Pregled posta

Adresa bloga: https://blog.dnevnik.hr/toco1980foto

Marketing

Antifotografska demagogija

Općenito govoreći, demagogija je metoda kojom se nastoji od strane političara, državnh institucija, dežurnih dušebrižnika i sličnih ljudi kod širokih narodnih masa potaknuti strah, paranoja i mržnja prema nekoj osobi ili skupini osoba, zbog neke njihove osobine ili pripadnosti.

Tako u zadnje vrijeme upravo zbog antifotografske demagogije ljudi masovno razvijaju averziju prema fotografima. Ovo je posebno izraženo u zemljama kao što su SAD i Velika Britanija, gdje se medijskim manipulacijama i raznim kampanjama državnih institucija i na brzinu proguranim zakonskim regulativama, nastoji stvoriti atmosfera straha od fotografa. Nažalost, ova pojava se polako ali sigurno širi i na druge zemlje uključujući i našu.

Metode demagogije koje se najčešće koriste su:

** Poluistine - popularno znano kao i "jedna strana medalje"; radi se o tome da se iznose samo one činjenice koje su pogodne za širenje paranoje i straha od fotografa, dok se sve druge činjenice koje govore suprotno i/ili pobijaju ove prve namjerno izostavljaju i/ili zanemaruju.

** Lažni autoritet - kada se tvrdnje neke osobe koja sebe predstavlja kao autoritet za neko područje (iako to nije), nastoje nametnuti ljudima kao istinite ili poželjne. Primjer su npr. razne "preporuke" ne-fotografskih dušebrižnika i državnih institucija o tome što i kako (ne)bi trebalo snimati da bi to bilo "društveno prihvatljivo".

** Lažna dilema - predočavanje i prezentiranje nečega na način kao da postoje samo dvije (najčešće suprotne i ekstremne) mogućnosti. Tzv. crno-bijela klasifikacija. Npr. tvrdnje da su svi oni koji se zalažu za zabranu fotografiranja "pozitivci i zaštitnici", a svi oni koji se bore za prava fotografa i/ili fotografiraju "najgori kriminalci i bolesnici opasni za okolinu".

** Demoniziranje - prikazivanje nekoga i nečega isključivo u lošem kontekstu, kao nešto što je izuzetno štetno za pojedince i društvo u cjelini, najčešće na temelju nekoliko izoliranih (negativnih) slučajeva. Npr. tvrdnje da su svi fotografi isključivo ili voajeri/pedofili ili teroristi, ovisno o tome da li fotografiraju ljude/djecu ili fotografiraju sve ostalo.

** "Čovjek od slame" - metoda kod koje se nekoj osobi ili skupini ljudi dodijeljuju nepostojeće i imaginarne osobine sa jedinom svrhom kako bi se tu osobu ili skupinu diskreditiralo i omalovažavalo, iako ništa ne pokazuje da dotični doista posjeduju te osobine.

** Nepovezane činjenice - navođenje činjenica koje nemaju apsolutno nikakve veze sa situacijom ili osobom. Npr. kritizirati fotografa što "on snima skupom opremom, dok netko drugi gladuje" (pokušavajući publiku navesti na zaključak zaklučak kako je on za to odgovoran).

** Emotivni priziv - metoda kojom se sa ciljem dobivanja potpore, nastoji po svaku cijenu izazvati neka emocionalna reakcija, najčešće strah.

Post je objavljen 17.07.2011. u 00:00 sati.