Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/procitano

Marketing

Poslovanje brzinom misli

Bill Gates
Izdavač: Izvori
Ocjena: ***

Kako bismo djelovali u digitalnom dobu, razvili smo novu digitalnu infrastrukutru. Ona je slična ljudskom živčanom sustavu.

Najsvrsishodniji način razlikovanja vaše tvrtke od konkurencije, najbolji način odvajanje od gomile, jest optimalna uporaba informacija. Način skupljanja, obrade i uporabe informacija odredit će hoćete li biti pobjednik ili gubitnik.

Tvrtka ne smije svoj položaj na tržištu smatrati nepromjenjivim. Njega valja stalno procjenjivati. Neka tvrtka može prijeći na tržišni segment druge tvrtke. Druga će odabrati ono što najbolje radi i toga se čvrsto držati. Najvažnije je pritom imati informacije koje će rukovoditeljima omogućiti razumijevanje trenutnog položaja i svojih mogućnosti, odnosno korak koje valja poduzeti u osvajanju novog dijela tržišta.

Pamet je ono što jednoj banci daje prednost pred drugom. Pritom ne mislim samo na pojedinačne sposobnosti bančinih službenika već na ukupnu sposobnost banke da iskoristi najbolje zamisli svih zaposlenika.
Nov sučelje postaje banka, i to i izvana i iznutra.

Informacijski posao je posao razmišljanja.
Razmišljati, djelovati, reagirati, prilagoditi se.

Dobri sastanci su posljedica dobre pripreme. Sastanci se ne smiju prvenstveno rabiti za prikazivanje podataka. Za to je mnogo djelotvornija e-pošta, tako da je ljudi mogu unaprijed proučiti pa stići na sastanak pripremljeni za davanje savjeta i sudjelovanje u plodnoj raspravi. Tvrkama koje se bore s previše neproduktivnih sastanaka i previše papira ne nedostaje energije i pameti. Potrebni podaci postoje negdje u tvrtki u nekom obliku. Njih se samo ne može lako naći. Digitalni alati omogućuju trenutan pristup podacima, i to iz mnogih izvora, uz nuđenje analize s mnogo različitih motrišta.

Dobre se stvari događaju kad im date priliku za to.

Posve digitalno radno mjesto obično nazivamo 'uredom bez papira'.

Neki zasloni u budućnosti bit će savitljivi pa ćete ih moći smotati ili presaviti te sa sobom ponijeti poput novina. Druge će vrste imati u sebi računalno sklopovlje pa će cijelo osobno računalo biti tanko poput zaslonskog dijela današnjeg prijenosnog računala. Jedna nova tehnologija omogućuje zadrćavanje slike na zaslonu čak i kad se isključi napajanje. Zamislite pravu digitalnu tintu, kojom možete nacrtati sliku i potom zaslon objesiti na zid.

Morate više slušati kupce i saznati što oni stvarno žele.

Naši programeri rabe načelo 'meko kuhanog jajeta'. Korisnik mora pokrenuti administrativnu aplikaciju i obaviti posao u njoj u roku od tri minute. To mjerilo osigurava da posao ne automatiziramo nespretnim alatom koji uzrokuje više dodatnog posla.

U trenutku kad je čovjek podigao kamen ili granu da bi ih prvi put uporabio kao oruđe, nepovratno je promijenio ravnotežu između sebe i svoje okoline.

Aktivno radite na računalu. Visoko postavljeni službenici trebaju koristiti e-poštu i druge leektorničke alate kao bi se privikli na nove načine obavljanja poslova.

Posrednik mora dodati vrijednost.

Naši su se klijenti mijenjali. Način dobivanja informacija i donošenja odluka mijenjao se. Bili bismo glupi kad bismo mislili da se i mi ne moramo mijenjati.

Svatko se osjeća kao da je sustav prilagođen baš njemu.

Vrlo je važno da iskustvo elektronskih interakcija bude povoljno tako dakupci o njima govore prijateljima. Usmena predaja je najmoćnije sredstvo kojim proizvod ili tvrtka gradi svoj ugled, a internet je sredstvo stvoreno za takav način širenja glasina.

Roba na skladištu nekoć je nedvojbeno bila prednost u poslu. Danas je ona otežavajuća okolnost. Što se više približavamo savršenoj informaciji o potrebama kupaca, to se više približavamo i praznom skladištu.
Robu zapravo mijenjamo za informacije.

Na našim smo web-stranicama s monologa prešli na dijalog – od govora kupcima prešli smo na razgovor s njima.

Većina tvrtki stvorit će stranice na kojima se klijent potiče na pronalaženje odgovora za svoj problem, a razgovor s nekim od tvrtkina osoblja je stvar koja se bira kad nema drugog rješenja.

Računala koja vide, čuju i uče proširit će uporabu digitalne tehnologije u brojna nova područja u kojima je tipkovnicu ili miša nepraktično koristiti.

Internetski način života širi naše obzore, ne sužava ih.
Internet postaje središnji gradski trg svjetskog sela budućnosti.

Kad se tvrtka smanjuje, određena radna mjesta se gube. Kad se tvrtka oslanja na vanjske suradnike, radna mjesta se pomiču. Cilj nije uklanjanje radnih mjesta, već premještanje odgovornosti na vanjske specijaliste.
Promjene u organizacijskom ustroju uglavnom izbacuju na površinu dobre zaposlenike.

Internet sve više izjednačava ljude iz različitih dijelova svijeta. Kad biste danas morali pogađati nečiji mjesečni prihod, a na raspolaganju imate samo jedno uljudno pitanje, vjerojatno bi najbolje poslužilo: U kojoj zemlji živite? Razlog za to su goleme razlike u prosječnim zaradama od zemlje do zemlje. Za dvadeset godina, budete li htjeli pogoditi nečiju zaradu, najvažnije pitanje će biti: Kakva je vaša izobrazba?

Konkurencija u zapošljavanju najboljih ljudi iz godine u godinu sve je veća. Tvrtke koje svojim zaposlenicima omogućuju više slobode u tom će ključnom području posve sigurno biti u prednosti.

Biti prvi na tržištu
Morate biti brzi ili ćete nestati. To je upravo suprotno uzrečici: Brzina ubija.

Važno mjerilo tvrtkinog digitalnog nervnog sustava jest koliko brzo osoblje saznaje za loše vijesti i potom na njih reagira. Digitalna tehnologija ubrzava tvrtkine reflekse u svakom izvanrednom slučaju.

Vrlo je važno da srednji sloj rukovoditelja, najčešće prvih koji shvate da nešto što je nekoć uspijevalo više nema jednaki učinak saopći višim rukovoditeljima loše vijesti. U suprotnom visoko rukovodstvo tvrke prekasno shvati da se svijet promijenio – a vođa to često sazna posljednji.

Donositelja loših vijesti valja nagraditi, a ne kazniti. Rukovoditelji poduzeća moraju slušati upozorenja prodajnog osoblja, stvaratelja proizvoda i kupaca. Ne možete isključiti alarm i nastaviti spavati. Barem želite li da vam tvrtka preživi.

Ja ustrajem u tome da se uvijek nalazimo ispred vremena, da se upuštamo u dugoročna istraživanja, kao i da loše vijesti budu poticaji za nova svojstva naših proizvoda. Jednog dana netko će nas uhvatiti na spavanju.

Nakon što neugodne vijesti prihvatite ne kao negativna zbivanja već kao dokaz za neizbježne promjene, to znači da vas one nisu pobijedile. Od njih učite.

Ozbiljnost svih naših neuspjeha mogla me tako potištiti da uopće ne dolazim na posao. Umjesto toga, uzbuđuju me izazovi kako današnje loše vijesti pretvoriti u rješenja sutrašnjih problema.

Žalbe klijenata biste morali proučavati češće negoli financijske izvještaje tvrtke. A vaši bi vam digitalni sustavi morali omogućiti pretvaranje loših vijesti u poboljšane proizvode i usluge.

Korištenje softverskih algoritama za pronalaženje korisnih uzoraka u velikim količinama podataka zovemo podatkovnim rudarenjem.

Uvijek se morate zapitati što je svrsishodno. Ako su profili vaših kupaca vrlo slični ili je vaša baza podataka malena, podatkovno radarenje nije uvijek svrsishodno. Trgovac povrćem koji prodaje svoje proizvode u malome susjedstvu nemora obavljati podatkovno rudarenje. Veliki trgovac povrćem mora.
Velike mogućnosti podatkovnog rudarenja pomoći će tvrtkama u određivanju načina pridobivanja novih klijenata, novih tržišta kao i prilagođavanju proizvoda i njihovih cijena te u privlačenju pojediničanih kupaca.

Upravljanje znanjem je kićeni pojam za jednostavnu zamisao. Vi upravljate podacima, spisima i naporima vašeg osoblja. Vaš bi cilj morao biti poboljšavanje načina njihova zajedničkog rada, dijeljenja zamisli, korisnih sukoba mišljenja i nadgradnje tuđih zamisli – i potom djelovanje u zajedničkom cilju. Uloga glavnog izvršnog direktora u povećanju tvrtkinog IQ-a je stvaranje ozračja koje potiče suradnju i dijeljenje znanja, postavljanje prioriteta na područja u kojima je dijeljenje znanja najvažnije, nuđenje digitalnih alata za omogućavanje dijeljenja znanja te nagrađivanje osoblja koje doprinosi boljem protoku informacija.

Dio odluke o prelasku na novu tehnologiju stvar je vjerovanja, a dio povjerenja uljude koji su stvorili novi sustav, ali vi morate donijeti tešku odluku i svima oduzeti stare štake.

Date li svojim radnicima složenije poslove i bolja oruđa, ustanovit ćete da su postali odgovorniji i u svoj posao unose više svoje inteligencije. U digitalnom dobu od svakog zaposlenika morate načiniti radnika znanja.

Nijednom direktoru informatičkog odjela nije lako. Za taj se posao, naravno dobije jedinica ako ne uspijete, ali samo trojka ako uspijete – te stvari i tako moraju raditi, zar ne?

Poduzeća koja prelaze na digitalne načine rada koče papirnati obrasci vlasti koja još nije prešla na internetske načine rada.
Razlog za to zakašnjenje nije toliko novac koliko nedostatak organizacijskih usmjerenja.

Kad god se nešto mijenja, javlja se nova prilika. Zbog toga je od temeljnog značaja da se organizacija pokrene, a ne paralizira.

Poslovni model koji je tri desetljeća gospodario računalnom industrijom bila je okomita integracija. Jedan je proizvođač nudio gotovo sav hardver i softver. Svako je proizvođačko rješenje bilo samostojno i vrlo teško povezivo s rješenjem nekog drugog proizvođača. Cijena prelaska na drugog proizvođača bila je vrlo visoka, jer se pritom sve moralo promijeniti. Novi poslovni model utemeljen na PC-tehnologiji je vodorava, desno. Niz proizvođača žestoko se bori na svakom području, potičući inovavije neovisno o svim drugim područjima djelovanja. Svaki put kad tvrtka želi nadograditi svoje sustave, može na temelju trenutnog stanja na tržištu i cijena razmisliti o proizvođaču hardvera, softvera, integratoru s


Post je objavljen 30.09.2011. u 14:08 sati.