Vijest da je Croatia Records objavila „The Ultimate Collection“ Lačnog Franza i Zorana Predina me itekako obradovala, pogotovo što je sadržaj kompilacije odabrao sam Predin. Za razliku od ostalih izdanja iz serije „The Ultimate Collection“, uz ovo izdanje dolazi i prigodni tekst, koji je napisao Predin, u kojem na sebi svojstven duhovit način objašnjava o čemu govore pjesme koje su uvrštene na ovu kolekciju. Osim što su zanimljivi, Predinovi komentari će i dobro doći onima koji slabije razumiju slovenski, u koje nažalost i sam spadam. Posebno je zanimljiv dio koji govori kako je nastala „Naj ti poljub nariše ustnice“, pa ako želite to saznati nabavite ovo izdanje, ne bih to htio otkrivati na ovome mjestu. Kao i na ostalim izdanjima „The Ultimate Collection“ serije, i ovdje se radi o dvostrukom CD-u, na prvom se nalaze pjesme iz ere Lačnog Franza, a na drugom izbor iz Predinove solo karijere.
CD1 Lačni Franz
Na prvom CD-u pjesme su posložene kronološki, ali unazad.
Sa zadnjeg studijskog albuma Lačnog Franza „Zadnja večerja“ (1994.) su izabrane „Ambasadorji užitka“ i „Zanzibar“.
Sa albuma „Tiha voda“ (1989.) su uvrštene naslovna pjesma kao i „Varovalke padajo“ i „Gremo v nebesa“.
Najviše mjesta na ovoj kompilacije se našlo za stvari sa albuma „Sirene tulijo“ (1987.), njih čak četiri: „Mravljičarji in čeladarji“, „Čakaj me“, „Jaz bom do smrti živel“ i naslovna „Sirene tulijo“.
Sa prethodnog albuma, objavljenog godinu ranije, „Na svoji strani“ za potrebe ovog izdanja su poslužile: „Ko si rdeče zvezde šivala“, „Naj ti poljub nariše ustnice“ i „Kandidati za čestitke“.
Album „Slon med porcelanom“ iz 1984. nije zastupljen na kompilaciji, a sa „Ne mi dihat za ovratnik“ iz 1983. je uvrštena samo „Prosim, pazi da mi ne pohodiš podočnjakov“.
Drugi album benda „Adijo pamet“ (1982.) predstavljaju naslovna „Adijo pamet“ i „Vaterpolisti“.
Sa prvog albuma „Ikebana“ su izabrane „Paloma“, „Lačni Franz“ i „Praslovan“.
Od prve do zadnje pjesme, od „Ambasadorja užitka“ pa sve do „Praslovan“ nema sumnje da se radi o vrsnim pjesmama, međutim za koliko toliko ozbiljan pregled djelovanja Lačnog Franza potrebna su bar dva CD-a, tada bi se sigurno našlo mjesta i za „Na svoji strani“, „Ne mi dihat za ovratnik“ (doduše obrada ove pjesme se nalazi na drugom CD-u), „Stari vojak“, „Tam bi rad bil pokopan“ (također verzija te pjesme se nalazi na CD-u 2 pod omenom „Pod poraščeno titovko“),... (svako može nastaviti niz po želji).
Izdanje koje najbolje pokazuje koliko je Lačni Franz bio bitan bend u Jugoslaviji tako još uvijek ostaje sjajni koncertni dvostruki album „Petnajsletnica“, koji je nažalost bojim se trenutno nemoguće nabaviti, čak i u Sloveniji. Bar ga ja nisam uspio pronaći u tamošnjim CD shopovima.
Nažalost ni ovo izdanje nije moglo proći bez šlampavosti tako svojstvene Croatia Records-u, naime na omotu se nalazi pogrešan redoslijed pjesama - „Sirene tulijo“ i „Čakaj me“ su zamijenile mjesta na omotu. Pa neko je valjda trebao provjeriti da li popis na omotu odgovara redosljedu pjesama na disku. Još jedan dokaz do koje se mjere srozala Croatia Records u odnosu na nekadašnji Jugoton. No to je posebna tema, koja zahtijeva mnogo prostora, i ostavićemo je ovaj put po strani.
CD2 Zoran Predin
Na drugom CD-u je Predinov izbor njegove samostalne karijere od 1992. pa do 2008., uključujući i pjesme rađene za film i kazalište. Pjesme su poredane kronološki, ovaj put u pravom značenju te riječi, redosljedom kojim su objavljivane na albumima. Izostali su naslovi s albuma „Priče – Svjedoci“ (snimljen u suradnji sa Arsenom Dedićem) iz 1989. i „Inventura“ iz 2008. (na kojem Predin pjeva na hrvatskom - radi se uglavnom o prepjevima već objavljenih pjesama). U svojoj solo karijeri Predin je izmijenio nekoliko pratećih sastava: Ambasadori užitka, Šukar, Mar Django Quartet, Orkestar Adijo Pamet, Žive legende, Artbiro Quintett i The Gipsy Swing Band.
U samostalnom dijelu karijere je Predin autorski jak kao i u vrijeme Lačnog Franza, tako da se i na drugom CD-u nalaze kvalitetni naslovi kao što su „Sonček je in ti si skuštrana“, „Pod poraščeno titovko“, „Mentol bonbon“, „Utrujeni čarovnik“, „Ljubimec iz omare“, „Bolj star, bolj nor“, „Ne mi dihat za ovratnik“, „Lepa, ko ti pride“, „Žarnica za boljši jutri“, „Ostani danes tu“, „Čez pol stoletja“, „Še en gumb“,...
Kao i za presjek djelovanja Lačnog Franza, i za solo karijeru vrijedi isto, a to je da ju je na valjan način moguće prezentirati na najmanje dva CD-a. Zaista je šteta je što se nije našlo mjesta za „Gate na glavo“, „Zarjavele trobente“, „Počiva jezero v tihoti“, „Maribor je nor“, „Pridi k meni“...
No svakoj kompilaciji koja ima za cilj predstaviti presjek nečije karijere uvijek se može naći mana, a pogotovo kada se radi o presjeku tridesetogodišnjeg djelovanja tako kvalitetnog autora kao što je to Zoran Predin, iza kojeg stoji petnaestak ili više studijskih albuma. Ova kolekcija je vrlo dobar prikaz Predinove karijere i vrijedi za nju izdvojiti 100-tinjak kuna i uživati u njoj. A njen značaj je i veći ako se napomene da se radi o izboru samog Predina. No, ipak moram još jednom ponoviti da je šteta što ljudi iz CR-a nisu dali više prostora Predinu da se „razmaše“ – dva dvostruka izdanja, jedno za Lačni Franz i jedno za solo albume Predina bi tek bila ono pravo.
Post je objavljen 31.07.2011. u 20:15 sati.