Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/defton

Marketing

Predbračna čistoća

Predbračna čistoća je, izgleda, postala fenomen i rijetka pojava. Mladi ljudi koji tako žive su endemični i na njih se gleda s velikim čuđenjem. Zadnje takvo javno svjedočanstvo o čistoći je bilo na HRT-u, u emisiji "8.kat", Danijele Trbović. Mladi par, Marko Blagović i Marija Jurić su iznijeli svoje razloge zašto žive čistoću i koliko im čuvanje za brak pomaže u sazrijevanju njihovog odnosa. Želio bih im ovim putem čestitati na iznimnoj hrabrosti i iskrenosti koja je potakla mnoge da se preispitaju i učvrste u svojoj odluci za predbračnu čistoću.



Reakcija je Danijele Trbović je bila tipična reakcija svijeta, čuđenje, blago ismijavanje i nerazumijevanje prema njihovom načinu života jer takav način sigurno nije mainstream i nešto što ovaj svijet lako prihvaća. Prema sv. Tomi Akvinskom i Aristotelu čistoća jest umjerenost spolnog nagona iz navike u skladu s pravim razlogom. Drugim riječima, to je služenje spolnim nagonom dosljedno prema razumu. To nije samo uređivanje ponašanja, a to bi bila samokontrola, već i samih želja koje vode k ponašanju u vezi sa spolnošću. Također primijetimo, norma je "pravi" razlog, to jest, razlog usklađen s Božjim vječnim zakonom, a ne samo ljudskim razlogom, koji smatra razumnim svaki spolni odnos koji bi izbjegao neželjenu trudnoću ili bolest (Kršćansko udvaranje u svijetu naglašene spolnosti - Vodič za katolike, Thomasa G.).

Znači, sama čistoća je nešto više apstinencije od seksa prije braka, to je jedna božanska krepost koja ima svoju funkciju ne samo u nekakvoj materijalnoj dimenziji nego prije svega u duhovnoj. Isus kaže u svom govoru na gori: Blago čistima srcem:oni će Boga gledati! (Mt 5, 8). Čistoća je nešto što zahvaća cijelog čovjeka. Obećanje koje nam Isus ovdje daje, je veličanstveno. Čisto srce znači ono koje iskreno prema Bogu i bližnjemu, nesebično, otvoreno i prozirno, bez laži i posesivnosti. Čistoća daje bistrinu očima, omogućava nam da isto svakog čovjeka gledamo u njegovoj cijelosti i vidimo onako kako ga Bog vidi. Ona nam otvara put ka pravoj ljubavi, onoj ljubavi koja je čista kao Isusova žrtva na Križu.



Ako mladić i djevojka nastoje živjeti krepost čistoće u hodanju, ta ista čistoća zbližava njih dvoje na razini koja je nezamisliva kada je nema. Osobe se kroz nju zbližavaju, upoznaju vlastitu nutrinu i nutrinu drugoga, mogu saslušati njene težnje, prihvatiti osobu u cijelosti, njen duh i tijelo. Čistoća im pruža da vide onu sliku Božju po kojoj je taj druga osoba stvorena. Ljubav tada postaje nešto više, dotiče se s Božanskom ljubavi koja se želi darovati nama. Kada su srca mladića i djevojke otvorena ljubavi Svetog Trojstva i kada su im uronjena u molitvu, prije svega zajedničku molitvu i sakramentalni život, njihove se duše već isprepliću, a tijela čekaju sjedinjenje u sakramentu braka. Tada čistoća nije žrtva, nego radost i radosno iščekivanje potpunog sjedinjena pod Božjim blagoslovom. Nije teret, nego jedna sloboda u kojoj uvažavamo svetost druge osobe i davanje svoje volje u službu te iste osobe, od tuda i glagol voljeti.

Katolička Crkva nas poziva na čistoću. Pročitajte ove predivne retke iz Katekizma Katoličke Crkve:

2337 Čistoća izražava ostvarenu integraciju spolnosti u osobi i time nutarnje čovjekovo jedinstvo u njegovu tjelesnom i duhovnom biću. Spolnost, kojom se očituje čovjekova pripadnost tjelesnom i biološkom svijetu, postaje osobnom i stvarno ljudskom kad je integrirana u odnos osobe s osobom, u potpun i vremenski neograničen uzajaman dar muža i žene.

Krepost čistoće, sadrži, dakle, cjelovitost osobe i potpunost dara.

2338 Čista osoba održava cjelovitost snaga života i ljubavi koje su u njoj. Ta cjelovitost osigurava jedinstvo osobe i protivi se svakom ponašanju koje bi je ranilo. Ne podnosi ni dvostruk život, ni dvostruk govor.

2339 Čistoća zahtijeva postizavanje gospodstva nad sobom, što je odgoj za ljudsku slobodu. Alternativa je jasna: ili čovjek zapovijeda svojim strastima i postiže mir, ili pušta da ga zarobe i postaje nesretan.

"Čovjekovo dostojanstvo zahtijeva da on radi po svjesnom i slobodnom izboru, to jest potaknut i vođen osobnim uvjerenjem, a ne po unutarnjem slijepom nagonu ili pod čisto vanjskim pritiskom. Do takva dostojanstva čovjek dolazi kada, oslobađajući se svakog robovanja strastima, ide za svojim ciljem odabirući u slobodi dobro te svojom umješnošću i zdušnošću nastoji sebi pribaviti prikladna sredstva".

2340 Tko hoće ostati vjeran obećanjima svoga Krštenja i oprijeti se napastima nastojat će upotrebljavati potrebna sredstva za to: upoznati sebe, voditi asketski život već prema prilikama u kojima se nalazi, slušati Božje zapovijedi, vježbati se u moralnim krepostima i biti vjeran molitvi. "Uzdržljivost nas sabire i dovodi k jedinstvu koje smo izgubili rasipljući se".

2344 Čistoća predstavlja izrazito osobno zalaganje, uključuje također kulturni napor, jer postoji "međuovisnost između rasta ljudske osobe i razvoja samog društva". Čistoća pretpostavlja poštivanje osobnih prava, posebno pravo na obavijesti i odgoj u skladu s moralnim i duhovnim zahtjevima ljudskog života.

2345 Čistoća je moralna krepost. No, ona je i Božji dar, milost, plod Duha. Onomu koji je vodom Krštenja nanovo rođen Duh Sveti daje da nasljeduje Kristovu čistoću.

2346 Ljubav je "forma" svih kreposti. Pod njezinim utjecajem, čistoća se očituje kao škola osobnog darivanja. Gospodstvo nad sobom usmjereno je na to darivanje sebe. Onaj koji živi čisto postaje za bližnjega svjedok Božje vjernosti i nježnosti.

2347 Krepost čistoće razvija se u prijateljstvu. Ona upućuje učenika kako da nasljeduje i ide za Onim koji nas je izabrao za svoje prijatelje, dao se potpuno nama i čini nas dionicima svoga božanskog stanja. Čistoća je obećanje besmrtnosti.

Čistoća se pokazuje naročito u prijateljstvu prema bližnjemu. Kad se gaji između osoba istog ili različitog spola,predstavlja veliko dobro za sve. Ona vodi duhovnom zajedništvu.

2350 Zaručnici su pozvani da žive čistoću u uzdržljivosti. U toj će kušnji otkriti uzajamno poštivanje, vježbat će se u vjernosti i u nadi da će se primiti jedno drugo kao dar Božji. Odložit će za bračno vrijeme očitovanje nježnosti vlastito supružničkoj ljubavi. Uzajamno će se pomagati da rastu u čistoći.



Polazeći od vlastitog iskustva, mislim da bi svaki katolik, u ovom svijetu s pretjeranom seksualnošću, trebao otvoriti svoje srce Gospodinu da ga On opere svojom Krvlju i da donese novi život u čistoći i pravoj ljubavi. Neka nam Majka Marija, Vjerna Djevica u tome pomogne.

Knjigu Kršćansko udvaranje u svijetu naglašene spolnosti - Vodič za katolike, Thomasa G možete skinuti na ovom linku.


Post je objavljen 20.07.2011. u 21:17 sati.