Koliko nam je važna ambalaža s dobrom reklamom? Za koju se cokoladu prije zalijepimo onu s otmjenim dizajnom ili onu s gadno nabačenim fontom? Ambalaža je jako važna za proizvod. Nije za ludu „ Isto sranje drugo pakovanje“. Ponekad nismo ni svjesni koliko ambalaža utječe na našu potrošnju.
Dnevno odabiremo po nekoliko proizvoda nesvjesni njihove ambalaže, no ipak nam djelić mozga govori da odaberemo oku lijep proizvod. Ako je riječ o hrani, abalažu stgnemo , zguzvamo i bacimo. Ne idemo za tim koliko je ambalaža bila važna sekundu prije no što ste je s police podigli.
99% ambalaže odmah „leti“ u smeće. Ponekad je osvijesteni ljubitelji prirode sortiraju u kante za papir, plastiku, staklo. No ona svakako „leti“ iz naših stanova. Onih 1% „luđaka“ sakuplja neke „nejestive“ proizvode, a sto je najbolje sakuplja i ambalažu. Svjesno je posprema na tavan, podrum i neobavezno čuva. Kad prođe jedno desetljeće tek onda shvaćamo koliko nas jedna ambalaža može razveseliti, pokazati nam prolazak vremena i napredak ili nenapredak dizajna. Jedna ambalaža nam može povisiti cijenu predmeta za kojeg je ona napravljena. Ambalaža postaje dio važan kolekcije.
Banalni primjer su kutije od LEGO kocaka. LEGO kocke se prepoznaju po setovima, svaki set je prepoznatljvi po svom broju (npr. LEGO®Cars 8487). Djeca dođu kuci ,otvore novo kupljenu LEGO kutiju. Istresu kockice, mame pokupe „smeće“ saviju kutiju i bace je u smeće. No, sto se dogodi kad pravi kolekcionari zele kupiti taj set nakon par godina kad vise nije u prodaji? Oni zele kupiti taj set sa svim kockicama na broju, nacrtima za slaganje seta i s original ambalažom. Tako setovi iz 80-ih godina vrijede suho zlato ako imaju svoju kutiju i sve u njoj. Retro konzolama također raste cijena ako imaju svoje original kutije. One pričaju o nekom drugom dobu. Ambalaže nas podsjećaju kako smo u njih buljili kroz staklo izloga i skupljali novce kako bi se domogli predmeta. Neki kolekcionari ne zele svoje predmete uopce vaditi iz ambalaže jer tako gube 80% na vrijednosti. Stanovi im izgledaju kao prodavaonice pune predmeta upakiranih u kutije.
Prije neki dan u moju kolekciju su stigle kutije od nekih video igara, kartonske kutije od igara za GameBoy Advance koje je vecina gamera prilikom kupovine odmah bacala u smeće. Takve stvari me neizmjerno vesele, jucer je na poklon stigao i Playstation 1 u original kutiji. Veselju nema kraja.
Ambalaže su VAŽNE! Pa čak i od onih ambalaža od hrane vam zatreperi srce kad ih vidite nakon 20 godina. Zato zahvalite kolekcionarima i modernoj tehnologiji, internetu. Što god vam padne na pamet prikazati će vam se slika dok pretrazujete po googlu. Sjetite se instant kako je onda bilo i iz kakvih smo omota čupali, npr. životinjsko carstvo čokoladice.
Post je objavljen 12.09.2011. u 20:48 sati.