Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/davorovenovosti

Marketing

Gospe i na Kanarskim otocima .... ne, stvarno

Od marijanska pobožnosti koje smo vidjeli do sada u ovom blogu serija, malo su diljem svijeta doseg pobožnosti Gospe od La Candelaria, koji je nastao na periferiji Tenerife, na Kanarskim otocima prije otok pripada Španjolskoj. Moje brzo pretraživanje na internetu za "La Candelaria" dala je odmah dva važna mjesta s ovim imenom: grad južno od Mexico City, La Candelaria Coyoacan, i povijesne i kolonijalne razdoblja jezgre Bogotá, Kolumbija, koji sam imao privilegij posjet kao kandidat Družbe sv Bazilija. Međutim, svrha ovih članaka je da se usredotoče na marijanska pobožnosti u Španjolskoj, pa pođimo uz Kanarske otoke. Naše odredište je bliže Africi (oko 100 km), nego na kopnu Španjolskoj, ali bez obzira.Kanarski otoci (Las Islas Canarias) su dio Španjolske od kraja Reconquista u kasnom petnaestom stoljeću. Oni su dostupni hodočasnika avionom, trajektom ili blog.

PRE-kršćanskih početaka La Candelaria
Kip Gospe od La Candelaria je pronašao Guanche - pre-Španjolski starosjedioci - koji su živjeli na otoku, oko 90 godina prije prvog stigli Španjolci. Kao što se može zamisliti, Guanche nisu identificirali sliku kao da je Blažena Majka. Skupina Guanche pastira, kada su prvi put vidio kip žene drži dijete u jednu ruku i zelene svijeće u drugoj, shvatio da je to bio susret s nadnaravnim. Postali su se bojali, iako, kad se kip pojavio da dođe u život. Guanche bi gledao s neodobravanjem na skupinu ljudi koji su susreli usamljeni žena izvan naselja, tako da iz straha pastira odlučio panika od ovog naizgled pokretna slika svijeća nosi majka s djetetom. Jedan pastir pokušao baciti kamen na slici, ali njegova ruka bila paralizirana. Ovo izazvao drugi pastira za punjenje kip s njegovim nož da ga ubosti, ali drugi pastir sam izboden umjesto. Pastiri potom pobjegao Guanche grada Chiguaro. Špilja Chinguaro, gdje pastiri poslani su kako bi se oporavio od svoje ozljede, također je bio palače Guanche vladara, Acaymo, a središte Guanche bogoslužja. Vjerujući kip vidjeti pastiri da su ukazanja Guanche majke ned božica, Chaxiraxi, i njezin sin, Chijoraji, Acaymo je kip doveo do pećine Chinguaro. Tamo, dvije ozlijeđene pastiri su izliječeni nakon dodirivanja lik.

CASTILIAN osvajanja i ranokršćanske doba TENERIFE

Do Ferdinand i Izabela je došao na prijestolje Kanarskim otocima bio izvor trgovine za monarha i trgovci. Sa svojim uspon na vlast na Kanarske otoke postao politički i vjerski prioritet. Katolička vladari izdaju kako bi se pretvoriti Guanche na kršćanstvo ili ih zarobiti. U 1496 Kanarski otoci postali dio Španjolske. Iz tog razdoblja dolazi priča o Guanche rob, Anton, koji je bio kršten kršćanin Castilian osvajači, a potom je pobjegao iz zarobljeništva. U bijegu, Anton posjetio spilju Chinguaro, gdje je slika Gospe od La Candelaria dalje obožavaju Guanche kao božica ned Chaxiraxi. Kad je vidio ovaj kip, on ga je odmah prepoznat kao "nebeska slika Marije." Ostale seljane Guanche vjeruje Anton i prihvatio kršćansku vjeru za sebe. Španjolski osvajači, međutim, nisu bili uvjereni da Guanche su staviti na stranu njihove prethodne uvjerenje da je slika bila je Chaxiraxi. Dakle, slika je ukradena i doveo na kopno Španjolsku za kratko vrijeme. Nakon kuge koja se smatra božanskom kazna za krađu kipa, Gospe od La Candelaria je vratio kući u Tenerife. U 1526, prvi svetište La Candelaria sagrađena na mjestu pećine Chinguaro, da se skloni od strane dominikanaca, a 1599 Gospe od La Candelaria proglašen zaštitnikom na Kanarskim otocima Papa Klement VIII. Povećan svetište Gospe od La Candelaria bi stajati u Chinguaro do 7. studenog 1826, kada je nasilno bura je pometenu, susjedne Svetog Petra Castle (Castillo de San Pedro) i kip La Candelaria na more. Ljut pomorskih traganja propustili locirati La Candelaria, pa španjolski kipar, Fernando Estevez, je proveo u Obrtni replika originala. Ova replika slika postoji sve do današnjih dana.

Suvremenoj povijesti La Candelaria

U 1835 brigu o La Candelaria prošao na rukama dijecezanskih svećenika zbog uredbe kraljice Isabelle II koji je naredio oduzimanje propery i disepersal svih vjerskih naloga. To nije bio do 1860, kada je nalog ukida, da La Candelaria bi se vratili u dominikanci. Godine 1867 dekret pape Pija XI ograničen svake biskupije na svijetu da jedan glavni pokrovitelj, kako bi se uklonili proliferacija pokrovitelja koji su se pojavljuju u nekim biskupijama. Iste godine, Sveta Stolica je odobrila primjenu biskupije na Kanarskim otocima prepoznati Djevice La Candelaria pod naslovima glavnice zaštitnika biskupije na Kanarskim otocima i glavni zaštitnik Kanarskom arhipelagu. 13. listopada 1889, Gospe od La Candelaria je okrunjen, to je bio peti kanonski krunidbe sliku Blažene Djevice Marije u povijesti Španjolske, nakon što je Djevica Montserrat (Katalonija), Gospa od stupa (Zaragoza) , Djevica Covadonga (Asturias), i Gospa od napuštene (Valencia).



Zdravo, Crna Djevica ... Postolje i font Canarian VJERE

Gospe od La Candelaria također je poznat kao jedan od europskih "Black madone", drugi su Gospe od Czestochowa u Poljskoj, kao i španjolski "Virgenes Negras" u Cáceres (izvorni kip Gospe od Guadalupe), te Montserrat (koji smo vidjeli ranije u ovom blogu serije). Službeno, blagdan Gospe od La Candelaria je 2. veljače, također jedan od dva datuma (zajedno sa 15. kolovoza) od glavnih hodočašće do mjesta gdje se čuva njezin kip. Ovaj datum je također da je blagdan Prikazanja Gospodinova ili Svijećnica dan. Dakle, Krist dijete u ruke Djevice Marije od La Candelaria ima dvije male ptice, prikaz dviju kornjača golubovi ili golubića predstavljen zajedno s djetetom Isusom u hramu prema Zakonu Mojsijevu (Luka 2:24) . Od Gospe od La Candelaria također ima zelenu svijeću u svojoj lijevoj ruci, a njen liturgijskog slavlja je dan prije svetog Vlaha (na španjolskom, San Blas, slavi se 3. veljače), u mnogim dijelovima svijeta ova dva blagdana se slavi zajedno. Povremeno, pobožnost prema Gospi od La Candelaria je prezrene kao primjer usvajanja uvjerenja nekršćanskih vjera u kršćanstvu (vjerski sinkretizam), budući da je kip La Candelaria prije datuma dolaska kršćanstva na Kanarskim otocima i , u novije vrijeme, jedan od plave ogrtače koristi za obući kip je darovao Hindu hodočasnika na stranicu. Međutim, to moglo biti, daleko od sinkretizma, plod povećane susreta i dijaloga između hodočasnika naroda različitih vjera? Na neki način tajanstvena nam krilu Djevice Marije je napravljen prvi kolijevka na zemlji za Krista, naš Put, Istinu i Život. Marija je postala, milošću Duha Svetoga, font koji je donio Boga kao ljudsko biće u naš svijet. Gospe od La Candelaria, dakle, s pravom slavi, prema himnu joj na Kanarskim otocima, kao "kolijevka i font Canarian vjere" ("Cuna y de la Fuente npr. Canaria"). To poslanje biti "kolijevka i font" Krista sada proteže na nas. Po zagovoru Naše Gospe od La Candelaria, možemo dopustiti Kristove ljubavi rasti u našim srcima, Kristova života kolijevka, i možemo biti fonta kojim istina i svjetlost našeg Gospodina se širi na cijeli svijet. Amen.

Post je objavljen 29.07.2011. u 15:18 sati.