Pripremio : Boris
( temeljem razgovora autora knjige "Lažna zora globalizacije", dr. Slavka Kulića s ljubljanskim novinarem " Dela", Nikicom Mihaljevićem :
http://www.portalalfa.com/slavko_kulic/lazna_zora_globalizacije.htm )
Uvod
Nema nikakve sumnje da je nasilje u svijetu kroz ugnjetavanje ( eksploataciju čovjeka po čovjeku ) dovelo to ovoga što sada imamo. Ispostavlja se da " kapitalizam " kao društveno ekonomski poredak ( kako smo ga mi naučili nazivati ), u biti to nije jer nepovezuje ljude i narode u zajednicu, već ih naprotiv razjedinjuje putem profita. Trend da se sve privatizira, a koji proizlazi iz pohlepe prisvajanja je krajnje ubitačan . O tome na svoj način govori Kulić.
Nasuprot tom procesu javljaju se , kako on to naziva Nuridini Meše Selimovića, a to su ljudi kao mi, koji se suprostavljaju neoliberalizmu ( drugim jezikom : neodarvinizmu ), kojim se zagovara pravo jačega. Odvija se igra u kojoj umni Nuridini bivaju izopćeni, osuđeni, neprihvaćeni od osrednjosti i mediokritetsva, koje egzistira po pravilima nasilja.
On tvrdi da se očovječenje ne može ubiti, te da moramo znati, htjeti i spriječiti nove oblike rasizma, fašizma i nacizma koji se induciraju u insitucijama nasilja.
Ja mislim da je Slavko Kulić kroz svoje pisanje i javne nastupe u našim prilikama još prije nastupanja ovih društvenih promjena dao svoj golemi obol razvoja svijesti koja danas sve više u ovim prilikama dolazi do izražaja. On nema potrebe više što govoriti. Na nama je da preuzmemo tu odgovornost i prosljeđujemo drugima, a dogodit će se ono što se mora dogoditi slijedom povijesnih okolnosti.
Za mene još značajnija osoba je Erich Fromm, žestoki napadač nezdravog društva, profiterskog kapitalizma i birokratskog socijalizma, društva oskaćenog nekrofilnošću robne proizvodnje i potrošačkog mentaliteta, čovjek koji je stalno unapređivao ljubav prema životu.
U svemu tome najveći problem su ljudi glede njihove neosvješenosti koji se kroz institucije nasilja educiraju u njihove voljne izvršioce širom svijeta, kao podanici i budući gubernatori kojima se osigurava egzistencija kroz edukaciju za koncepciju nasilja i legalnost provođenja tog nasilja.
Ivo samo za uvod iz tog a razgovora Kuluć-Mihaljević, kako bismo razumjeli ono što je kasnije rekao.
Osvijetlite nevidljivu ruku
Prof. dr. S. Kulić govori dalje o pojmu " osvijetlite nevidljivu ruku ". Ovaj pojam odnosi se na nama mraćne sile koje su nama kao nepoznate, a te sile povlaće konce naše sudbine jer ništa u prirodi i društvu ne odvija se slučajno ( Fromm : " Sve je predviđeno samo je data sloboda izbora". )
Mi bi smo najradije da znamo točno tko stoji iza što. Ali to izgleda nemoguće, i onda proizlazi da je to tajna, a u stvari nije i nemože biti tajna, jer sve se da rasvijetliti.
Po meni sve se odvija po zakonu inercije kada se jednom pokrene taj "točak zamašnjak". On se kreće kao perpetum mobile, a pred sobom melje sve kao buldožer, i sam sebi natače gorivo. Zna se danas da iza toga stoji stotinjak familija, pretvorene u korporacije, da im je pogonsko gorivo kapital, a "Duh Sveti " , novac ( monetarno tržište ), a sve je prekriveno prozirnom folijom koja se zove " slobodno tržište ", "liberalizam“, „sloboda pojedinca". A sve je samo igra riječi da se međusobno zamantavamo. Stvari su vrlo jednostavno ( kako veli @toluen ), treba jednostavno reči i utvrditi tko koga u pojedinom odnosu iskorištava.
Naravno, svi ti moćni pojedinci, kojima se nezna ni ime ni adresa, rade iza kulisa, imaju svoje dobro plaćene izvršioce od društvenih i državnih institucija, pa do političkih organa vlasti ( Vlada ). To je neravnopravna borba, jer oni protiv kojih se borimo nalaze se u poglavarstvima vlasti, koji sve ovo trebaju zamjesiti i zaodjenuti u ruho legaliteta koje se danas naziva " parlamentarna demokracija ". Borba će biti duga i neizvjesna ( kako kaže toluen ), a svaka generacija može načiniti samo jedan korak u svom napretku ( kako kaže Fromm ).
Dakle, mi moramo znati protiv koga se borimo, da bi smo znali kako se trebamo boriti, i da je to stalni proces u razvoju budućeg neizvjesnog događaja. Pri tome ne treba gajiti iluzije ( kako tvrdi toluen), jer bolje je plivati u govnima nego u iluzijama.
Što treba činiti narod ?
Tako i sada u ovom slučaju odlučivanja na državnom referendumu o ulasku u EU, narod treba učiniti ono što mora, na valjan način, a ono neka bude po predodređenim silama. Ništa ne ide glavom kroz zid, kako neki misle, možda i ovdje na blogu. Bitno je sve uraditi na legalan način i bez nasilja, jer nasilje uzvraća odmah nasilje.
Nadnica za strah
Kulić dalje koristi pojam " antropocentrizam " i " biocentrizam ". Prvi pojam označava da je sve podređeno čovjeku u smislu onoga " use, nase i podase", a ovaj drugi pojam apostrofira sam život kao činjenicu u najširem smislu riječi bioetike.
Naravno da smo mi podložni ovom prvom pojmu zbog čeka kulturološko propadamo ( nema razvoja unatoč ogromnog razvitku tehnologije ). Globalizacija igra na kartu viška ljudi, potrošačkog društva, a uništenje nacionalne ekonomije, stvaranje osiromašenog društva koje se na kraju ne može staviti u proces osvješćivanja, i konačno smanjenje ljudi na planeti ( koja će se na taj način očistiti ), te ostavljanje prostora za bogate. ostvaruje se pravo jačega kroz neodarvinizam i moto " - Znanje je moć ( scijentizam ).
Naravno, obezpravljeni ljudi postaju siromasi, jefina radna snaga za " nadnicu za strah " Svijet se osvaja osvajanjem tuđih vlada kroz stvaranje interpersonalnih saveza ( čitaj: davanje financijske i vojne pomoći ), a ove ( vlade ) za uzvrat kroz političku vlast osiguravaju sve druge moći svojim zaštitnicima. Ti koji sijede u vladama nazivaju se "politički deterministi " ( politička vlast im je kao neki oblik vlasništva ).
Da skratim : Sve što piše Kulić govori o tezi koju zastupa @toluen da se stvari neće mijenjati tako brzo, kao i o onome što tvrdi @Gordi kad govori u ljudima kao krdima, a ovdje se govori o majmunizaciji svijeta ( oni koji prihvaćaju da se s njima manipulira ). Kulić to temelji na činjenici da čovjekova povijest pripada 99,9 % kao lovcu sakupljaču, a resto mu je prisvajački pricip, a najmanje mu je do razvoja svijesti o nužnosti stvaranja da bi se trošilo.
Dakle, vrlo je važno znati kontekst vremena u kojem se nalazimo da bi mogli donositi realističke odluke i prosudbe i da se ne bi opteretili iluzijama.
Na kraju vrlo je važno znati da će u tom procesu homo sapiens sam sebe samoprobaviti.Zato se Kulić zalaže za bioetiku. Ishod života zavisit će o stanju svijesti u svijetu i u pojedinim društvima. Oni koji ne prihvaćaju igru stavljaju se u izolaciju ( SAD u 1998. drži pod političkom i ekonomskom izolacijom 2/3 svijeta ).
Kapitalizam zakonito stvara sukob
Kulić tvrdi da globalna kriza nije slučajna. Ona je proizvod dobro plaćenog rada scijentista-najamnika koji svoje znanje stavljaju u funkciju eksperimentiranja sa životom...tvrdi da su veći problem scijentisti nego naručitelji projekata...9/10 svih znanstvenika svijeta rade za centre moći, posebno za vojni kompleks....svijetu se nameće globalizacija kao tuđe pravo...time se gubi pravo na vlastitu kulturu.. postoji razoran odnos prema radnoj snazi...nema neovisne monetarne vlasti, ni samostalnih nacionalnih banak...izvršna vlast manipulira monetarno-financijske institucije ( integrirani politički determinizam - financijaši i policajci su izvršioci političkog determinizma )... novac postaje sve jače sredstvo razaranja odnosa u svijetu...trgovanje novcem odvojilo se od stvarnih odnosa; od roba i usluga...ne želi se dijeliti profit s radnicima...planira se radnike zamjeniti robotima u postindustijskom privređivanju...opća tendencija kapitalistiće proizvodnje je snižavanje nadnica...vlada logika da svi u svijetu proizvode bolje od nas, da se u svemu bolje misli, pa mi nemamp potrtebe da mislimo i proizvodimo...narodi ovih prostora nisu se osvijestili i ne mogu to razumjeti što se je dogodilo...svi su u sukobu jer nema koncepcije, strategije i sustava socijalnih odnosa..nadnica ne vrijedi više, kao ni ono što proizvodimo za nadnicu. ( Ovo stanje je Kulić opisiva još za Domovinskog rata )
Kulić u svojoj knjizi kaže da kapitalizam zakonito stvara sukob, i ne može biti zajednica ljudi ( društvena ekonomska formacija ). To nije mehanizam udruživanja nego kapitala. To je Marx znao prije više od 100 godina ( 1865. ).
Globalizacija kao nacifikacija - NE
Sva novonastala društva u Istočnoj Europi i na tlu bivše Jugoslavije sve su manje sposobna reproducirat život. Ono čemu se teži (NATO, EU, WTO itd ) za većinu tih društava nemora imati neko znančenje. Sve se može integrirati , a da neznamo koje značenje ima to za budućnost.. Režiseri tih integracija znaju što dobivaju, ali narod to nezna , a svi ostali šute (inteligencija, znanstvenici ). Jedino o tome govore sve političke stranke preko svojih obećanja, čime se suprostavljaju nacionalnom konceptu vlasti ( iako govore da zastupaju nacionalne interese ). Najpodmuklije uništavanje provodi se putem javnih medija po specijalnim metodama, što je posebna tema. Borba za vlast u svim tim društvima vodi se do vlastitog uništenja. Vjerska i politička inkvizicija dobro je osmišljena prema pojedincu i društvenoj skupini suprotnog mišljenja.
Upravljanjem svijetom iz jednog centra, prema današnjim globalističkim kriterijima, apsolutna je nacifikacija planeta Zemlja.. Države raspadom Jugoslavije prepuštene su na milost i nemilost globalista.. Kulić tvrdi da se svijet može održati samo u različitosti, a ne u istosti (ovo je u skladu s Biblijom, op.a.komentara ). Mi smo žrtve svog vlastitog primitivizma. I mučitelj i žrtve našle su se u raljama globalista iz kojih se nećemo lako izvući.Žrtve su nastavak II. i III. svjetskog rata, a Četvrti je započeo na ovim prostorima kada nam je obećano da ćemo biti vojno zaštićeni od međusobne ugroženosti.
On ne vidi Europu kao naš uzor, jer ta Europa je već zakorčila 50 godina unaprijed preko svojih moćnika, koji misle samo na sebe.
Poturica je gori od Turčina
Naprotiv, u našem društvu svakodnevno se piše u tisku da mi neznamo što trebamo sijati i to na zemlji iznimne plodnosti. On ne može prihvatiti istinu da pripadamu društvu s tako visokim stupnjem lijenosti uma i udobnosti tijela ( upozorava već 35 godina ). On se jednostavno boji pogrešne svijesti ovoga društva koja stalno očekuje da će nešto za nas učiniti netko drugi ( podanički mentalitet ). U tom smislu nasilje podanika može biti veće breme za narod nego nasilje nacionaliste.( poturica je gori od Turčina ).
Globalizacija kao biocentrički sustav - DA
Ako se u svijesti ljudi rađa nasilje, a istovremeno moramo živjeti jedni pored drugih ( Hrvati, Slovenci,Srbi, Bošnjaci, Crnogorci ), onda su nastojanja međunarodnih snaga ( OUN-a, NATO ) besmisleni i ne mogu biti jamstvo budućega mira. Zato je potrebno prvo to osvijestiti da bi smo ušli u treći milenij ( 21. stoljeće ). Tek nakon toga možemo promišljati o bioetičkom odnosu prema prirodnom prostoru, kao proizvodnom prostoru prema kriterijima biocentričkog sustava vrijednosti, biofilozofiji, bioteoriji i biosustavu života u ovom prostoru.
Tek u tom smislu ljudska težnja za opstankom može nas održati u kontekstu globalnog procesa osvješćivanja svijeta, jer je to uvijet opstanka uopće, ako se smatramo inteligentnim bićima.
Dakle, " GLOBALIZACIJA DA ", ali u kontekstu biocentričnog vidokruga.
Na kraju ovog razgovora Kulić je zaključio da mi nismo u 21. stoljeću, jer on vrijeme prosuđuje prema stanju svijesti, u smislu onoga što trebamo znati da bi smo drugačije djelovali.
Post je objavljen 28.12.2011. u 22:28 sati.