Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

"Privatnost"

Iako se u zakonima često spominje, privatnost nije nigdje točno i precizno definirana. Definicije privatnosti koje se mogu pronaći svode se na to da privatnost obuhvaća onaj dio života pojedinca koji se ne tiče drugih ljudi, no isto tako da privatno prestaje tamo gdje počinje javno.

Problem predstavljaju ljudi koji misle da je njihovo pravo na privatnost neograničeno do mjere da na račun nje uzimaju sebi za pravo uskraćivati prava drugima oko sebe. Čak i onda kada se nalaze na javnoj površini gdje ne postoji pravo na privatnost kakva postoji unutar vlastitih prostora (tj. stana ili kuće).

No, čini se da su oni ljudi koji se najviše vole pozivati na nekakvu "privatnost" dok su na javnom prostoru zapravo upravo oni koji imaju i najveću potrebu biti u centru pažnje. Takvi nerjetko u jednom trenutku drame o toj svojoj "privatnosti", dok se već u slijedećem trenutku doslovno na silu guraju pred objektiv, tuđi ili svoj vlastiti.

Štoviše, čini se da je takvo dramljenje o "privatnosti" kod dotičnih zapravo samo metoda kojom ovi nastoje manipulirati okolinom oko sebe, pogotovo u situacijama u kojima se nitko drugi oko njih ne buni na prisutnost fotoaparata. Sve to naravno u službi toga da ostave dojam važne osobe.

Štoviše, kod dotičnih se često javlja i zabluda da su sve one slike koje oni sami snime "sigurne", dok su sve one slike koje snimi netko drugi "opasne".

No po Facebooku (i internetu općenito) može se vidjeti gomila takvih "sigurnih" slika, snimljenih u privatnim prostorijama i na privatnim zabavama, a koje između ostalog nerjetko prikazuju golotinju, glupiranje, pijanstvo, povraćanje, obavljanje nužde i slične "privatne" stvari, a koje su lansirane na net najčešće upravo od strane tih istih ljudi (potpuno nesvjesnih da su objavom takvih slika zapravo oni sami narušili vlastitu privatnost) ali koji će svejedno dramiti o "privatnosti" ako netko nepoznat na ulici ili nekom događaju u njih uperi svoj objektiv.

Neki čak drame o "privatnosti" samo zbog veličine fotoaparata (i robovanja stereotipima da veliki fotoaparat automatski znači objavu slike u novinama i slično.), no to već više spada u domenu (ne)inteligencije.

Na kraju se može izvući samo jedan zaključak, a to je da je privatnost zapravo jedna velika siva zona u kojoj svaka budala vuče granice onako kako joj to u nekom trenutku paše.

Post je objavljen 09.11.2011. u 00:00 sati.