Većina ljudi voli gledati stare fotografije. Bilo da se radi o fotografijama iz obiteljskih albuma, ili pak fotografijama koje su snimili legendarni fotografi. Kako god se okrene, fotografije su često jedina uspomena iz kojih se vidi izgled osoba kojih više nema, ili pak neki događaj, život gradova i mjesta prije 30, 50 ili čak 100 godina, ili zabilježen kakav značajni događaj.
No sve te fotografije nisu nastale same od sebe. Morao ih je netko snimiti. Međutim, u ono vrijeme ljude s fotoaparatom, iako ih je bilo puno manje nego danas, prosječni ljudi nisu doživljavali kao opasnost. Štoviše čak su i rado pozirali gdje god da su se nalazili, bez obzira da li je fotoaparat u rukama držao član obitelji ili neki "stranac" (amater ili fotoreporter).
Danas su stvari nažalost drugačije, pogotovo u "slobodnim" zemljama.
Današnje doba je postalo vrlo nezgodno za fotografe, s obzirom da se pojavila čitava svita raznih dušebrižnika koji u svojoj maniji usmjerenoj na utišavanje masovne histerije (a koju ti isti dušebrižnici zapravo sami raspiruju kako bi sami sebi izmišljali novi posao) za sve katastrofe, ljudske nesreće, ratove, terorizam, pedofiliju, epidemije zaraznih bolesti, blud i nemoral poznatih javnih ličnosti, te sve ostalo što oni sami iz nekih svojih pobuda smatraju "nemoralnim" i "društveno opasnim", dežurnim krivcima proglašavaju - fotografe.
Kako danas u narodu ima mnogo ljudi slabijih intelektualnih kapaciteta, obrazovanja, logike i razine opće kulture, tako je upravo takvim ljudima izuzetno lako manipulirati medijskim napisima i antifotografskom propagandom, prvenstveno iz razloga što dotični izuzetno lako stvaraju predrasude (tj. prvu stvar koju čuju uzimaju zdravo za gotovo, ne trudeći se doznati je li to doista istina, a nakon čega je dotične nemoguće i uz čvrste dokaze uvjeriti u suprotno). Upravo takvi ljudi (bilo da su obični građani ili službene osobe) danas stvaraju i najviše problema fotografima.
Dovoljno je reći da je od strane dotičnih bilo i vrlo "inteligentnih" primjedbi kako je "Neshvatljivo zbog čega netko uopće ima potrebu snimati po gradu ako nije novinar ili turist." (s tim da nije na odmet spomenuti i to da takvi fotoreportere nerjetko rado etiketiraju negativnim i vulgarnim epitetima), vjerojatno vjerujući da bi fotografi valjda trebali snimati samo modele u studijima. Isto tako je bilo i komentara tipa "Što ti sebi umišljaš da si Dabac/Bresson/neki-poznati-fotograf isl. - očito da takvim komentatoirima nije jasno da ti poznati fotografi nisu postali poznati odmah nakon što su okinuli svoje prve slike.
Post je objavljen 27.09.2011. u 00:00 sati.