Povećanje prostora i zaštita okoliša.
Mobilnost koju omogućuju vozila ima svoju cijenu -doprinos globalnom zatopljenju i rastuće cijene goriva. Cijene goriva posljednjih godina rastu i ne vidi se u skoroj budućnosti njihovo usporavanje. U vrijeme smanjenja zaliha nafte, inteligentna i odgovorna vožnja pristup je koji će se isplatiti. Kao dodatak inovativnim tehnikama i za okoliš prijateljskom principu razvoju motora vozila, suvremeni polimerni materijali pridonose smanjenju potrošnje goriva istodobno povećavajući sigurnost i udobnost.
... i lakši
Suvremeno osobno vozilo srednje klase mase oko 1000 kg sadržava do 15%, tj. oko 150 kg plastike: vanjski dijelovi kao branici i spojnice, ploče s instrumentima i komandama, zaštita svjetala, unutarnja i vanjska obloga, sjedala i zračni jastuci, sagovi, gumeni pneumatici, brtve i brtvila, sigurnosni pojasevi, elementi prijenosa, poklopci motora i dr. Razlozi uspjeha plastike vrlo su raznoliki. Polimerni materijali mogu se oblikovati u gotovo svaki željeni oblik. Njihovom se uporabom povisuje sigurnost i udobnost. Jednostavno ih je i jeftino prerađivati. Pridonose smanjenju mase automobila i time smanjenju potrošnje goriva.
Inteligentna rješenja za veću mobilnost
Mogućnosti primjene polimernih materijala gotovo su neograničene. Načinjeni od plastike, pojedini dijelovi kao zatvarači ventila, zračni filtri i cijevi za dovod zraka mogu se sjediniti u jedan proizvod. Prije izrađivani od metala, cijevi za dovod zraka i spremnici za gorivo izrađuju se od plastike pa više ne korodiraju i jednostavnije se postavljaju te su lakši za 40 do 50%. Plastika je zamijenila staklo u suvremenim automobilima. Zaštita glavnih i kočničkih svjetala, bočni i pomični krovni prozori načinjeni su od plastike jer se time smanjuje masa, povećava sigurnost i širi raspon mogućnosti pri konstruiranju.
Na brzom kolosijeku s autobusima i vlakovima
Plastika je postala i konstrukcijski materijal za autobuse i vlakove. U usporedbi s uobičajenim vozilima, vagoni, lokomotive i autobusi načinjeni od plastike za 30 % su lakši. Time se štedi energija, ukupna investicija, prijevozna se sredstva manje troše i smanjuju se troškovi održavanja. Manja masa znači i manje opterećenje materijala, ali i brže i tiše vlakove i autobuse.
Mobilnost u budućnosti
Pri dosadašnjoj konstrukciji prijevoznih sredstava metal i plastika smatrani su suprotnim materijalima jer je uporaba jednoga isključivala drugi. Budućnost pripada hibridima, koji ujedinjuju prednosti obaju materijala u jednom elementu. Tim se pristupom povećava snaga i sigurnost proizvoda te je moguće lakše postići mnoge druge karakteristike. Masa gotovog proizvoda je za oko 40 % manja nego kada se rabe isključivo metali.
U automobilskoj industriji uočljiv je trend zamjene konvencionalnih materijala plastikom. Malena masa, velike konstrukcijske mogućnosti te sigurnosni zahtjevi osnovne su prednosti materijala 21. stoljeća. Danas plastični dijelovi u ukupnoj masi vozila imaju uštedu od 12 do 19%. (Izvor: Mercedes, BASF)
Post je objavljen 26.11.2011. u 19:55 sati.