Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toystory

Marketing

MADE IN CHINA

1.2. 2011. Razbilo se prije nego je proradilo 12 kn

Danas niste bili do bankomata, a da ste bili bespotrebno bi ukucali PIN pošto vam nikad, ali baš nikad na vrijeme ne sjeda plaća. Imate 12 kn u džepu, a još uvijek niste kupili igračku dana. S 12 kn si ne možete kupiti ni jednu igračku u brendiranom dućanu pa ste osuđeni na Sve po 12 kuna ili na Kinder jaje. Birate Kineze.
Ponekad vam takve igračke dođu kao jeftin odmor od skupog Lega, Transformersa... pa se mislite nek traju, dok traju. Zašto si ne bi priuštili zadovoljstvo od 3 kn, kopiju Hasbrove Star Wars figurice, Amidala zapakirana kao i prava od 80 kn, ali bez jedne ruke. Ili Mace Windu kojeg u filmu glumi Samuel L. Jackson, njegova figura ima smeđu glavu i ruke bijelca. Takvi mali propusti sumnjivog proizvođača vas ponekad nasmiju pa ih jednostavno morate imati za po kući. Dogode se i ne tako loše kopije koje s desetak metara izgledaju kao originali. Volite ih kupiti pa uspoređivati s originalom. Sjetite se samo kako ste se smijali kad ste kupili figurice dinosaura, dok je na ambalaži stajala slika krvoločnog T-Rexa s komadima mesa na zubima, a do slike natpis Best gift for your children. Nekad kupujete jer vaša država nikad u prodaju nije propustila originale, pa se zadovoljavate fejk stvarčicama .

Brine vas jedino kutija u koju nabacujete svu tu silu zavarene plastike. Tona figurica natrpana u kutiji koja kad je otvorite ispušta neugodan smrad radioaktivnog oblaka. Smrad spaljene nafte koji vam zagrije nozdrve i stišće grlo. Kako je jedno petogodišnje dijete reklo: Ne volim te igračke, smrde! Kinezi mi smrde!

Vratimo se na tren u ne tako davnu prošlost, vrijeme prije Kineskih dućana. Djeca su tad bila zaigranija, igračke nisu bile tako jeftine i dostupne pa bi svako dijete imalo samo nekoliko kvalitetnijih igračaka koje bi s godinama skupilo i s kojima bi se konstantno igralo i ponosilo. Sada svaka baka i svaki djed imaju dovoljno veliku penziju da unuka zatrpaju kineskim proizvodima koji traju toliko dok ne raspakiraju iz kutije. Nakon prvog pokretanja otpada ili noga ili kotač. Bitno je da svijetli, zuji i urla; Fajr, fajr,fajr i vi već padate i to želite!

Kakav bi svijet bio da nema tako jeftinih i nekvalitetnih stvari, da li bi djeca i dalje bila tako nezainteresirana i bezvoljna kad im se kupi nova igračka. Da l' su igračke ovog doba postale kao wc papir,potrošni materijal koji vas tri minute (za 3kn) zaintrigra prije nego što zasjednete za stol , bacite se na kompjuterske igrice i surf netom. Promatrali ste neko vrijeme lica djece ili još bolje ponašanje vaših potomaka koje novokupljene igračke interesiraju toliko dugo koliko vama treba da zbog njih ispeglate karticu. Čini li vam se da je nestalo dječjeg sjaja i iščekivanja poklona, djeca su postala potrošači kojima igračke postaju teret i nešto što se podrazumijeva. Neki rođendanski pokloni danas ostaju zatvoreni u ukrasnom papiru do kraja rođendana jer djetetu uopće više nisu bitni. Previše toga ima, a premalo radi na svojoj mašti pa se na koncu igra s čačkalicama i krompirima.

Kako je net uznapredovao stigli smo i do kineske online kupovine. Tako možete kupiti kineski proizvod klikom iz svog doma ( Dealextreme ) bez da zalazite u kičerajske Rajeve i gledate u podočnjake iznemoglih prodavačica (najvolim onaj u Zagrebu gdje je tabla s natpisom China Shoop). Taj dealextreme će vam na kućnu adresu ,ma gdje god vi živjeli, na Himalaju ako treba, dostaviti stvarcu besplatno iako ste za nju platili samo pola dolara iliti 2,50 kn !

Neki poznati brendovi kvalitetnih igračaka u zadnje vrijeme svoju proizvodnju smještaju u Kinu. Naprimjer evo smicalice, LEGO kocke proizvode se (svi dobro znamo, od kvalitetne plastike i..) u Danskoj tvornici,ali proizvodnja sve više raste pa im je jeftinije dio pogona prebaciti u Kinu. Cijena proizvoda im je i dalje visoka do nebesa iako su razlike u kvaliteti okom i opipom vidljive.
Bojite li se da ćete nesvjesno početi plaćati nekvalitetne proizvode misleći da je to najbolje od najboljeg za vašu djecu. Krenete li davati velike novce nemojte se nasamariti, okrenite proizvod u rukama dva ili tri puta i pazite što piše, u 80% slučajeva naći ćete poznati natpis Mejd in Čajna. Provjerite dobro koliko je kvalitetna i sigurna igračka za vaše dijete.

Zato ne znate ni sami, što napraviti s tom Kinom i dućanima!?! Da l' su, sve po malo kuna, dobri izlazi za slabostojeće roditelje (i djecu koja tamo po Kini danonoćno zbog toga rintaju) ili otrovno prokletstvo kojima zatrpavamo stanove? Razmislite, nemojte biti brzopleti, jer znate i sami da tamo ponekad iskeširate sitniš!




Post je objavljen 24.07.2011. u 00:01 sati.