Utvrdit ću ih i razmnožiti i postavit ću Svetište svoje zauvijek među njih.
Ezekijel 37:24 - 37:26
Pavao govori da je duhovno vječno, a tjelesno privremeno. Može li se ta igra riječi shvatiti ako "aionion" ne znači vječno?
(16) Zato ne malakšemo. Naprotiv, ako se naš izvanji čovjek i raspada, nutarnji se iz dana u dan obnavlja. (17) Ta ova malenkost naše časovite nevolje donosi nam obilato, sve obilatije, breme vječne slave (18) jer nama nije do vidljivog nego do nevidljivog: ta vidljivo je privremeno, a nevidljivo - vječno.
2 Korićanima 4:16 - 4:18
Biblija veli da je Isus Svojom Krvlju ušao u Svetinju i našao otkupljenje. Ali ako "aionion" ne znači vječno, tada otkupljenje nije vječno i mi ćemo za neko vrijeme opet biti u našim grijesima.
(11) Krist se pak pojavi kao Veliki svećenik budućih dobara pa po većem i savršenijem Šatoru - nerukotvorenu, koji nije od ovoga stvorenja - (12) i ne po krvi jaraca i junaca, nego po svojoj uđe jednom zauvijek u Svetinju i nađe vječno otkupljenje. (13) Doista, ako već poškropljena krv jaraca i bikova i pepeo juničin posvećuje onečišćene, daje tjelesnu čistoću, (14) koliko će više krv Krista - koji po Duhu vječnom samoga sebe bez mane prinese Bogu - očistiti savjest našu od mrtvih djela, na službu Bogu živomu!
Hebrejima 9:11-9:14
Ako je Isus besmrtan, zar nema vječnu vlast? Kad će Isus izgubiti vlast, ako je besmrtan a njegova vlast nije vječna?
(15) Njega će u svoje vrijeme pokazati On, Blaženi i jedini Vladar, Kralj kraljeva i Gospodar gospodara, (16) koji jedini ima besmrtnost, prebiva u svjetlu nedostupnu, koga nitko od ljudi ne vidje niti ga vidjeti može. Njemu čast i vlast vjekovječna! Amen.
1 Timoteju 6:15- 6:16
Da li imamo život vječni, ili samo traje u nekom razdoblju?
(14) I kao što je Mojsije podigao zmiju u pustinji tako ima biti podignut Sin Čovječji (15) da svaki koji vjeruje u njemu ima život vječni. (16) Uistinu, Bog je tako ljubio svijet te je dao svoga Sina Jedinorođenca da nijedan koji u njega vjeruje ne propadne, nego da ima život vječni.
Evanđelje po Ivanu 3:14 - 3:16
Da li je Dom na Nebesima vječan ili traje samo u jednom razdoblju?
#5Znamo doista: ako se razruši naš zemaljski dom, šator, imamo zdanje od Boga, dom nerukotvoren, vječan na nebesima.
2 Korićanima 5:1
Duh Sveti je vječan!
(13) Doista, ako već poškropljena krv jaraca i bikova i pepeo juničin posvećuje onečišćene, daje tjelesnu čistoću, (14) koliko će više krv Krista - koji po Duhu vječnom samoga sebe bez mane prinese Bogu - očistiti savjest našu od mrtvih djela, na službu Bogu živomu!
Hebrejima 9:13- 9:14
Što je aionion, ako ne "vječno" kad opisuje Kristovo Kraljevstvo?
(11) Tako će vam se bogato osigurati ulazak u vječno kraljevstvo Gospodina našega i Spasitelja Isusa Krista.
2 Petrova 1:11
Znači li "aionion" uvijek zauvijek? Ne, ovisno o kontekstu: primjerice u Rimljanima 16:25 koristi ga se da bi se opisala "drevna vremena". Međutim, ovdje se ne radi o kvantitativnom kontekstu, već kvalitativnom. I van Biblijskih stranica ima sličnih jezičnih konstrukcija: "putovali smo cijelu vječnost" može reći osoba koja je putovala dva sata umjesto sat vremena radi gužve na cesti. U svakom slučaju, Rimljanima 16:25 sigurno ne misli na period u kojem će Isus baciti đavla i demone u Bezdan.
Koji je zaključak? Ne može se sakriti grad koji svijetli na gori! Matej 25:41 govori da je pakao vječan, i svi koji tvrde suprotno moraju svoju vjeru opravdati negdje drugdje ali ne u Svetom Pismu. U Njemu, pakao je vječna kazna za ljude koji namjerno čine zlo i drže se svojih sebičnih prohtjeva.
Da je pakao vječan, dokazati ćemo i u idućim postevima u kojima ćemo odgovarati na pitanja u vezi Šeola, Podzemlja, crva koji ne ginu i "druge smrti".
Post je objavljen 11.01.2012. u 09:19 sati.