Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/zagrebackidekameron

Marketing

Vožnja je strast ...



Predgovor

Motivaciju za ovaj post dobio sam potaknut komentarom jedne obožavateljice koja je za moju zadnju novelu napisala da je tipično muška jer povezuje strast za automobilima, nogomet, rat i seks. Za razliku od tri posljednje teme, ovaj post obrađuje isključivo i jedino prvu temu iako se u natruhama da naslutiti kako čak i priča o automobilima može imati, a kod superautomobila zasigurno ima, orgazmične užitke ravne seksu a ponekad i bolje od njega. rolleyes

Uvod

Prije tri godine u obitelji smo se odlučili počastiti novim automobilom. Imali smo mogućnosti i odlučili smo krenuti put realizacije naših snova. Nakon promišljanja zaključili smo da želimo sportski kupe sa dvoja vrata i zadnjom klupicom za našeg čupavog četveronožnog ljubimca. Stanujemo u centru grada, pa nam auto jedino treba za vikende, kraća putovanja odnosno ljetovanja. Željeli smo convertible, ali tu je živahni kućni ljubimac, pa smo razumno zaključili dakako da to možda i nije najbolje rješenje. Zato smo se odlučili za panorama krov koji ne priječi ni Suncu ni Mjesecu, a niti Zvijezdama da nas mjerkaju s visoka niti da mi odozdo ne gledamo gore na njih. Postavili smo si limit i pitanje je bilo: 'Što kupiti?' Tri godine stari Aston Martin V8 ili novu Breru 3.2 V6. Odlučili smo se za drugu varijantu koja ne spada među superautomobile, ali pripada kategoriji vrlo vrlo i više no poželjnih automobila. Kao i obično, bio sam u inozemstvu pa je na preuzimanje otišla supruga. Bilo ju je strah voziti V6 zvijer, pa ju je kući dovezao osobno šef prodaje Autocommerca.

Pored ulaska u dvorište, u kome svi mi stanari parkiramo automobil, nalazi se jedan poznati zagrebački kafić i u njemu se okupljaju ... da ne objašnjavam dalje. Kad je auto stao pred vratima čitav kafić je ustao, razgovori su utihnuli, a prisutni su samo nijemo u stavu mirno buljili u alfarosso, prekrasnu crvenu Breru. Brera je ispuštala dubok grleni zvuk što u trbušnoj šupljini pobuđuje opojni osjećaj ugode koji čak i u leru potiče iz mašine sa puno i previše konja. Supruga je izašla, hladnokrvno otključala dvorišna vrata i automobil je ušao. Društvo iz kafića je i dalje nijemo i bez razgovora pogledom ispraćalo i ispratilo Belezzu.



Sadržaj

Sjećam prvog James Bond filma koga sam kao klinac gledao u kinu. Pamtim akcije, napetost i uzbuđenje kojim sam, prateći napetu radnju, sricao scene na velikom platnu. Bio je tu legendarni Q koji u svom tajnom laboratoriju uvodi agenta 007 u tehnološke sitnice s kojima će se obraniti od opasnih protivnika. I da, sjećam se, u prvom planu uvijek je bio legendarni Aston Martin DB4 koji mi tad, a i sad, uz Giuliettu bi najdraži automobil tog vremena. Sjećanje je s vremenom pohranjeno u memoriju odakle ga je izvukao Daniel Steel, posljednji James Bond sa Aston Martinom DBS. Još mi je pred očima čuvena scena u kojoj agent 007 prevrće i uništava taj prekrasni automobil. Tada, baš kao i danas, za mene je to bilo i ostalo svetogrđe.

Što reći o Aston Martinu, toj igrački za prolupale starce željne mladenačkih uzbuđenja? Što reći o Aston Martinu, toj cool ikoni za yuppije koji zarađuju na burzi mešetareći tuđim novcem? Što reći o Aston Martinu koga s jednakim užitkom voze i žene i muškarci. Aston Martinu je igračka lordova, poslovnih ljudi svih uzrasta, ali i fanova među kojima ima i automehaničara. Ikoni koja košta kao bolja kuća odnosno mala palača, jer ... Aston Martin godišnje proda 10ak tisuća tih nevjerojatnih automobila. Ne vidite ga često na cestama, jer ga vlasnici ljubomorno drže u garaži i u njemu uživaju, uglavnom vikendom, časteći se preko dana ludom vožnjom, a uvečer večernjim izlaskom čiju ikonografiju predstavlja predivna sponzoruša na suvozačkom mjestu. Što reći o tom superautomobilu koga nemate zato što je najbolji, zato što je zadnji krik tehnike i tehnologije ili zato što je najljepši ... jer ... Ferrari je najbolji, Porsche tehnološki najnapredniji, Alfa Romeo najljepši ... a Aston, Aston je jednostavno cool. Imate ga zato što ga želite imati. Neodoljivo ga želite i želite baš njega - Power, Beauty, Soul. Riječi su tu suvišne, riječi su besmislene, ali baš prethodne riječi - snaga, ljepota, duša - upravo ga one i najbolje opisuju. U njega jednostavno treba sjesti, voziti ga, voziti se i u njemu uživati.
Baš kao što James Clarkstone veli:
"Day is sunny, road is nice, Aston is beautiful and life doesn't get much better."

Moj osobni favorit među Aston modelima nije DBS niti DB9, poželjne i moćne mašine sa V12 motorom, već entry level model, mali sportski kupe / roadster V8 Vantage. Kolačić je to koji mi uvijek izmami osmijeh i pobudi želju da u njega sjednem i ludo se, ludo, vozim.





U svijetu superautomobila vrijede drugačija pravila i kriteriji doli u svijetu običnih automobila. Od superautomobila ne očekujete da bude obiteljski automobil. Njime se ne vozite na plac niti u kupovinu u grad ili u neki shopping centar. Njega ne koristitie za posao. Njega imate za užitak. Užitak vlastiti i ničiji drugi iako ovo drugo baš i nije potpuna istina, jer će vaša suvozačica u njemu uživati jednako kao i vi. Njime naprosto iskazujete svoju osobnost i imate ga, jer si ga naprosto možete priuštiti.

Jedan takav superautomobil svakako je Maseratti Gran Cabrio, cestovna krstarica u convertible izdanju u kojoj može uživati čitava obitelj. Grancabrio svoju profinjenost pokazuje time što se, u trenu od uglađenog i profinjenog Dr. Jekylla koji sjedi u unutrašnjosti prepunoj kože, drveta, karbona i metala i opušta se slušajući Vivaldijeva četiri godišnja doba, u trenutku pretvara, baš kao u nekom od Paganninijevih violinskih koncerata, u pravog pravcatog monstruma. Zloglasni Mr. Hyde tada agresivno napada cestu dovodeći vozača do orgazmičnog užitaka koga može priuštiti samo divlja i neobuzdana vožnja. Automobil je to koji savršeno pristaje u ambijent superluksuzne vile ili nekog predivnog dvorca. Automobil je to u kome, kada pritisnete papučicu gasa, u trenu odbacujete sav taj predivan luksuz i perverzno uživate u vožnji i zvuku moćnog V8 motora. Taj automobil je toliko jedinstven da ga je nemoguće usporediti sa bilo kojim drugim superautomobilom. Pogađate, to je automobil koga bi rado imao u svojoj garaži naravno ... kada bih bio bogat. Ovako, to je automobil koji mi izmami osmijeh i za kim, jednako kao i za svim ostalim automobilima koje prezentiram samo uzdišem. Jednako vrijedi i za Gran Turismo S, verziju koja je u biti isti automobil ali je mjesto pokrova od platna krasi limeni krov što se u svijetu automobilizma krsti kategorijom koja se ponekad naziva Coupe a ponekad GT.





Kada bi me netko pitao što bi rekao o njemačkim automobila prva asocijacija mi je tehničko-tehnološko savršenstvo. Kad bi me zatim pitao znam li koji njemački superautomobil, spremno odgovaram Porsche. Zatim razmišljam i razmišljam i ne mogu se sjetiti niti jednog drugog. Jer Audi, BMW ili Mercedes ma koliko u svojim najboljim inačicama biti super jednostavno nisu superautomobili. A u slijedećem videu pogledajte kakvi ljudi voze takve automobile.



Priča o Porscheu počinje sa Ferdiandom Porscheom, austrijancem, koji između dva rata radi trkače automobile. Kasnije Francek seli u Njemačku gdje nastavlja tradiciju i jednako kao i Alfa Romeo upada u financijske teškoće. Alfu iz gabule izvlači Fiat a Porsche VW. I za razliku od Alfe koju Fiat od superautomobila degradira u klasu poželjnih automobila, ponekad problematične kvalitete, VW Porsche razvija i iz njega radi brand koji uz super poželjne automobile sa V6 motorima ima i modele koji pripadaju klasi superautomobila (V8 i V10 motori). Porsche Carrera GT sa V12 motorom svakako je jedan od njih. Umjesto suvišnih riječi jednostavno pogledajte video.



Carerru GT ne može si u garaži priuštiti bilo tko. No običan smrtnik si to može priuštiti ako to strastveno želi Boxtera. A među Porche boxterima najatraktivniji je svakako Spider. Bez obzira na manjkavosti i vrlo, da ne velim izuzetno, nepovoljan odnos onoga što nabavljate za svoje novce. Ipak, auto je to koga, baš kao i Carerru GT u svojoj bi garaži poželio meštar Bocaccio, jer ... Užitak se ne da ničim platiti niti se može ičim nadoknaditi. I još nešto, to je auto u koga sjednete, odvezete se u neki fashion klub i a konto njega bez problema upecate najbolju sponzorušu koju tamo možete naći. U čitavoj priči trebate samo paziti da za to ne sazna vaša bolja polovica jer ćete tada imati puno problema objašnjavajući supruzi kako ste se samo šalili.



A sada se spremite za nešto zaista posebno. Nešto veličanstveno i strastveno. Nešto toliko cool da će vam se, čak i ako ste zaljubljenik u automobile, slediti krv u žilama.



U svemu pa i kod automobila vrijedi pravilo: "Kakav auto voziš, takav si." Vrijedi to za svakog vozača i za svaki automobil. U svijetu superautomobila, želite li se razlikovati od svega što se može vidjeti na cesti, opredijelit' ćete se za Morgan. Neki će vas zbog toga gledati kao reinkarnaciju Al Caponea. Drugi će vas doživljavati kao Batmana. No vi za to neće mariti, jer... Uživat' ćete u nečemu zaista posebnom, ekskluzivnom, nečemu potpuno različitom od svega što vam svi ostali proizvođači superautomobila zajedno mogu ponuditi. A to je predivno, zar ne? Automobil je to za koga je moja bolja polovica rekla: "To, to je ono što želim. Ništa drugo. Niti jedan drugi automobil me više ne zanima". Bilo je to nakon što samo svojedobno kupili Breru V6 za koju je govorila: "To je auto koji kad pomislim napravi ono što ja hoću." A vi ćete u svom Morganu biti sretni kao malo dijete, jer ... Ispunili ste svoj dječački san. Imate svoju predivnu igračku i naravno, vi ste totalno drugačiji od drugih. Ludi i neuhvatljivi i shvatili ste, to je jedini automobil za vas.



Ferrari još nije bio ni fetus kad je Lamborghini suvereno odnosio pobjede na utrkama sportskih automobila, a jedini konkurent u to vrijeme mu je bio Alfa Romeo. Lamborghini je bio i ostao superautomobil koji nikada ne odstupa od krilatice da bude tehnološki predvodnik u svakome smislu, počevši od motora, prateće vozačke opreme, pa do dizajna. Svojedobno je baš zbog toga došao u financijsku krizu što je iskoristio Audi i jednostavno ga kupio, pa ga preporodio i vratio na put slave sa imidžem neukrotivog divljeg bika koga jaše zaljubljenik koji voli brzine od 300+ km/h.

Ipak, koliko god brzi bili, kod Lamborghinija bi se vrlo lako prevarili, jer ... Koliko god se tu radilo o brzini i tehnologiji, to je auto kojim ćete lagano kliziti kroz gradski promet i u svoj toj vrevi privući mnogobrojne poglede znatiželjnika. Muškarci će gledati automobil dok će žene uzdisati da u njega sjednu. A kad se ovo drugo i dogodi, kada prelijepa sponzoruša sjedne uz vas (naravno, vaša supruga ne zna) vi samo pritisnete papučicu gasa i njoj se u trenu ovlaže gaćice. Naravno, od uzbuđenja. U svemu tome najsmješnije je to što nju niste ni takli, jer ... U tom se autu opijate zvukom, brzinom i ležanjem na cesti dok je plavuša pored vas samo privjesak ili barem to tako objašnjavate svojoj supruzi kad od prijateljice čuje da vas je vidjela kako se vozite sa nekom drugom. Čut ćete to, naravno, samo zato, jer je i suprugina prijateljica ljubomorna na to što ona ne sjedi pored vas.



Ukoliko ste zaljubljenik u automobile do sada ste utrošili barem sat vremena što čitajući, a što gledajući video. A ja vas pitam što nedostaje ovom postu koji ima zadatak biti kratki vodič kroz automobile koji predstavljaju oličenja onog što bi, barem u mašti, jednom u životu željeli posjedovati i ne samo jednom u životu voziti? Ah da, naravno. Ferrari! Bez njega bi ovaj prikaz bio kao izlet u Rim na kome niste vidjeli Papu što je, priznat ćete, potpuna besmislica, pa i više od toga.

Mercedes je svojedobno lansirao krilaticu: "Na svijetu postoji Automobil i Mercedes.". Nije bio u pravu. U stvarnom svijetu izvan prospekata i reklama jedino što postoji je Automobil i Ferrari. Na jednoj strani su svi ostali, a na drugoj on, njegovo visočanstvo Ferrari. Zaljubljenike u Ferrari nazivaju Scuderiom što u prijevodu znači "Tim". Biti član Scuderije svakako je nešto posebno, no nije obavezno posjedujete li ili vozite Ferrari, jer ... Za razliku od većine prezentiranog u postu, Ferrari je automobil isključivo za vikend. To definitivno nije obiteljski automobil iako posljednji model, predivni i tehnološki jedinstveni četverosjed FF, to sugerira.

Sjede tri prijateljice na kavi pa se hvale. Prva veli:
"Mog sina svi poštuju i cijene. Svi mu se obraćaju sa Vaša Visosti."
Druga na to kimne glavom pa veli:
"Ma nije to ništa prema mome. Njemu se ljudi obraćaju sa Vaša Svjetlosti."
Treća skrušeno šuti. Pitaju je prijateljice:
"Što je, zašto šutiš. Imaš li možda problema sa sinom?"
"Ma ..." započne skromno treća pa nastavi. "Za razliku od vaših sinova moj je vagabund. Radi u noćnom klubu kao striper, a kad se skine svi vrište 'Vidi Boga.'"




To je to. Ferrari. Bog među automobilima. Za razliku od fashion Ferrari Californije, da bi postali član Scuderije, entry level model danas je F430. Ima ga u više verzija: F430, F430 Scuderia i F430 16 M. Od 1,5 miliona do 4 miliona kuna, okruglo. Situacija sa Modenom F360, prethodnikom malo je bolja jer kupujete polovni Ferrari pa ćete, zavisno o verziji potrošiti do milion, milion i po kuna. Užitak će biti gotovo jednak kao i troškovi mehaničara, jer ... zamislite ... čak i superautomobile treba održavati, a to znajte košta. Redovna kontrola svakih par tisuća kilometara stoji do 5 tisuća eura, malo veći servis počinje od 10, a kalvarija vas može dobrano odrapiti po džepu.





Osim Scuderije, još jedan model Ferrarija zapada za oko. To je 599 GTO. Najbrži je od svih Ferrarija i sa najboljim performansama kojima prestiže konkurenciju, uključujući i Lamborghinija. Kad ga pogledate, 599 GTO više podsjeća sportski kupe no na trkači automobil što on u svojoj suštini jest. Njime ćete se odvesti na Grobnik, Hockenheim, Zeltwig, Nurnburgring ili Monzu i platiti si pistu da se do kraja iživite. Ne pitajte zašto, jer sa takvim automobilom jednostavno nemate gdje drugdje voziti do kraja njegovih mogućnosti. Čak je i prazan autoput bez presretača i prometa ispod njegovih mogućnosti. Ipak, kao sportski kupe 599 GTO ugodan je i uglađen za svakodnevnu vožnju čime postaje upotrebljiv čak i preko tjedna, a ne samo za vikend šminku. U svakom slučaju i on je poželjan mamac za hvatanje predivnih sponzoruša. I ne zavaravajte se da to vaša bolja polovica ne zna.





Ukoliko niste zadovoljni sa sitnicama ni na jednim od prethodnih Ferrarija jednostavno uzmite 458 Italiju. I uživajte, jer ... Imajući Ferrarija i vozeći ga ispunili ste životni san, a za vama svi viču i kliču: 'Vidi Boga.' što se naročito odnosi na sponzoruše. No ne zavaravajte se, čak i one pod time misle, na automobil a ne na vas.



Ukratko, sa okruglo dva sata filmskog youtube materijala, prokrstarili smo kroz svijet superautomobila. I nismo spomenuli sve već samo neke. No postavlja se pitanje ima li u svijetu ekskluzivnih i predivnih igračaka onih koje su ekskluzivne među ekskluzivnim. Naime, svi ti automobili rade se ili u ograničenim serijama ili u ograničenom vremenu. Ukoliko imate novaca na bacanje, jednostavno ćete se predbilježiti, ostaviti kaparu i čekati svog odabranika. Po njega ćete doći osobno, a distributer ili tvornica organizirat će vam domjenak koji je uvijek uključen u cijenu automobila i dio je rituala preuzimanja. Poanta je dakle da vi birate auto i plaćate ga. Razmišljajući o tome kako napraviti ekskluzivu među ekskluzivnom, tvornica Ferrari (a ona je baš kao i u slučaju Alfa Romea ili Maserattija u vlasništvu Fiata) je nakon smrti osnivača napravila nešto uistinu posebno. Kreirali su ekskluzivu među ekskluzivom, odlučili napraviti svega 399 primjeraka i sami odabrati kupce tog najekskluzivnijeg i vjerojatno najboljeg među najboljima. Ili kako bi to žene koje vrište u strip klubu rekle: 'Boga među Bogovima.' Nazvali su ga jednostavno Enzo, u spomen na Enza Ferrarija, utemeljitelja i prvog vlasnika. Umjesto velikih riječi slijedi priča o njemu, Enzu, a vlasnik Enza jedan je od odabranih, Nick Mason, bubnjar legendarnih Pink Floyd.



I što još reći za kraj priče o superautomobilima? Možda to da bez obzira na novce prvenstveno morate biti zaista biti vrlo dobar vozač među vrlo dobrim vozačima da možete sigurno voziti takav automobil ,jer ... Kad nekoliko stotina konja predvodi magarac dogodi se ono što se dogodilo Kerumovom netjaku. Netjak je srećom preživio, ali automobil na žalost nije.

Možda reći to da među prezentiranima, za Aston Martin V8, Porsche Boxter li Ferrari Californiju vaša će bolja polovica smatrati da ste auto kupili njoj na poklon, a ne sebi za užitak, pa ćete imati puno problema sa dobivanjem ključa. Ili možda to da niti jedan drugi, osim ta tri automobila, nećete moći razumno objasniti svojoj boljoj polovici kad vam postavi pitanje: 'Dragi, je li nam to uistinu treba?'. Bilo kakvu izliku da velite ona će vas odmah prodrijeti. Možda i to da je tada jedina opcija ženi kupiti Mini Cooper, novu kuhinju, dijamantnu ogrlicu, zlatnu narukvicu, bundu, nabaviti joj ljubavnika ili sve to zajedno. Samo da vas pusti na miru kako bi vikendom uživali sa svojim ljubimcem. Ili možda to što sa takvim automobilom trebate jako, jako dobro paziti gdje ga ostavljate jer ... Uvijek vas netko prati i vrlo lako možete ostati bez njega. Ili možda to što je takva investicija za naše ceste zaista besmislena ,jer ga uglavnom nemate gdje voziti? Ili možda ništa od toga. Imate mogućnosti i odlučili ste ispuniti dječački san. U svakom slučaju, sretno vam bilo i uživajte u vožnji.



A vi koji nemate takve automobile, nemojte biti zavidni onima koji ih posjeduju. Zavist nikada nije donijela i ne donosi ništa dobro. Uostalom, ako baš toliko želite, a ne možete si ga priuštiti povedite svoju bolju polovicu u Italiju. Platite joj hotel u Milanu ili Firenzi i prepustite joj shopping. A vi se odvezite do Modene, unajmite svoj Ferrari za jedan dan i uživajte. Samo jednom se živi ...




Post je objavljen 15.08.2011. u 01:27 sati.